An Increased Risk Of Dementia With Obesity compare weight loss programs Quite a few men and women believe that you just must eat just 3 meals each day. Whilst this has always been shown as getting the norm, it could allow you to shed weight for those who consume many smaller meals instead of 3 substantial ones. Considering that you will be eating more typically, you will be much less probably to feel hungry and do some unnecessary snacking. best selling diet pills weight loss Keeping track of your weight loss objectives and accomplishments can motivate you to push forward even when you are feeling tired or discouraged. It s a good idea to come up with a list of both long-term and short-term goals, but keep the latter realistic. Cutting down on sugar is a good example of a realistic short-term goal while losing twenty pounds is a better example of a long-term goal. Short-term goals are there to give you a confidence boost and remind you that you are making progress. Long-term goals are more like milestones, so you need to have other objectives in between for encouragement and to make your weight loss program a little easier. how to lose weight fast for men The NBC weight loss show, The Biggest Loser, is evidence of the popularity of weight loss camps in the USA. Currently in its seventh season, the show has spawned similar shows in a number of countries: Australia, the UK and Mexico. Contestants on the show have become celebrities in their own right. The trainers and chefs have also built up a following of their own as well. The reality show has led to the release of The Biggest Loser workout videos and gym equipment among other items. In short, it has spawned its own weight loss industry. what to take for weight loss BuyAntibioticsOnline.net is an online solution to antibiotic needs. It offers a wide range of Antibiotics available online, 24x7. The site offers three of the most prescribed antibiotics such as Amoxicillin, Tetracycline and Zithromax. exercises for fast weight loss Recension: X-Men Origins: Wolverine | PS3bloggen.se

Recension: X-Men Origins: Wolverine

X-Men Origins: Wolverine Logo

Ok, ok – jag har inte sett filmen. Jag kommer säkert att se den, men inför denna recension har jag alltså inte gjort det. På ett plan kan det vara en nackdel eftersom den hänger så tätt ihop med spelet men på ett annat kan det ju vara bättre, eftersom det trots allt är spelet jag recenserar. Vilket plan du väljer är upp till dig.

Däremot känner jag till en del om Marvel Universe och Wolverine är såklart en gammal bekanting till mig. En hel del karaktärer från detta 70-åriga universum har dimmig och oklar bakgrund – och en av de dimmigare tillhör dessutom Wolverine, vilket är engelska för djuret järv (men det visste du redan).

Vi kan nöja oss med att kortfattat konstatera att Wolverine egentligen heter James Howlett eller ”Logan”, som han oftast kallas, och är ett resultat av den kanadensiska regeringens experimenterande i ett program för att skapa Vapen X – den perfekta soldaten. Men eftersom Logan inte är så sugen på att ha ihjäl civila under ett av uppdragen så gör han sig ovän med sina överordnade och medmutanter från samma program.

X-Men Origins: Wolverine Screen 1

Spelet X-Men Origins: Wolverine hoppar mellan olika tidsepoker och förklarar på så sätt storyn och lappar ihop den efterhand. Tyvärr gör den detta lite halvdant, det är inte helt klart vilka figurerna du möter är och ibland vet du inte riktigt varför du ens måste slåss mot en del av dem. Så storymässigt är X-Men Origins: Wolverine ingen fullpoängare.

Grafiskt är däremot X-Men Origins: Wolverine en trivsam upplevelse, framförallt i utomhusscenerna i Afrika och de snötäckta nordamerikanska skogarna. Ljudet funkar också bra, förutom när folk säger viktiga saker. Eftersom jag, precis som många andra, ibland måste ta hänsyn till folk i min omgivning får jag skruva ner allt svischande och skrikande och missar då och då vad karaktärerna säger. En enkel textningsfunktion hade löst problemet men någon sådan finns tyvärr inte.

Spelmekaniken påminner om liknande spel i genren, till exempel Heavenly Sword (9/10) och Ninja Gaiden Sigma, men erbjuder inte direkt något nytt. Med fyrkant och triangel levererar du tunga/långsamma respektive lätta/snabba slag. Diverse kombinationer av de båda knapparna ger olika akrobatiska slagserier av vilka flera måste låsas upp. Krysset hoppar du med och med cirkeln grabbar du tag i fiender och kan göra elaka saker med dem, som att kasta dem över kanter eller spetsa dem på vassa föremål. Med L2 försöker du blockera motståndaren och med R1 kan du kasta dig över motståndare i ett typiskt “marvelanfall”. Som vanligt, med andra ord.

X-Men Origins: Wolverine Screen 2

Förutom slagserier så kommer du som Wolverine att samla ihop ett antal Furies (ursinnesattacker) du kan släppa lös, till exempel bärsärk eller storskaliga virvel- och borrattacker. Alla dessa går att biffa upp med hjälp av erfarenhetspoäng du tjänar ihop under spelets gång. Till viss del går det alltså att själv bestämma lite grann vilken slags fighter du vill att Wolverine ska vara.

X-Men Origins: Wolverine är ett helt ok actionspel med mycket fighting och akrobati för pengarna. Jag har egentligen två stora invändningar. Det ena är att det är för enkelt. Wolverines kropp självläker sina skador om den bara får vila lite. Som vila räcker det att du hoppar runt, så är du snart pigg igen. Först när din kropp fått massivt med stryk så börjar dina interna organ att ta skada, vilket sällan händer. Jag tror jag dog en enda gång på detta vis. Den andra invändningen är att bossarna är tråkiga. En boss ska vara en extra utmaning, men i X-Men Origins: Wolverine tycker jag de flesta är irriterande och upprepande. Oftast är de immuna mot en del attacker men så snart du kommit på vilken som funkar så är det bara att upprepa. Undantaget är en Sentinel-robot stor som ett tiovåningshus, fighten med honom är faktiskt ganska häftig och höjer temperaturen.

Ett par buggar råkade jag också hitta. En boss som egentligen skulle fly stod kvar helt stilla men tog ingen skada av mina attacker. Först senare kom jag på att jag egentligen förväntas jaga honom uppför ett tak…

X-Men Origins: Wolverine Screen 3

Men det finns också saker jag gillar skarpt. Fallna motståndare ligger kvar i sina blodpölar och försvinner inte i första taget. Det gör att ett verkligt slagfält förblir ett sådant och tvättas inte rent av en magisk hand tio sekunder efter att slakten är slut, en detalj jag verkligen gillar. Wolverine har också högt utvecklade sinnen som du kan koppla på. I detta läge får du en ledtråd om vart du ska gå härnäst, vilket är ett smidigt sätt att ge hjälp. Du kan också lukta dig till eller “se” osynliga fiender och föremål med viss betydelse skimrar i ett annat ljus.

En annan extradetalj är att jag inte tycker det är speciellt kul att hoppa runt med Hugh Jackman (som gör Wolverine på film). Jag vill vara Wolverine! På resans gång kan du dock hitta små Wolverinefigurer, vilka öppnar upp alternativa kostymer om du klår Wolverine själv i en bonusmatch (se filmen nedan). Att spela med klassiska Wolverinekostymen i gul-orange lyfte upplevelsen för mig, helt klart.

X-Men Origins: Wolverine har inget onlineläge och en ganska klassisk uppsättning trophies. Är du Marvelfan så får du säkert många timmars spelglädje med serietidningsvärldens vassaste klor. I övrigt är spelet ett typiskt actionspel utan större nyheter och med både brister och fördelaktigheter i bagaget.

7/10