Dr. Michael Allen number 1 weight loss pill for women Most weight loss products and services currently on the market promise quick, easy weight reduction. They emphasize loss of a specific number of pounds over a short period of time. This can be a really appealing possibility, especially if you re hoping to drop some weight in order to fit into a wedding dress, look good in a bikini, or wear that old suit. Unfortunately, these kinds of products don t always work the way you d like them to. weight loss for men * Vomiting child weight loss calculator Between the lack of evidence for the benefits of taking Orlistat, coupled with the documented risks associated with the drug, people looking for the solution to weight-loss should avoid this product at all cost. GlaxoSmithKline will need every penny of their $150 million marketing budget to spin this big, fat lie. But the one thing that marketing can t spin is your common sense. to lose weight fast Know Yourself First top rated diet pills weight loss Recension: Thexder Neo | PS3bloggen.se

Recension: Thexder Neo

thexder-neo-logo

På pappret: Ny upplaga av klassiskt gammal PC-lir om en japansk robot.
I verkligheten: Ett riktigt tråkigt spel som jag är lite förvånad finns på PSN överhuvudtaget.
Pris: 75 kr på PlayStation Store – ute nu!

Thexder Neo är tydligen en remake på klassiska(?) gamla 80-talsspelet Thexder från Game Arts. Det lär ha varit ganska stort i Japan på sin tid men jag har uppenbarligen själv ingen erfarenhet av förlagan, vilket ni märker, och jag antar att man måste ha det för att inte tycka att detta lir är ett slöseri med tid, trekvarts hundring och hårddiskutrymme.

screenshot_ps3_thexder_neo010

Inte helt olik en Transformer är Thexder en gående robot som kan förvandla sig till en slags jetplan. Han är utrustad med ett alldeles för klent strålvapen som dessutom siktar automatiskt och drar energi från dig när du använder det. Detta är en dålig och daterad spelidé – att det kostar ammunition att skjuta är en sak, men att det kostar din egen energi bara motverkar hela spelets poäng och mening. Jag antar att den gamle Thexder, som min förra bärbara dator, har en batteritid på knappt en kvart.

I vilket fall ska Thexder ta sig fram genom en mängd labyrintliknande banor som dräller av fiender som tål väldigt mycket stryk. Dessa är snabbare än du och vimsar ofta flera varv runt Thexder medan du håller knappen intryckt och låter strålen automatskjuta. I flygande form rör du dig snabbare men å andra sidan är styrningen så svår att du mest kommer att stöta in i antingen fiender eller väggar men fortfarande ha svårt med att röja undan grupperna av irriterande fiender.

screenshot_ps3_thexder_neo011

Thexder har även en sköld som du lär få använda mycket. Den tar såklart slut efter ett tag och måste då laddas upp igen. Mycket snart inser du att detta spel handlar enbart om att välja mellan fight eller flykt. Du kan fly dig i genom de första fem banorna utan att skjuta ett skott, sen börjar det bli tuffare. Enda anledningen att stanna och fajtas är att fiender släpper ifrån sig mer energi, vilket du behöver, eller att samla ihop de trophies som kräver att du rensar en bana.

Spelet är inte heller särskilt förlåtande gentemot mig som spelare. I sann Super Mario-anda innebär slut på energi omedelbar död. I normalläget får du då snällt börja om från början och nöta samma banor om igen – och det vill man verkligen inte. Då har jag faktiskt för länge sedan tröttnat på Thexder, hans seghet, hans inkompetenta vapen och hela spelet. Det lär gå att spela online tillsammans med andra men det var aldrig någon där när jag ville prova, så jag kunde faktiskt inte ens testa det.

screenshot_ps3_thexder_neo009

Undvik detta spel om du inte redan är ett stort fan av denna metallklump. Spelet ligger nära en tvåa i betyg, men eftersom man får med det charmiga, men lika ospelbara, originalet som en liten bonus (sånt gillar jag) så känner jag mig givmild nog att utdela en trea. För 75 spänn fattar du ganska snart att det inte är någon vidare god affär.

Och ja, just det. Det finns till PSP också sedan en tid tillbaka.

3/10