It is best to find a medical solution zhen de shou fat loss capsules 1. Drink plenty of mineral water. fda weight loss pills Start your anti aging regimen by drinking fresh vegetable juices on a daily basis. Many notice results in as little as one week. And obviously the longer you drink them, the more noticeable the effects. weight loss quickly and safely Finding Employment And Jobs For Fat People obese weight loss Exercise is important for other reasons as well as avoiding menopause weight gain. It helps to maintain a healthy heart at a time of life when the risk of heart attack for women rises significantly. Women of childbearing age who have fat on their hips rather than their belly have a lower risk of heart attack than men, but that changes at the menopause when more fat is stored on the torso. strongest diet pills weight loss Recension: The Lord of the Rings: Conquest | PS3bloggen.se

Recension: The Lord of the Rings: Conquest

The Lord of the Rings Conquest

När en filmtrilogi spelar in flera miljarder kronor världen över är det inte speciellt konstigt att spelbolaget som köpt licensen släpper alla möjliga slags lir. Vi har bland annat äventyrsspelen som följer handlingen från filmerna, RTS-spelet The Battle for Middle Earth, taktiskt rollspel i The Lord of the rings Tactics, MMO-liret The Lord of the Rings Online: Shadows of Angmar och många fler. Nu är det dags för nästa steg där Pandemic (Mercenaries 2: World in Flames, Star Wars: Battlefront) har utvecklat en hack-and-slash-variant där du får välja mellan att strida för de goda eller onda, nämligen The Lord of the Rings: Conquest.

the_lord_of_the_rings_conquest_1the_lord_of_the_rings_conquest_5the_lord_of_the_rings_conquest_3

Direkt jag har navigerat mig förbi helt acceptabla menyer upptäcker jag att den där valfriheten inte existerar från början. Mitt onda jag får helt enkelt sura i ett hörn då jag inledningsvis enbart kan välja att följa Frodo, Aragorn och de övriga som kämpar för att förstöra ringen. Själva handlingen följer filmerna väldigt noggrant, även om man några gånger tar sig friheten och exempelvis skapar ett slag som aldrig existerade i filmen. Just det, slag. Det är exakt vad hela spelet går ut på. Likt andra moderna actionspel ska man använda sig av ett gäng olika knappkombinationer för att besegra sin fiende. Som krigare väljer du mellan tre olika attackstyrkor. Du har även möjlighet efter lite energisamlande att eldaktivera ditt svärd för ett gäng nya och häftiga attacker (jag måste ha somnat när detta hände i filmen). Givetvis kan du variera dig och välja helt andra klasser såsom magiker (utöver lite stavfäktande är det naturligtvis olika slags besvärjelser som gäller), spejare (smidighet och osynlighet är nyckelorden) och bågskytt (tänk dig Legolas-egenskaper, fast utan sköldsurfning).

The Lord of the Rings Conquest

Innan jag ens börjat tänka på hur allt är upptäcker jag att det redan är över. Ärligt talat tog det inte ens tre timmar för mig att klara allt i enspelarläget. Nu finns det tack och lov fyra olika svårighetsgrader, men antalet banor är inte många i antalet. Direkt efter att man har klarat av ”ringens väg” är det dags att bli ond. Visst var det kul att ibland få spela som Aragorn, Gimli och Gandalf (valbart när det är en viss sekvens som börjar), men det är inget i jämförelse med då jag äntligen får agera som illaluktande orcher. Precis som på den goda sidan får man även här välja att spela som hjälte ibland, vilket innebär att man bland annat får vara Saruman, Sauron och häxkungen. Höjdpunkten i spelet är utan tvekan då jag som Sauron slaktar små hober som om de vore ett gäng irriterande myror. Fast det här säger nog mer om mig än själva spelet.

Det ytliga är dock inget som imponerar på mig. Filmsekvenserna är äckligt komprimerade och påminner mer om när man på PS one och PS2 skulle visa ”riktig” film än vad man förväntar sig av vår nuvarande generation. Grafiken i själva spelet är tyvärr inte så mycket bättre, vilket innebär att The Lord of the Rings: Conquest tillhör bland de fulaste spelen jag har stött på som skribent här på PS3bloggen.se. Det säger kanske inte så mycket, men som jämförelse kan jag säga att det finns massvis med spel från premiärdagen som bräcker den här titeln. Där ytan misslyckas blir det inte märkbart mycket bättre i kontrollen. Knappdunkargenren gör att många tillverkare inte orkar bry sig om någon finputsning, huvudsaken är tydligen att man har massvis med fräcka kombinationer. Så gissar jag att det är i alla fall, och min teori stärks av det här liret som inte har någon som helst känsla i sitt tryckande. Själva styrningen må fungera utan större problem så länge du inte kan ramla ner och dö, men risken för ökad aggression hos personen bakom kontrollen är gigantisk om man befinner sig i Morias gruvor. Tack och lov är det bara en bana, resterande är på hyfsat plana ytor, då man inte blir lika arg när en misslyckad kombo inte innebär en plötslig död.

The Lord of the Rings Conquest

Eftersom enspelarkampanjen inte är speciellt långvarig ligger hoppet på innehållet som finns tillgängligt om du har din maskin uppkopplad, och där har man gjort sin läxa. Allt fungerar supersmidigt utan några som helst tecken på vare sig lagg, buggar eller andra störande saker. Idén med den här typen av spel (stora, mäktiga slag) och flerspelarlägen är väldigt lockande i mina tankar. Jag menar, om God of War III har det kommer jag antagligen att ändra mina onlinevanor rejält. Från att mestadels spela sport- och musikspel till enbart GoW III, på ett ungefär. Nu blir det under första anblick inte lika kul som jag hade hoppats, och den mediokra kontrollen och lite halvtaskig bandesign gör att jag hellre skulle vända mig till FPS-spel än det här. Min gissning är att det om några månader inte kommer att finnas så många att spela mot, bortsett från några supertajta klaner som vinner efter 30-60 sekunder.

Nä, jag kan enkelt erkänna att jag blir lite besviken på Lord of the Rings: Conquest, som innan release såg ut som ett intressant licensspel, men slutar där resterande gänget brukar hamna, nämligen i mitten. LOTR-fans har antagligen redan införskaffat det innan jag ens började skriva på den här texten, men övriga kan dock vänta på att det sjunker rejält i pris alternativt försöka hyra det i ett dygn om man i alla fall vill testa på hur det är att vara Sauron när han massakrerar hober samtidigt som han hostar ut sig härliga klyschor om hur coolt det är att vara ond.

5/10