How an online weight loss program works christian weight loss program Walking is the best low-impact exercise you can do. You walk all the time to get from the couch to the kitchen so you can add a little more walking into your routine and walk for your health. ketosis fat loss Zinc plays multiple roles in proper insulin function. Zinc is involved in virtually all aspects of insulin metabolism. dangers of garcinia cambogia weight loss Second, when you drink cold water, your body has to heat it to match your body temperature. This process burns some calories. Some people will tell you this is not a big deal, but these weight loss tips are cumulative. The more of them you follow, the better the results will be. I m certainly not saying that just drinking cold water is all you need to do. weight loss at 50 BioMatrix DHEA is of the highest pharmaceutical grade. It contains just enough alcohol to be absorbed under the tongue (the alcohol is vaporized and not absorbed), thus bypassing the gut, where malabsorption may be a factor and oxidative reactions cause hormone degradation. 1.2 mg (1 drop) of BioMatrix DHEA is equivalent to 3 mg of micronized oral DHEA. BioMatrix DHEA has a 99% absorption rate. small tips for weight loss Recension: Puzzle Quest: Galactrix | PS3bloggen.se

Recension: Puzzle Quest: Galactrix

På pappret: Pusselspel med powerups och rollspelselement i rymdmiljö.
I verkligheten: Onödig uppföljare med ointuitiva pusselmoment.
Pris: 190 kr på PlayStation Store – ute nu!

Så fort tillfälle ges så brukar jag tala mig varm om Puzzle Quest: Challenge of the Warlords – ett förstklassigt pusselspel som blandar problemlösning med rollspelsfantasy, samt magiska formler och föremål. Nu har utvecklarna D3Publisher släppt Puzzle Quest Galactrix, som har tagit samma koncept och lagt på ett rymdtema – med skillnaden att pusseldelen är ändrad. Dessvärre till det sämre.

Som nyligen utexaminerad rymdkadett ger man sig ut på jakt på ära och berömmelse, och snart dras man in i en handling som spänner över hela galaxen. Man måste undersöka solsystem, leverera meddelanden, hacka sig in i rymdportar och givetvis utkämpa strider. Och de flesta av dessa saker kräver att man får spela pusseldelen av spelet, och striderna utgör själva grunden i detta. De går ut på att man spelar ett Bejeweled-liknande pusselspel mot sin fiende, där man ska byta plats på block för att bilda strängar av 3 eller fler segment med samma färg eller symboler. Det finns bombsymboler som skadar fienden, vita symboler som ger erfarenhet och lila som ökar på ens psi-styrka. Och så färgerna, som fyller på respektive energistapel. Den energin kan sedan användas till att använda vapen och föremål som antingen gör saker och ting sämre för fienden och bättre för en själv.

puzzle quest galactrix

Problemet är dock att spelet är mycket mindre precist än sin föregångare. I stället för ett rätt logiskt system med en fyrkantig spelplan så är segmenten numera sexkantiga. I kombination med den ganska lilla spelplanen gör det väldigt svårt att planera sitt upplägg och det hela resulterar i kortsiktiga rörelser utan någon vidare taktik. Kedjereaktioner när nyinkomna block matchas med vad som finns på planen känns därför bara slumpmässiga, och det faktum att det krävs fem likadana block i rad för att få en extraomgång gör att man bara utdelar slag fram och tillbaka.

Andra spelmoment, som att hacka sig in i rymdportar på tid genom att matcha färger i en viss ordning, är lite mer hektiska och roliga, men designmissar som att dubbelträffar inte räknas. Så om ordningen visar rött och sedan blått och man matchar båda samtidigt i en rörelse så räknas endast den blå. I kombination med att klockan tickar ned när man tvingas titta på långsamma kedjereaktionsexplosioner gör att man lätt blir både arg och frustrerad på spelet, som nästan alltid lyckas hitta på något irriterande att göra. Ett exempel är när markören går snett uppåt till vänster i stället för snett nedåt till vänster, trots att det är alldeles uppenbart att det sistnämnda är den bästa rörelsen. Det är visserligen svårt att beräkna sådant på ett långsiktigt plan, men däri ligger hela problemet med de sexkantiga pjäserna.

puzzle quest galactrix

Men trots detta så lägger jag gärna en timme här och där på att utföra lite uppdrag, besegra lite fiender och öka i nivå – allt för att kunna krossa motståndet lite enklare eller få pengar till att köpa nya skepp. Det låga tempot och de störande elementen till trots så sitter jag ändå där och spelar det.

Jag skulle kunna rekommendera att ni testar webbversionen och ser själva vad ni tycker, men i slutändan så är det här ett mycket sämre spel än Puzzle Quest: Challenge of the Warlords som redan finns på PlayStation Store. Om ni inte har spelat föregångaren så rekommenderar jag det i stället om ni är ute efter ett roligt pusselspel med lite nytänkande, även om Puzzle Quest Galactrix är habilt om man är ute efter mer än vad som erbjöds i fantasyversionen. Det blir inte roligare med rymden.

6/10