2. Diets that are rich in fruits and vegetables are at a lower risk of developing diseases like cancer. This is thanks to antioxidants that help protect the body from damage caused by harmful molecules. weight loss tips for women - Unrealistic sense of failure lida pills weight loss d) You lose weight. what store can i find garcinia cambogia weight loss Naturally the best strawberries are the ones you pick yourself from your own backyard and eat while they are fresh. An alternative is to visit a strawberry farm if you live near one. Obviously you will be limited as to what variety they grow, but hey! they all taste good to me, with few exceptions. blog But I have big problem because my stamina is really bad and that causes me to be really terrible in running. I could never complete a 20-minute run. Long story cut short, with sheer determination and desire, I learned 2 ways that helped me tremendously and now I can run a 10-kilometer run with ease. Here are two techniques treadmill workouts for fat loss that I about to share with you. weight loss per week Recension: Peggle | PS3bloggen.se

Recension: Peggle

Peggle banner

På pappret: “Skäm bort dig med studsande bollar för att bli en mästare i Peggle via massvis med underhållande banor”
I verkligheten: Ett lika enkelt som fantastiskt pusselspel.
Pris: 70 kr på PlayStation Store – ute nu!

Pachinko är ett japanskt spel som säkert flera av er har testat utan att ni vet om det, för namnet är inte speciellt utbrett i västvärlden. Hur som helst går det ut på att plocka poäng genom att skjuta ut en kula i toppen, och därifrån ska man försöka pinnar som möjligt innan den når botten. En simpel idé som kräver lika mycket tur och skicklighet – helt enkelt en lagom dos för att kunna lyckas i casual-genren. 2007 såg PopCap Games chansen att göra en digital version som inspireras av denna klassiker, och 50 miljoner nedladdningar senare man kan säga att det verkligen lyckades.

Peggle1

I dagsläget kan du spela några Peggle-varianter i till exempel PC-versionen  av The Orange Box och världens största spel, World of Warcraft, och nu kan även vi PS3-ägare njuta av ett väldigt simpelt, men ack så underhållande koncept.som i Pachinko går det hela ut på att du ska skjuta ut en kul från toppen, och på vägen till botten lyckas ordna så mycket poäng som möjligt. Det gör du genom att träffa pinnar med lite olika valörer. Den med rosa färg är värd allra mest, medan orange kommer på andraplats, och slutligen de blå. Dock bör du fokusera på de som är orange eftersom man via dem kan öka multiplikatorn och därmed höja chansen till riktigt stora poängsummor. Om du lyckas träffa samtliga orange pinnar under de tio rundor som du har på dig, får du även chansen till en jackpot som kan variera från 10 000 och 100 000.

Du kommer också att lägga märke till att det alltid finns två stycken gröna pinnar i spelet. Genom att träffa en sådan kommer du att få tillgång till en fördel beroende på karaktären som du valde innan spelets början. Det kan röra sig om allt från stora eldklot till en visare som pekar ut hur kulan kommer att studsa vid beröring av en pinne. Banorna varierar kraftigt, och det kan vara klokt att försöka använda sig av olika medhjälpare för att maximera poängen.

Sedan jag kom i kontakt med Peggle via min Xbox 360 har jag varit för evigt fast i denna värld. Beroendet börjar sakta men säkert när man spelar sig genom äventyrsläget, för att sedan nå en ständig klimax vid onlinespelandet. Det senare är absolut den största njutningen, men det är även mycket trevligt att finslipa sina kunskaper i det ordentligt svåra utmaningsläget där man ska nå obscena poängsiffror för att gå vidare. Klyschan ”en minut att lära, en livstid att bemästra” är en klockren beskrivning de allra mest lyckade pusselspelen, och Peggle är utan tvekan allra högst på den pallen.

Peggle2

Den mysiga och gulliga grafiken känns helt rätt tillsammans med den obligatoriska hissmusiken (Peggle tillåter att man kör musik via ens XMB om det inte skulle falla i smaken), som tillsammans bara bidrar med en stämning som få andra lir lyckas mäta sig med. Kontrollen är millimeterprecis tack vare en funktion som gör att du låter din pekare att röra sig väldigt långsamt. Med andra ord finns det inga ursäkter ifall din kula studsar på ett annat sätt än vad du hade tänkt dig. Ifall du även införskaffar dig Peggle Nights för 35 kronor, lika mycket uppföljare som vanligt DLC, så har du ett enormt utbud framför dig då denna variant har till och med fler banor, utmaningar och karaktärer än Peggle.

Det ultimata beviset för ett fantastiskt spel är när man hela tiden tänker ”en bana till” och fortsätter långt in i småtimmarna. Där finns det ingen annan konkurrent som lyckas lika bra som Peggle. Läget Online Peg Party kommer säkerligen att stjäla uppmärksamheten från Battlefield 1943 (8/10) hos mig, och då kan det inte bli något annat än toppbetyg . Min första tia tas därmed av Peggle – ett starkt beroendeframkallande spel som är lika fantastiskt oavsett om man spelar bara 30 minuter eller flera timmar. Jag kapitulerar.

10/10