Rule 3, Don t drink calories, is perhaps a bit redundant. However, it is crucial to follow this rule. Sodas, sweetened beverages, fruit juices, sports drinks, energy drinks, and many other kinds of beverages are loaded with sugars. It is a toss-up as to whether sodas are worse than fruit juices. They are both to be avoided. Anything with sugar or some other synonym for it (glucose, dextrose, fructose, high fructose corn syrup, corn syrup, agave syrup) will stop your weight progress completely. lose weight fast women MuscleMeds used this research in their creation of the 7-Arimatase methylated flavone (7-methoxyflavone) molecule. When subjected to independent research, it was determined that 7-Arimatase (also referred to as 7-MF) had one of the highest aromatase-inhibiting scores, with high intestinal absorption and metabolic stability in the body. muscle and fat loss 1. Not using tempo diet coffee there are many foods that may make a contribution to weight loss rather then add to it. Of these oatmeal would need to be one of the most effective bulge busters. Incorporating it into your regular diet could make a world of difference to your overall weight and fitness levels. pills to lose weight Keep in mind, too, that getting healthy isn t just about what foods you eat. It involves making better food choices, learning to exercise properly and with the correct frequency, and staying motivated even when the scales don t show any improvement. Your weight-loss program – whether online or in person – should help you in all three areas. Any plan that ignores one or more is not likely to help you achieve the success you are seeking. pills for diet weight loss Recension: Operation Flashpoint: Dragon Rising | PS3bloggen.se

Recension: Operation Flashpoint: Dragon Rising

Operation FlashPoint Dragon Rising
Operation Flashpoint: Dragon Rising är det närmaste en äkta taktisk militärsimulator jag har spelat, och det är också vad kodarna Codemasters vill att vi ska se det som. Efter vårt förhandstest av spelet så är det dags för recensionen.

Vi får spela igenom några intensiva dygn på några öar uppe i norr mellan Japan och Ryssland. Spelet återberättar en kinesisk invasion för att ta över oljefyndigheter i området. Ryssarna kan inte själva åtgärda saken eftersom kineserna samtidigt kraftsamlar vid ryska gränsen, så amerikanerna blir tillfrågade. Vi spelar alltså några amerikanska marinkårssoldater som får utföra elva uppdrag som utspelas under tre dygn. Uppdragen utspelas därför under dygnets alla timmar och ljusförstärkare är en av funktionerna som kommer väl till pass.

OFDR_kvällningOFDR_fiendekontaktOFDR_APC_och_stridsvagn_dag

Vi får göra allt ifrån infiltrationsuppdrag som att smyga in och spränga olika fiendeanläggningar, till att delta i storskaliga offensiver där helikoptrar och stridsvagnar och andra pansarfordon ingår. Det går att köra alla möjliga fordon, inklusive helikoptrar, men inte alla fordon man stöter på. Jag ville ta över ett mobilt luftvärnsbatteri under ett uppdrag, men det gick inte. Samma gällde några båtar jag stötte på i ett tidigt skede. Däremot finns redan under det första uppdraget en helikopter man kan ta sig en sväng med. Det är dock en god idé att slå ut det kinesiska luftvärnet innan, något jag lärde mig den hårda vägen.

Basen för spelet är enspelarkampanjläget där man leder en fireteam-grupp med tre andra soldater genom olika uppdrag, med andra styrkor som agerar omkring en, och där man emellanåt får tillgång till flygattacker och artilleriunderstöd. Kampanjen kommer dock verkligen till sin rätt som samarbetsspel online och över LAN. Om man vill polera resultat, öva eller jaga troféer kan man även spela om enskilda uppdrag efter att ha låst upp dem i kampanjläget. Lägg därtill två flerspelarlägen, Annihilation (lagdödsmatch) och Infiltration (kampanjuppdrag men med människor plus botar på båda sidorna).

OFDR_CoOp_vy från stridsvagnOFDR_CoOp_ljusförstärkareOFDR_CoOp_nattsikte

I likhet med andra spel med stora banor, som Battlefield: Bad Company, så är färgpaletten lite begränsad. Det förklaras i spelet genom att man befinner sig rätt långt norrut, så det är inte så mycket färggrann tropisk växtlighet. Det stör inte mig i alla fall. Den artificiella intelligensen är dock inte alltid hundraprocentig. Det kan ibland kännas yxigt att ge order till botarna, och det har hänt att de inte heller följer order, respektive att de fastnar i terrängen. Det är inte ett stort problem för mig, men det gör dock enspelarläget svårare, vilket gör det ännu roligare att spela med vänner istället.

Det finns bara två Infiltration-uppdrag, respektive två banor till Annihilation, som följer med standardversionen av spelet. Om man förbeställde spelet fick man fyra till, och det sägs att de så småningom kommer att låsas upp för alla. Därtill finns det två till man får tillgång till genom att klara några minispel på den officiella webbplatsen. Dessutom ska det redan inom någon vecka komma DLC till spelet, och det spekuleras i fler uppdrag och banor, samt en till sida att spela. Sedan har Codemasters sagt att en del DLC-material ska vara gratis. Vi kan bara hoppas, särskilt som det är litet snålt tilltaget med banor och uppdrag nu.

PC-versionen av spelet har dessutom en redigeringsfunktion så att man kan göra egna uppdrag, något som skulle förlänga PS3-versionens livslängd avsevärt, och kompensera för bristen på alternativ just nu.

OFDR_fireteam_avancerar_dagOFDR_eldstrid_kvällOFDR_CoOp_fireteam_HUD_gryning

Alla spelvarianter med flera människor inblandade fyller ut lediga människoroller med botar. I samarbetskampanjen kan man alltså vara fyra riktiga spelare och i flerspelarläget sammanlagt 8 personer. För att det inte ska bli för öde på de stora banorna fylls de två lagen ut med botar som tar order av oss köttsliga varelser.  Det är snålt tilltaget. MAG ska ju ha 256 spelare och redan Battlefield: Bad Company hade 24 redan för mer än ett år sen.

Ja, det finns saker att fundera över, men inte bara negativa intryck. När det var nysläppt klarade inte servrarna trycket, och jag var lätt upprörd, men nu funkar flerspelarlägena helt okej, vilket ju i såna här sammanhang motsvarar “lysande”. Sen är det här ett svårt spel. Jag har mest kört på “Normal“, och redan det är allt annat än lätt. De korta stunder jag kört på svåraste läget Hardcore har varit riktigt, riktigt jobbiga. Det intressanta här är att de valt att ändra svårighetsgraden inte genom att ändra hur botar beter sig, utan genom att ändra hur mycket hjälpinformation man får.

Det här är ju ett spel där man faktiskt kan se vad som händer tre kilometer bort. Med ett riktigt bra krypskyttegevär och förmågan att använda det kan man göra mycket, och det kan fienden också. Om man då inte får hjälp med att se var fienden är och hur mycket ammunition man har i vapnet, så blir allt mycket svårare. Det gäller särskilt eftersom den lede fi ju också har på sig kamouflageutrustning och det finns mycket terräng där man kan att gömma sig. Jag gillar det här sättet att hantera svårighetsgrad väldigt mycket, för att inte tala om hur fin sikten är, men man ska inte tro att man kan vänta sig ett lätt spel.

Battlefield: Bad Company blir som ett närsynt arkadspel i jämförelse. De som klarar platinatrofén här är inte klåpare.  Sammantaget är det här lysande, för hardcoremilitärsimulatorspelare alltså. Fast de måste ge oss mer att spela, för nu går jag tillbaka till det där andra spelet som jag tjatat om så mycket här.

7/10