Whey Protein Usage: Weight Loss AND Diesel Muscles diet for weight loss fast Dietary Solutions garcinia cambogia weight gain Supported by heavy sessions in the gym and unrelenting calorie checking, many of these said dietary fads do run the risk of leaving you feeling queazy, fatigued, unable to think straight and more worryingly prevent your body from working efficiently - All of which are good for your long term health and ultimately your future ability to lose weight. food lovers fat loss system reviews 6.) Promotes Absorption of Folic Acid - Folic acid is important for the synthesis of red blood cells in the body. With out Vitamin B12, folic acid cannot be regenerated in the body and becomes trapped in a metabolically useless form. For proper absorption and regeneration of folic acid, one needs to get enough amount of Vitamin B12. Both Vitamin B12 and folic acid are dependent on each other, as deficiency of Vitamin B12 is followed by a deficiency of folic acid, and vice versa. bestdiet pills fast working most weight loss Peppermint is a soothing and cooling tea. Mint comes in many varieties including apple, chocolate and orange. Mint tea can be enjoyed as it helps you relieve headaches, colds, insomnia and abdominal pains. Lemon balm is related to mint. It is mild and gentle with a light lemon flavor. It is also beneficial when you are feeling a little down in the dumps. Another mint relative, catnip, makes a wonderfully relaxing tea. healthy diet to lose weight Recension: NIER | PS3bloggen.se

Recension: NIER

NIER

Square Enix är ju veteraner när det gäller rollspel, och denna gång släpper de actionrollspelet NIER från Cavia - ett företag som mestadels utvecklar uppföljare och mindre spel. I vårt förhandstest av NIER aom publicerades förra månaden fanns det en del klagomål, men även förhoppningar om att slutprodukten skulle jämna till skavankerna och leverera en fräsch upplevelse. Tummar hölls, och släpptes sedan för att greppa handkontrollen och spela den färdiga versionen av spelet.

NIER_3NIER_1NIER_4

NIER är många saker, och utmanar ständigt spelaren att se saker ur olika perspektiv, både berättelsemässigt och speltekniskt. Det är en desperat berättelse om en far som gör allt för att bota sin sjuka dotter Yonah, men även sorgsna dagboksinlägg från en sjuk Yonah som bara vill tillbringa några timmar med sin pappa. Det är även ett spel som friskt blandar intressant dialog och hemskt bakåtsträvande och rätt vulgär karaktärsdesign. Men allra mest är det ett actionspel med rollspelsinslag som helt plötsligt kan bli ett frenetiskt skjutspel eller ett 2D-plattformsspel förbehållningslöst och utan varsel.

Man vet med andra ord aldrig var man har NIER, men som tur är finns det i alla fall vissa grundpremisser. Som fadern NIER är du på jakt efter botemedlet som ska rädda din dotter Yonah från en förbannelse som täcker hennes kropp med svart skrift. I sedvanligt rollspelsmanér inleds äventyret i hembyn, där man tilldelas uppdrag och skickas ut i världen, där det ena leder till det andra och den stora handlingen börjar nystas upp. Man hittar den magiska boken Grimoire Weiss, som blir den första följeslagaren, och hans krafter utgör en stor del av spelet tack vare de magiska besvärjelserna han besitter. Spelet visas i tredjepersonsperspektiv, och till sin hjälp har man inledningsvis endast vapen, undanmanövrer och blockeringar. Men i och med Weiss intågande får man magiska attacker och försvar som visar sig vara oumbärliga. Attackerna kan vara allt från en snabbskjutande kanon och skarpa magispjut till sköldar och områdeskrossande skuggnävar. Alla ens attacker och färdigheter kan enkelt uppgraderas med ord från besegrade fiender, så det finns en del uppgraderingsmöjligheter.

NIER_6

Striderna sker mestadels mot skuggliknande monster som inte kräver allt för mycket tankekraft, men vid ett tiotal tillfällen under spelets gång dyker det upp bossar, och de tillhör några av de bättre bossarna jag har sett i ett spel. De är varierade, kräver olika taktik och behöver besegras med olika vapen och mönster utan att vara alldeles för svårförstådda, och brukar inte sällan skjuta en ofattbar mängd kraftklot mot NIER. Dessa klot kan ibland slås eller skjutas sönder (främst med kanonen), men det finns även klot som bara måste undvikas med snabba hopp och undanmanövrer. Använder man Weiss krafter saktas tiden dessutom ned litet grand, vilket bara ökar till den Bullet Hell-inspirerande känslan, alltså ett skjutspel av klassiska mått där man tillbringar mer tid åt att undvika att bli träffad än att faktiskt skjuta mot fienderna. Mig veterligen är det första gången detta har gjorts i ett actionspel, och jag applåderar Cavia för utförandet.

Kameran zoomar ofta ut och omkring under själva bosstriderna, men slutar inte ta sig friheter under andra tillfällen. Ett fågelperspektiv leder till klassiska Zelda-scener, medan sidoperspektivet ger intryck av ett plattformsspel och sker ofta vid hoppavsnitt och när man går in i hus. Det är fräscht och roligt, men tyvärr sker inte detta tillräckligt ofta. Jag hade gärna sett att spelet vågade skifta ännu mer och sticka ut hakan, mest för att bryta av monotonin i spelet i stort.

Under majoriteten av spelet springer man nämligen omkring med kameran snett bakom huvudet och slår eller magiattackerar fienderna. Det generiska upplägget imponerar inte, särskilt inte i kombination med den oinspirerande grafiken som är suddig, dimmig och saknar utjämningsfilter. Därför blir det rätt rörigt och flimrigt när något annat än de snygga skuggmonstren är i bild.

NIER_7NIER_2NIER_5

Rent berättelsemässigt är det främst dialogen som sticker ut mest. Jag har ofta svårt för dialogen i rollspel, då den har för vana att vara såväl styltig som högtravande. Fast i NIER är den rätt trovärdig, samt helt brutalt grov och befriande öppensinnig. Grimoire Weiss tillför en dryg överklasstouch, men han är inte den enda följeslagaren, utan man får även träffa på Kainé och Emile. Emile är en försynt pojke som inte tillför särskilt mycket, men Kainés ilskna påhopp och frispråkiga svordomar manar ständigt till skratt. Synd då att hon porträtteras som en bystig blondin som rymt från en underklädesaffär, och oavsett hur det förklaras i spelet kan jag inte se några förmildrande omständigheter till att hon måste vara klädd på det sättet. Det är direkt pinsamt och stör verkligen upplevelsen. Det är synd, för i alla avseenden utom just utseendet bryter Kainé mot den gängse kvinnorollen i japanska fantasyrollspel.

Och det är de gamla rollspelen som Cavia inte riktigt vågar släppa taget om. Huvudhandlingen är lite drygt 20 timmar lång, vilket är en respektabel tid för ett spel idag. Bestämmer man sig för att utföra diverse uppdrag åt byborna, ställa sig och fiska eller påta i sin trädgård kan man dryga ut den med minst fem timmar till. Och vill man få full förståelse och se alla slut drygas spellängden ut desto mer. Men redan under spelets andra hälft börjar tempot sjunka, och jag hade hellre sett en mer tilltajtad och stram berättelse som förlitade sig mer på nyfiket upptäckande än återbesök till gamla platser. Utöver områdena mellan spelets huvudområden finns det mindre än tio platser att besöka, och antar man inte sidouppdragen blir det en hel del springande fram och tillbaka. Transportsätten förändras visserligen allt eftersom, men detta hade kunnat ordnas tidigare eller smidigare.

I de avseenden där NIER vågar ta risker och sticka ut från mängden lyckas det verkligen hitta sin egen röst. Bosstriderna, perspektivbytena, fiendedesignen, striderna och vissa delar av handlingen skiner, men upplevelsen omgärdas av oinspirerad grafik, upprepningar och ett för långsamt tempo. NIER har några väldigt intressanta saker, men ibland är det rätt oinspirerat och låter inte positiva elementen komma till sin rätt.

6/10