The lemonade detox diet is a strict cleansing diet with the added effect of weight loss. It requires reserves of resilience, will power, and conviction on your part. The lemonade cleanse is well worth all the effort and hard work since it offers enormous health benefits. how to use garcinia cambogia for weight loss Herbalife provides testimonials from health professionals as part of their marketing campaign. Some of the products are vegetarian, some are even kosha or helal, being certified by independent assessors. The products neither conform the fairtrade guidelines, nor does the company guarantee that the products were manufactured without animal testing. weight loss belly fat Evening primrose oil is extracted from the seeds of the evening primrose. The oil is usually put into capsules for use. diet shakes * Hemorroids. rib pain and unexplained weight loss I feel that I need to clarify what I classify to be a Scam Diet so that we are all on the same page. A Scam Diet can be a dietmeal plan that promises large weight loss with little or no effort on your part or it can be a program that is designed to give you minimal weight loss while you continue to pay monthly membership fees. I will go into this in more detail as we continue in the article. had me going Recension: NHL 2K10 | PS3bloggen.se

Recension: NHL 2K10

NHL2K10

Min mor lärde mig redan som barn, att om jag inte har något snällt att säga, säg då ingenting. Därför slutar denna recensionen redan här…

Nej, det går ju naturligtvis inte!

Lite i skymundan bakom EA Sports NHL 10 (8/10) så gömmer sig 2K Sports med sitt NHL 2K10. Spelserien har funnits sedan 2000, och har genom åren utvecklats till i princip det enda varaktiga alternativet till NHL-serien. Till skillnad från EA Sports version så har jag aldrig tidigare spelat något version av NHL 2K, därför blir det dåligt med jämförelser utan mest en rak recension samt en del smygtittar på NHL 10. NHL 2K10 kämpar såklart i uppförsbacke, då hockeykriget känns mycket mer avgjort på förhand än vad fallet är mellan FIFA och Pro Evolution Soccer. Gör man rätt i att stanna kvar vid NHL, eller har 2K Sports något att erbjuda?

nhl2k10 overview

För att få mig en bra uppfattning hur själva känslan är i spelet bestämmer jag mig för att starta med en vanlig träningsmatch. Det blir Pittsburgh mot Detroit och det närmar sig nedsläpp. Innan man går ner till spelnivå får man se en vacker arena med riktigt bra grafik. Spelarna åker in till pumpande musik och det mesta tilltalar mig mycket. När sen kameran byter läge och zoomar in på den arena där du ska försöka göra det bästa av dina 3×20 minuter så blir det definitivt sämre. Många spel som grafiskt inte håller hela vägen på denna generations konsoler har oftast detta felet. I  introduktioner och speltrailers är det enastående fina miljöer och realism, men när du helt plötsligt ska sätta dina rörliga spelare mitt i denna miljön så brister det någonstans. Jag skulle rent av vilja säga att grafiken under spelsekvenserna i NHL 2K10 nästan ser ut som om de hör hemma på PlayStation 2. Nåväl, det är dags för tekningen och jag skrinnar fram mot mittcirkeln för att dra hem pucken till en av mina spelare. Nu blottar sig ännu fler brister i spelet. Vinkeln på kameran är inte den bästa vilket gör att min egen spelare faktiskt skymmer sikten, jag ser knappt när domaren släpper pucken! Efter ungefär en period så börjar jag hitta rätt med kontrollerna och då känns spelet helt ok, eller i alla fall så pass bra så att man själv tycker att man sitter och spelar ett spel från 2009.

nhl2k10 goal

De fördelar jag hittar med detta spelet är att det går rätt så snabbt att lära sig det, efter mina inledande svårigheter med tacklingar och tekningar (0-5 i tekningar och 3 utvisningar i första perioden) så hittar man den gyllene medelvägen där man lyckas hålla tätt bakåt med stabilt backspel samt imponerar emellanåt framåt med livsfarliga kontringar. Förutom att grafiken känns lite sämre än vad man normalt är van vid så känns inte speltempot helt realistiskt, det går än lite för snabbt, än lite för långsamt, och det blir mycket Hawaii (som hawaiian undrar jag lite vad du menar nu / Tobys anm.). Spelet känns som en arkadversion av NHL10, där det ska gå snabbt och lätt att komma in i spelet och där man inte lägger allt för mycket tanke på spelsystem och realism. Det klart bästa med spelet är onlinelirandet. Det går snabbt och enkelt att sätta upp ett spel, och möjligheterna och inställningarna för din match är i princip obegränsade. Du kan välja spelare på is samt att man till och med kan spela utomhus eller på en minirink. Ett riktigt roligt alternativ. Jag kände  inte heller av någon form av lagg eller nedkoppling, något som jag märkte en hel del av i NHL 10.

nhl2k10 slide

De olika spellägena känns rätt standard, förutom träningsmatcher och onlinelägen kan du spela slutspel, hela säsonger samt till och med köra ismaskinen i pausen – ett lustigt extraspel som faktiskt är rätt svårt (försök få 100 %). Jag vill dock passa på att ge en känga åt menysystemet, istället för att ha en vanlig lista eller ikoner där man kan välja vad man vill göra så dyker det upp ett otrevligt rutnät både när du är i huvudmeny och när du spelar match och pausar.  Du behöver nu hålla inne “höger” medan du trycker OK. Inte så störigt kanske men då man ibland behöver välja alternativet snett-ner-till-vänster så kan du ibland råka trycka både på vänster och ner innan du hittar rätt. När du har rätt menyalternativ markerat visas även en liten spelsekvens som inte har ett dugg med alternativet att göra, t.ex. om jag håller över “begär timeout” så får jag se en kille skjuta ett slagskott. Ett plus dock till att alla menyer är på svenska.

Nej 2K Sports, det är inte mycket som är rätt här. Det är ett spelbart spel, men alla brister och störiga moment gör att det drar ner betyget rejält. Online är lekande lätt att konfigurera, och det skulle väl vara den enda anledningen till att spela spelet.

4/10