While makers of pharmaceuticals must meet stringent labeling requirements and tests for safety and effectiveness, those who make weight loss supplements are not regulated in the same way. As long as they don t contain a new ingredient, or one that has never been marketed for weight loss purposes, they are not subject to FDA review. Instead, the manufacturer is held responsible for the safety and effectiveness of their products. Often, that means unregulated dosages, unhealthy additives and ineffective ingredients. dieting to lose weight In essence, Pilates is able to improve your bone health via the above mentioned five methods. Since Pilates have little impact on your joints, this makes it a safe exercise for all including the elderly and obese. Start reaping the benefits of Pilates in a Pilates studio today! fat burning exercise Maintaining records can really benefit your weight loss regimen. Having to get out your diary, find a pen, and write it down may make you less likely to want to eat a certain food items. Review your journal entries before you go to sleep to make sure you are staying on track with your caloric goals. foods to lose weight fast for women The men don t usually have a problem with the weight training, but I still hear women say they don t want to lift weights as part of their fat loss programs. Well, people who wont lift weights can expect a very, very long metabolism repair process if they achieve it at all. weight loss ticker Lose 2Kg Per Week With No Changes In Diet Or Exercise! garcinia slim weight loss Recension: NBA Live 10 | PS3bloggen.se

Recension: NBA Live 10

nba live 10 banner

Allt började med titeln NBA Live Playoffs, som fokuserade på LA Lakers mot Boston Celtics. Spelet släpptes på MS DOS-kompatibla PC-datorer under 1989, men fördes senare (1991) över till Sega Mega Drive. Efter det blev det ett gäng namnbyten samtidigt som man utvecklade konceptet med kameraskiften, speciella rörelser som mimikerade riktiga spelare och mycket annat. Det var först 1995 som NBA Live blev fött på samma format, och sedan dess har det spridit sig till andra maskiner, bland annat till vår kära PlayStation.

Det här har precis samma bakgrund som när jag recenserade NBA 2K9 (5/10), nämligen att jag aldrig har spelat något från serien tidigare. Därför kommer jag att titta på NBA Live 10 ur ett nybörjarperspektiv. Jag blir direkt förvånad när jag tittar i menyerna att spelet inte har fått samma behandling som NHL- och FIFA-serien med massvis av olika spelalternativ, utan det är ett ganska skralt utbud som erbjuds.

nba live 10 2

Säsongsläget är lika standard som de vanliga träningsmatcherna numera, och till råga på allt har man kastat in Dynamic-läget helt gratis (ifall du kör FIFA 10 (9/10) kostar det en slant), där man hämtar statistik från ligan för att analysera formen hos spelarna. Du kan även välja att lira online mot andra samt att testa dina kunskaper i basket-vm, kallat FIBA World Championship. Slutligen har du Fantasy Teams som går ut på att ni håller en egen draft som om ligan nollställdes helt och hållet. Efter det finns det inget mer. Be a pro, lagspel online och mycket annat som man har blivit bortskämd med i andra EA Sports-titlar existerar inte, och mycket tyder på att man anser att publiken är så pass annorlunda jämfört med FIFA och NHL att man inte efterfrågar detta. Jag ser det dock enbart som ett sätt att spara pengar på utveckling, så det är upp till er att kräva detta från Electronic Arts.

nba live 10 1

Det viktigaste är dock vad som sker på planen, och i jämförelse med NBA 2K9 är NBA Live 10 mycket mer lämpligt för de som inte riktigt har erfarenheten av basketspel. Kontrollen är mycket enkel att komma in i, och själva spelet på plan är mindre komplicerat att behärska på lägre nivåer. Jag känner dock att de mer hängivna kommer tycka att detta är lite väl simpelt och arkadaktigt, men för mig och mina kompisar som gillar att lira sportspel mer slentrianmässigt uppskattar nog EA Sports mer breda synsätt. Något annat positivt är det massiva ljudet som förekommer, något som utan tvekan lyckas reflektera väl hur det låter i en riktig hall under en match. Det känns verkligen som om jag faktiskt spelar en match på riktigt, rent ljudmässigt.

nba live 10 3

Baksidor har de flesta liren, och givetvis har även NBA Live 10 sin beskärda del av det. Tidigare i texten har jag klagat på bristen av spellägen, vilket utan tvekan är det stora minuset i denna version. Sedan stör jag mig ganska mycket på ett element i grafiken, nämligen svetten. På närbilder ser det riktigt bra ut, men direkt det blir lite utzoomat, det vill säga 98 % av speltiden, är det ganska fult. Det säger väl egentligen ganska mycket om grafiken när jag klagar på en så pass liten petitess. Spelet är helt enkelt skitsnyggt. Nåväl, den avslutande negativa saken är reklam. I ett sportspel ska det definitivt finnas element av reklam med tanke på att arenorna och tv-sändningarna är fullproppade med sådant, men när spelets trophies heter något med antingen sprite eller adidas blir jag lite tårögd över utvecklingen. Eller vill ni ha en framtid där en trofé i Grand Theft Auto V heter ”American Western Arms presents ’kill 100 citizens with an American Western Arms’”?

Sammanfattat är NBA Live 10 ett roligt basketspel för casualspelare som allra helst bara lirar någon träningsmatch och kanske någon ligamatch i Dynamic Season eller Dynasty Mode, men vill man ha något som kräver lite mer av spelaren rekommenderar jag 2K-serien framför detta. Jag vet dock vilket lir jag väljer när det vankas korgskjutning nästa gång.

6/10