4. Loss of weight blog here As you take an acai berry supplement, it would be advisable to eat balanced meals and exercise regularly to ensure its maximum benefits. You would not only be able to shed some excess weight but also improve your body s overall condition. Sneak A Peek At These Guys 2.) Jumping Claps (Modified Jumping Jack) food that make you lose weight Check out Food Revolution on Dish Network for more topics like this! weight loss surgery options If you have ever waved at someone and then realized that your arm kept waving after you tried to stop, then you want to know how to get rid of fat arms. For women, this may seem to be a bigger issue than for men, but it really isn t. This is one of the hardest areas to lose weight. You may struggle mightily to lose weight here and work hard only to realize that you aren t seeing any results. fat burning exercise Recension: Monsters vs. Aliens | PS3bloggen.se

Recension: Monsters vs. Aliens

monstersvsaliens_banner

Dreamworks är i farten igen med sitt senaste filmalster Monsters vs. Aliens, och som brukligt är följer också ett spel i dess fotspår. Vi har alltså fått ett nytt licensspel på halsen igen och eftersom jag körde Kung Fu Panda (7/10)-recensionen senast blev det alltså jag som fick det ärofyllda (?) jobbet att få recensera detta spel som är utvecklat av Beenox Studios (även skapat licenspelet till Bee Movie). Eftersom Kung Fu Panda visade sig vara en riktigt skön film med ett faktiskt ganska trevligt spel i bihang hade jag därför relativt höga förväntningar på det här spelet. Dessutom har jag fortfarande inte sett filmen ännu vilket lämnat mina kritiska ögon öppna och objektiva till spelet, inte filmen.

monstersvsaliensscreen001

Jag möts direkt av ett 3D-plattformspel (surprise surprise!) som nu snarare är mer regel än undantag till filmspel. Det är inte så svårt att förstå egentligen, spelet ska vara lätt att tillverka för att mjölka pengar och dels är spelen riktade till en yngre publik som generellt sett föredrar okomplicerade spel med relativt enkel handling. En handling som jag förmodar följer filmen i stor utsträckning. Ett gäng utomjordingar landar på jorden med ambitionen att förslava mänskligheten och efter att man misslyckats med ett otal olika strategier kontaktar man en hemlig organisation som egentligen inte är något annat än ett toppmodernt fängelse för monster. Nu står mänsklighetens sista hopp till en trio okuvliga karaktärer; Susan aka “Ginormica” som växt till enorma proportioner efter att en meteor träffat henne, B.O.B. som är en blå geléklump som gärna tar nya former samt The Missing Link, en humoristisk karaktär som är en hybrid mellan fisk och apa.

Det trevliga är att du får spela dessa tre karaktärer i fyra olika kapitel som sedan är uppdelade över ett antal scener. Banornas milljöer är varierade, allt från San Fransisco till utomjordingarnas enorma moderskepp. Fast det är här man märker att något egentligen inte stämmer. Trots att du har tre helt olika karaktärer med sin alldeles egna spelstil och banor som borde ha större variation än själva utseendet så är det raka motsatsen. Du kommer göra samma sak, om och om igen. Du tar dig från A till B och på slutet får du slåss mot en jättelik robot och det tar inte många minuter innan du inser att det inte är så himla mycket mer.

monstersvsaliensscreen002

Skillnaderna ligger bara, och jag menar bara, i hur du tar dig från A till B. Eftersom Ginormica är stor är hon begränsad till utomhusmiljöer och framförallt gator där du använder bilar som enorma rullskridskor. Du skejtar således nedför motorvägarna och undviker faror på vägen, precis som i den filmtrailer jag har sett. Problemet är att det inte alls är lika livligt som filmen verkar vara. Fienderna är relativt få till antalet och samtidigt för lätta vilket snabbt orsakar dåsighet och gäspningar. Fast mest handlar det om att undvika att störta ner i fördärvet när motorvägarna bryts sönder. The Missing Link bjuder på mer rakt plattformande med både inomhus- och utomhusmiljöer där ditt vapen är hans oerhörda styrka och roliga one-liners samt grymma förmåga till att svinga sig mellan stolpar.  Här fick jag lite Ratchet & Clank-vibbar vilket trots allt är positivt. Men i slutänden lämnar hans del av spelet dig ungefär lika uttråkad som Genormicas med undantaget att det utvecklat en ordentlig Nintendo-tumme. Det är egentligen bara B.O.B. som gör det hela någorlunda intressant. Han har förmågan till att ändra form och ta sig igenom hinder och samtidigt klättra på både väggar och tak. Här det mer pusseltänk som gäller och en del sektioner av banorna är rena labyrinterna i alla dimensioner vilket kan vara klurigt till en början innan man vant sig. Tyvärr lider kontrollerna här av en hel del buggar med klantigt programmerade knappar som orsakar allt för många självmord för att man ska vara helt nöjd.

monstervsaliens3

En trevlig, om än liten, funktion är att en vän kan hoppa in i spelet närsomhelst och hjälpa till i form av ett sikte fast det enda man kan göra är att skjuta på fiender och röja vägen, och därmed göra livet lite lättare för huvudspelaren. Tanken var god, men genomförandet var långt ifrån helt tillfredställande. Och det är också så jag känner över hela spelet som sådant. Storyn är rolig och fungerar bra (det är ju trots allt Dreamworks) med en stor portion humor. Grafiken är färgrik, men inte särskilt detaljrik och kameravinklarna fungerar utmärkt med snabba och sömlösa överföringar, särskilt på B.O.B.s banor. Ljudet håller ganska hög klass och rösterna görs tack och lov även från de riktiga filmskådisarna. Men genomförandet är på gränsen till psykisk tortyr, det är repetitivt och det är fullt med dåliga kontroller för alla tre karaktärerna.

Det känns som att man började göra spelet med höga ambitioner, men någonstans på vägen tog antingen tid eller pengar slut och man hastade ut spelet på marknaden. Till och med innehållet är väldigt tunnt, utöver huvudstoryn finns endast en litet tillägg kallat “DNA Lab” där du samlar bollar  eller sfärer, av olika färger i några minispel. Och det enda du kan uppnå här är lite extramaterial som konceptbilder och filmklipp. Jag får psykbryt bara av tanken att spela igenom det en gång till. Om du, eller dina barn, verkligen älskar filmen och ni bara måste få uppleva karaktärerna igen, så kan ni slå till när priset har sjunkit, resten av er bör hålla er borta och lägga pengarna på något vettigare.

5/10