Intake of food or calories is more than the use, obese individual have a dull metabolism. vegetarian weight loss diets Side Effects - SSRI s otc weight loss 7-ArimataseT Methylated Flavone (As 7-Methoxyflavone) 25mg try what she says First degree cases are those where the nipple is just below the pectoral muscle, but a second degree case is even lower. A lift on a chest that is too bulky can look strange, and reducing a chest area that really has no excess fat would be a mistake. You want your chest to look natural. healthy diet foods * Xenical improves your eating habits – This prominent benefit of Xenical is linked with its side effects. If you ingest high calorie meals along with Xenical capsules, you ll face embarrassing gastrointestinal side effects such as frequent uncontrolled bowel movement, oily spotting, flatulence with discharge, fatty or oily stool and faecal incontinence. To avoid such side effects, you ll be compelled to take Xenical along with a reduced calorie diet. This in turn will help you achieve your weight loss goal. Try These Guys Recension: Mini Ninjas | PS3bloggen.se

Recension: Mini Ninjas

mini ninjas banner

Från danska IO Interactive (skaparna bakom Hitman-spelen) kommer här en episk saga i litet format. Något av en motsägelse kan tyckas, men jag finner ingen kombination av ord som beskriver nya Mini Ninjas bättre än så. I en värld full av vackra färger, miljöer och magi står kampen mellan gott och ont än en gång utanför dörren och knackar. Ninjamästaren känner störningar i naturbalansen och skickar ut sina bästa studenter från berget för att undersöka vad som pågår. Tiden går men inga av hans elever återvänder och nu står mästaren kvar med sina två sista män. Det blir Hiros och Futos viktigaste uppdrag någonsin; att rädda sina vänner och undersöka vad som är källan till oroligheterna.

mini-ninjas-20

Och mycket riktigt, den en gång besegrade onda Samurajen, men stort S, har återvänt till de fridfulla skogarna och använder nu mörk Kuji-magi till att förvandla naturens invånare till hjärndöda drönare i sin kamp att ta över världen.

Mini Ninjas är alltså ett 3D-plattformspel i tredjepersonsperspektiv som inbjuder till en fängslande och färgglad värld. Det första som slår mig när jag startar den första banan är spelets simplistiska, men ändå mycket vackra och sköna grafiken. Det är inte en jättedetaljerad värld som möter mig utan istället har man en skön balans i färgsättning, texturer och omgivning som skapar en skön balans med mycket följsam bilduppdatering. Det är helt enkelt skönt att vila ögonen på. Jag upplevde lite av samma känsla som att sparka av sig tofflorna och slå sig ner i favoritfåtöljen.

mini-ninjas-28

Spelets huvudingrediens är Kuji-magin. Den onda Samurajen missbrukar den och förvandlar skogens invånare till sina undersåtar men Kuji-magin kan också användas till mycket nyttigt, som att skapa en brasa väldigt snabbt om man får tro spelets introduktionsfilm. Med ansvarsfullt användande infinner sig en balans i världen och tack vare detta kan vår hjälte Hiro lära sig nya förmågor under äventyrets gång för att bekämpa fienden. Man märker dock snabbt att Mini Ninjas är inriktat mot de yngre åldrarna. Trots att det handlar om ninjor och övervåld är all typ av visuella skador nedbantade till små rökpuffar. När en fiende är bekämpad försvinner den onda magin som besitter individen och som då återställs till den en gång fluffiga kanin eller räv som den kan ha varit. Men låt er inte skrämmas av den tanken, för även om spelets huvudsakliga metod att banka fiender sönder och samman är något simplifierad och enkel, så bjuder spelet in på ett äventyr som gör en alldeles varm inombords.

mini-ninjas-4

Under resans gång kommer man stöta på sina vänner som ninjamästaren tidigare hade skickat ut. Och vid varje tillfälle som man räddat dem kommer man även kunna spela som dem. Från början är man bara den lille Hiro och store Futo (vars råstyrka är hans fördel) men till slut har man sex olika karaktärer som alla har sina speciella egenheter, fördelar och nackdelar, som till exempel att hoppas längst eller vara bäst på att smyga. Dock är det bara huvudkaraktären Hiro som kan utöva Kuji-magin och han blir därmed också den som man spelar med mest, men tack vare karaktärernas utpräglade egenskaper kan man egentligen själv välja hur man vill tackla en situation. Och med ännu mer klurigt tänkande kan man även komma åt områden man annars inte lyckas nå, där det kan finnas trevliga föremål eller liknande.

Som jag nämnde tidigare är spelets actiondel något förenklad, och man har egentligen bara tre olika typer av attacker med några variationer. Det är vanlig attack, blockbreaker-attack (som tar sig igenom försvarande fiender) och kraftattack som givetvis är starkare än dom andra. Den är dock mer som en specialattack och man har tre stycken åt gången innan mätaren måste fyllas på igen. Varje kraftattack är utpräglad för varje karaktär och det är alla lika tjusiga att titta på.

mini-ninjas-22

Så var det återigen det här med Kuji-magi. Den tillåter dig att göra mycket saker utöver att starta brasor. Tack vare Hiros förmåga att använda magin från början, har han också förmåga att hitta dolda Kuji-tempel som finns överallt i världen. Dessa tempel är mycket värdefulla då man får lära sig helt nya förmågor. Det krävs list och äventyrslust att hitta de svåraste, men de är värda mödan då de ger mycket tillbaka. En mycket trevlig och rolig förmåga är att ta kontrollen över djur, dels för att du kan ta dig förbi fiender utan att de reagerar på dig, samt att starka djur kan användas i attacker. Samtidigt har djuren en förmåga att lättare upptäcka dolda saker i världen, som plantor, svampar och gömda statyetter. Växter och svampar kan sedan kombineras med recept för att skapa kraftdrycker och mana-återställare. De olika ninjornas förmågor, Kuji-magi samt drycker och föremål (nysbomber är min personliga favorit) bidrar alla till att skapa mycket variation i spelflödet.

Det mest fantastiska i Mini Ninjas är dock inte de böljande slätterna, de vintriga bergstopparna eller de komiska karaktärerna. Det är musiken som är den stora behållningen. Lugna flöjtar, kraftiga trummor och stilla Biwa-spel hjälper hela tiden till att skapa, i många fall, en fantastisk stämning rätt igenom alla banorna.

mini-ninjas-15

Det finns inte mycket man kan klaga på, men det man inser först och främst är avsaknaden av ett samarbetsläge. Vi har i princip flera karaktärer att välja på (om än inte alla från början), men det hade vart mycket roligt om man kunde genomföra resan med en vän. Det andra man inser är att spelet är ganska kort, även om det är väldigt njutbart under den perioden. Det spelar kanske inte så stor roll när det är riktad mot yngre publik, men det ger tyvärr inte så mycket mervärde att spela om flera gånger. Mini Ninjas rekommenderas i alla fall till alla åldrar, och jag tror de flesta av er blir positivt överraskade om ni ger det en chans.

8/10