*Herbalife s Formula one comes in seven flavors, French Vanilla, Dutch Chocolate, Wild Berry, Tropical Fruit, Cookies n Cream, Pi?a Colada and Cafe Latte. You could add fruit to customize them more, however you cannot get around having to order each of the different flavors to get a genuine range of flavors in your meals. balanced diet plan Dieting - the vicious cycle when to take garcinia cambogia extract weight loss · There is less suicide risk by overdose when using SSRI s then tricyclics. rapid weight loss tips Phytosterols official source If you Combine LYSE XL diet pills with a healthy diet and regular exercise you can lose weight even faster (however you can still lose weight with no dieting or exercise). lose weight program Recension: Millennium Championship Paintball 2009 | PS3bloggen.se

Recension: Millennium Championship Paintball 2009

paintball-logo

Jag har inte jobbat speciellt länge med spelkritik, men något som jag snabbt har förstått (även om jag hade mina aningar innan) är att det inte speciellt ofta kommer några ordentliga bottennapp. Om man kikar bland alla recenserade spel här på PS3bloggen ser man till exempel att siffran tre är det lägsta som någonsin har getts till ett lir. Givetvis kan det ha sin förklaring i att vi inte får samtliga spel som släpps här i Sverige, men samtidigt är det ganska talande för en bransch som definitivt har ett bättre genomsnitt än båda film- och musikditot. Nu har vi dock hamnat i ett historiskt skede, för jag har precis hårdtestat lågbudgetspelet Millennium Championship Paintball 2009, och resultatet är häpnadsväckande. Aldrig i mitt liv har jag spelat något som är precis lika uselt som det här. Läs min mer om min bittra erfarenhet nedan.

paintball1

Sporten paintball är inte speciellt känd bortsett från att de flesta har testat det på någon festval eller under en svensexa, men det brukar vara ganska långt ifrån hur en riktig match är. Istället för att enbart fokusera på att träffa sina motståndare går de flesta tävlingarna ut på att du ska fånga motståndarnas flagga och hinna tillbaka med den till din bas innan de andra lyckas göra detsamma. Med andra ord som det brukar vara i FPS-spel online, fast utan dödliga krigsredskap. Istället är det små färgkulor som man skjuter iväg från sina vapen, vilket då tydligt markerar på kroppen om man har lyckats träffa, eller om man själv har blivit prickad. National Professional Paintball League är en turnering/liga som har funnits sedan 2003, men tyvärr blev den inte speciellt långvarig. Kanske det beror på finanskrisen, kanske det beror på att sporten är alldeles för liten, men oavsett anledning hamnade NPPL i konkurs under början av december förra året, så man kan vara ganska säker på att den här upplagan är både första och den sista. Hur som helst, upplägget i spelet påminner mycket om andra sportspel, även om det av budgetskäl är lite mer avskalat än vanligt. Du kan välja mellan tutorial, träning, snabbspel, online och ligamatcher, där de två förstnämnda rekommenderas varmt ifall du ska ha en tillstymmelse till chans att kunna prestera någorlunda.

Men det spelar ingen som helst roll när det inte finns en enda positiv sak med spelet. Eller jo, kanske det finns ifall man tar i beaktning att man har gjort ett sportspel av en minst sagt okommersiell licens, vilket måste glädje de fåtal fansen. Om det skulle finnas en marknad i det här betyder det att vi när som helst kan invänta ett bandyspel med ryska, finska och svenska ligan. När som helst! Dessa positiva tankar måste dock försvinna rätt snabbt för fansen när de inser att deras licens har blivit besudlad av ett hafsverk som verkligen skriker praktikantjobb. Rörelserna känns mer robotliknande än mänskliga, speciellt när man ska hoppa över ett hinder. Då krävs det att man avlär sig alla slags instinkter och kunskaper man har från den verkliga världen, annars kommer man aldrig att lyckas med bara en så pass enkel sak. Efter denna pärs blir jag inte direkt överraskad när andra saker såsom sikte och knappfunktionerna är minst lika illa. Givetvis kan du inte heller på något smidigt sätt ordna så att siktet blir halvautomatiskt. Jag förstår att det inte kan finnas något som är helautomatiskt eftersom mycket av sportens poäng skulle då försvinna, men samtidigt går det så pass trögt att rätta till siktkorset att du med största sannolikhet redan har hunnit bli träffad. Dessa två exempel för den usla kontrollen är tyvärr bara en bråkdel av saker som jag irriterar mig på när jag spelar det här liret.

paintball2

Sedan fortsätter det med besvikelser över vad som på papper ser ganska schyst ut, men visar sig vara miserabelt. Röstinsatserna som kommer från proffsen skulle lika gärna kunna komma från någon som aldrig har spelat paintball, för intrycket som ges är helt klart ovana. De kanske blev paffa när man blev tillfrågad? Ytan är åtminstone medioker när den är som bäst, fast det hjälper föga när underhållningen är värdelös. Jag skulle kunna gå in på fler bedrövliga detaljer, men för att inte slösa mer av din tid väljer jag kort och gott att bara säga en enda sak – Millennium Championship Paintball 2009 är det sämsta spelet jag har lirat till PS3, kanske även PS2 och PS One. Liret är inte värd en enda sekund av dina tankar eller kronor. Jag råder dig till och med att tveka ifall någon skulle erbjuda dig betalt för att ta emot detta. Toby, jag räknar kallt med en ordentlig bonus för att jag inte blev varnad innan du skickade det här spelet till mig.

2/10