Good fiber supplements to use include psyllium husk, crushed flax seeds and apple pectin. Be sure to drink at least eight glasses of water per day to help the fiber and any waste to leave. weight loss camps for adults Our brains shrink and lose function as we age, probably faster than they should. Indeed, the growing incidence of Alzheimer s Disease, dementia, and similar brain failures is a good indicator of sped-up brain degeneration in modern times. This is NOT normal. Indeed, these disorders are completely unknown in some societies, even in the face of aging beyond 90 or even 100 years old. clicca qui 4. Yoga Spinal Twists: This works on your abdominal region and your entire digestive system. Spinal Twists help in burning calories and toning the abs. This is a good yoga for weight loss. Likewise there are many other poses which help in weight loss. One has to learn under guidance and perform slowly. nv top weight loss pills Gaining weight is easy, but losing it is a lot more difficult. Starting a weight loss program can help a person shed those extra pounds. A do it yourself weight loss program may be the right choice for a person who only has a couple of pounds to lose. Those who need additional help losing weight may chose to join a non-clinical program. People who are severely overweight and have health problems will usually have to join a clinical program. A health care provider can help a person choose the program that is right for him. belly fat loss exercises Many common flavours are formed when an alcohol and an acid form an ‘ester as in ‘esterification. fat loss calculator Recension: Ice Age 3: Det våras för dinosaurierna | PS3bloggen.se

Recension: Ice Age 3: Det våras för dinosaurierna

ice_age_3_logo

Att en populär film får en eller flera uppföljare är inget konstigt i dagens kommersialiserade underhållningsbranch. Att filmspelet följer tätt inpå, är därför att vänta likt regnet under semesterveckorna. Jag behöver nog inte förklara mycket närmare att spelet Ice Age 3: Det våras för dinosaurierna (eller Ice Age 3: Dawn of the Dinosaurs som är den engelska titeln) är helt och hållet inriktat mot barn och de yngre fansen av filmen. Därför blev jag trots allt förvånad när jag spelade igenom det, och insåg hur väl spelet är producerat trots det simplifierade upplägget och det relativt enkla utmaningarna. Spelet lämnade mig med en liten varm känsla inombords, som vi 20+ normalt sett endast känner efter fredagsshopping på systembolaget.

ice_age_3_screen4_large

I Ice Age 3: Det våras för dinosaurierna möter vi återigen alla gamla karaktärer som vi lärt oss att älska (och hata). Det dyker även upp ett par nya som vi får bekanta oss med i stor utsträckning. Allt som allt kommer vi kunna spela som sex olika karaktärer. Vi får träffa och spela som våra tidigare vänner Diego, Manny, Sid och Scrat, men stöter som sagt in i två nya karaktärer vid namn Buck - en ögonlappsbärande vessla som spelas av Simon Pegg – och Scratte, en ny eventuell kärlek till den otursförföljde ekorren. Sengångaren Sid spelar en relativ stor del av spelet i början då han är berättarröst i spelets story vars upplägg är enligt en godnattssaga för Mannys barn.

Målet för varje bana är enkel, Manny behöver hjälp att hitta kristaller till sin älskade och överallt i världen finns ett okänt antal av olika valörer av vilka man ska hitta så många som möjligt. I varje bana finns det tre stycken, och dr är till en början ganska lätta att hitta. Men allt eftersom svårighetsgraden ökar gäller det att utforska så mycket som möjligt för att hitta de åtråvärda rikedomarna. På din väg gäller det att hoppa, slå, sparka, snurra och kasta saker på dina motståndare, men framförallt på buskar och isblock och dolda gömmor i jakten på … frukt. Japp – i Ice Age-världen fungerar färsk frukt som hårdvaluta och ju mer du samlar på dig, desto mer kan du köpa utav handlarna som står utspridda  lite varstans. Här köper du vapenuppgraderingar, prylar, extramaterial i form av filmer och bilder, samt minispel.

ice_age_3_screen6_large

Jag nämnde tidigare att jag blev positivt överraskad av Ice Age 3: Det våras för dinosaurierna, och som vanligt är det karaktärerna som gör en stor del, om inte i princip hela spelets upplevelse. Det är ju oftast därför man återvänder. Visst, man kan bli smått galen över Sids konstanta läspande och gnälliga röst, men det som gör spelet stort är dess mångfald. Till en början tror man att det återigen rör sig uteslutande om en 3D-plattformshoppande, men ju längre in i spelet man kommer, desto mer nya saker får man testa. Scrats partier är exempelvis klassiskt 2D-plattformande medan Diegos avsnitt rör sig om racinginspirerade inslag där man ska löpa genom en hinderbana av djur och andra hinder i jakten på exempelvis en riktigt dryg gasell. Tro inte att det slutar där, för längre in spelet bjuds man även på några hisnande åkturer på en pterodaktyls rygg. Eftersom alla karaktärer även har sina unika egenskaper och särdrag bidrar detta – i kombination med de fantasifulla miljöerna – till en mångfald få spel i den här klassen kan erbjuda.

Med varje ny karaktär får man gå igenom en lätt instruktionsbana för att snabbt få känna på kontrollerna och se de olika rörelserna man kan göra. I Mannys fall gäller det att dra upp tunga rötter och flytta på stenblock medan Scrat är en liten och nätt Kung Fu-utövare i sin ständiga jakt på ekollonet. Den stora behållningen i Ice Age 3: Det våras för dinosaurierna är dock den nye karaktären Buck, som med sin Simon Peggiska charm och tuffhet ger dig många roliga stunder. Till sin hjälp har Buck en lianpiska och förmågan att glida över långa hala trädstockar och andra föremål, och vid flera tillfällen går spelet också ut på att hålla sig kvar på hindren medan man susar genom djungeln i hisnande fart.

ice_age_3_screen2_large

Jag har ännu inte sett filmen, och jag kommer förmodligen inte göra det heller inom den närmsta tiden, men jag känner ändå att jag har fått en stor portion Ice Age i och med spelet, vilket alltså är ett bra betyg. Karaktärerna är i det stora hela i fin balans och det finns som sagt några guldkorn här och var. Miljöerna är varierande och bjuder på allt från snöklädda kullar, mörka grottor med spindlar och djungler fulla av dinosaurier, allt i mycket klara och vackra färger och ibland även med och annan riktigt snygg textur. Dessutom håller ljudet bra klass med filmisk musik och alla röstskådespelarna från filmen.

Jag måste erkänna att det då och då föll en och annan svettpärla från pannan under de ungefär 8 timmarna jag tillbringade med det (utan omspel), så barnen kommer garanteras att få tampas i fler timmar än så. Fler än 15 banor och de åtta  minispelen (för upp till fyra spelare) som man kan låsa upp och alla olika trophies som är inbakade, finns här många roliga timmar att plocka ut innan de små liven skulle tröttna. Att spelet för den sakens skull också är fyllt med mellansekvenser ur filmen samt dess sömlösa övergångar till spelmoment gör det till en trevlig upplevelse för både stora och små.

Det enda negativa jag själv egentligen kan klaga på är de ibland något halvtaskiga kontrollerna samt saknaden av en ordentlig implementerad SIXAXIS-funktion då spelet ger exempel på ett otal sådana tillfällen där det skulle fungera så mycket bättre än med de analoga styrspakarna. Ice Age 3: Det våras för dinosaurierna är också något för lätt och kort för mig, men det hör inte hit eftersom det inte är jag som är målgruppen. Ni föräldrar där ute med barn under 12 år kommer garanterat bli populära om ni en dag traskar hem med det här spelet i påsen.

8/10