However, neither the professional strength homeopathic HCG nor the self-mixed HCG will help you lose weight IF you do not follow Dr. Simeons HCG Weight Loss Cure Protocol outlined in his manuscript, Pounds and Inches: A New Approach to Obesity perfectly. Because it is so important, we have it available as a FREE download for you to free weight loss programs It can be hard to know what you should and shouldn t eat for a weight loss diet for women when there are so many foods to choose from. But, there are some foods that are great for you and help you lose weight at the same time. how lose weight fast • Most of the natural weight loss products are not approved by official organizations such as the MHRA or FDA, meaning their effectiveness as well as possible side effects will only come to light after they have reached the market. blog link 3. Consider the benefits of herbal remedies home The term sensory ataxia is employed to indicate ataxia due to loss of proprioception - the loss of sensitivity to the positions of joint and body parts. This is generally caused by dysfunction of the dorsal columns of the spinal cord, because they carry proprioceptive information up to the brain. In some cases, the cause of sensory ataxia may instead be dysfunction of the various parts of the brain which receive positional information, including the cerebellum, thalamus, and parietal lobes. a good weight loss diet Recension: God of War III | PS3bloggen.se

Recension: God of War III

[God of War III recenserades under vecka 10, men återpubliceras fram till spelets release]

God of War III

Kratos har verkligen haft ett helvetiskt liv. I God of War till PlayStation 2 sålde han sin själ till krigsguden Ares för att vinna kriget mot barbarerna, vilket gjorde honom till en slav för det hemska våldet. Under detta stridsrus gjorde Kratos något som han för evigt ångrar – han dödade hela sin familj. Allt var planerat av Ares så han kunde forma honom till den ultimata krigaren, men Kratos var inte helt redo. Med både aska och blod smetad över sin hela kropp utkrävde han hämnd mot dem som har orsakat detta, samtidigt som han fick slita med sina inre demoner över vad han gjort. Ares skulle dö till varje pris, men hämnden tog inte slut efter det – för i God of War II blev han förrådd av gudarnas gud, Zeus.

Helt plötsligt har samtliga gudar blivit hans måltavla, och Kratos kommer aldrig att stanna upp förrän han mördat dem alla.

gow3_2

När vi kommer till den tredje och avslutande delen i trilogin har hämnden fortfarande inte skett, då Athena i tvåan offrade sig själv för att lyckas rädda Zeus. Under resans gång har han även fått veta att titanerna har hållits som slavar, något som Kratos verkligen kan relatera till. Tillsammans beger de sig upp för olympens berg för att lyckas nå toppen och döda Zeus en gång för alla, trots att han fått veta från Athena att titanerna inte går att lita på.

Detta bekräftas väldigt snabbt när Gaia väljer att låta Kratos falla till helvetet för att rädda sin egen kamp att närma sig gudarna. Ödet visar dock åter igen att Kratos inte är redo för att dö, utan han måste fortsätta i sin kamp mot både gudar och titaner för att få sin hämnd som han förtjänar.

gow3_5

Sonys Santa Monica Studio har kämpat med God of War III i ett flertal år, och det har inte varit en lätt strid för dem. Till en början var det många önskedrömmar med 1080p med 60 bildvisningar per sekund, samtidigt som SixAxis-kontroller skulle användas, men under resans gång har SixAxis-funktionen tagits bort helt och hållet, och grafiken har fått gå ner till 720p för att behålla flytet i skärmbilduppdateringen.

Redan i inledningen ser jag hur pass mycket Santa Monica Studios respekterar sin franchise. I de snygga förtexterna återberättar man det tidigare händelseförloppet på ett mycket subtilt sätt som snabbt drar in en i handlingen även om man inte har spelat ettan och tvåan på väldigt längre. Faktum att jag skulle vilja säga att det här är den bästa spelinledningen jag någonsin har sett. Mycket medryckande, och sedan hjälper det att man direkt kastas in i en väldigt episk strid tillsammans med Gaia klättrandes upp till Olympens topp.

gow3_3

Intensiteten har alltid varit seriens starkaste kort, och i God of War har man gjort det omöjliga och höjt nivån ytterligare ett snäpp, trots att detta inte borde vara rimligt att genomföra. Med en flytande kontroll har man full koll på all svärd- och magihantering så det räcker och blir över, men förbättringarna med kontrollen tar inte slut där. De som är motståndare till QTE-moment (Quick Time Events) kommer säkerligen bli glada över de simplifieringar som har gjorts i detta område. Du måste fortfarande vara hyfsat snabb med att trycka på korrekta knappar i rätt ögonblick, men numera ligger alla knappar längst ut på var sin kant så att ovana spelare genast vet vilket håll man ska trycka åt. Visserligen är jag ganska van med denna kontrolltyp, men det kändes riktigt skönt att man prickar rätt betydligt oftare nu.

En annan uppenbar ändring är införandet av en ny mätare som ligger under de sedvanliga för hälsa och magi, nämligen föremål. Under spelets gång kommer du nämligen att samla på dig fyra olika saker som förbättrar dina chanser för hämnd, till exempel Pegasus skor. Med dessa ska du under en kort tid springa väldigt snabbt, men för att stabilisera detta kan du inte göra det för många gånger under kort tid då den gula mätaren rinner iväg mycket snabbt, fast den kommer tillbaka om du lugnar ner dig med den knappkombinationen ett litet tag. Även magihanteringen har förändrats. Nu är varje magisk formel bunden till ett visst vapen, så du måste vara snabb på att byta sådant ifall det är något speciellt för stunden. Antalet magiska attacker blir alltså lika många i antalet som du kommer att ha vapen.

god-of-war-iii-screen-1

Efter det är det bara några ytterst kosmetiska ändringar som är gjorde, och just ytan är enormt vacker i alla sina fina detaljer. Däremot har God of War III lite problem med anti-aliasing under vissa stunder. Tråkigt, men jag sitter inte och stör mig särskilt mycket på det eftersom det finns så mycket annat visuellt godis. Här vet jag inte riktigt vad som blir den stora vinnaren, men det står nog mellan under de korta perspektivskiftande avslutningarna där man får se avrättningar ur både fiendens och sin egen synvinkel, och då det är dags för dig att använda dina vingar (jodå, de hänger kvar sedan tvåan) för att smidigt flyga ned under brutala hastigheter. Det är nästan så att jag skakar i kroppen när det är över, så pass häftigt är det.

Nu har jag pratat varmt om grafik, kontroll och intensitet, men jag måste även ge en stark eloge till författarna som har lyckats skapa spelhistoriens allra mest episka sekvenser. Ibland kommer jag på mig själv att bara gapa över omfånget som visas framför mig. Allt är så vackert, allt är så blodigt, allt är så… underbart. På ett tragiskt sätt vill jag aldrig att Kratos ska få sin hämnd, utan jag vill bara uppleva allt om och om igen.

Sony har spenderat cirka 44 miljoner dollar på att skapa God of War III, och spelet är värd varenda peng och många till. Heavy Rain (9/10) må ha spridit nytt ljus över spel generellt sett, men ska du ha en klassisk spelstund finns det bara ett alternativ – God of War III.

9/10