Evercleanse offers blanket statements like ‘100% natural , ‘totally safe etc., but these do not provide the consumer with any useful information regarding the product. Furthermore, Evercleanse goes one step further and markets itself also a product that ensures general health and wellness. It also claims to improve the immune system. So, as per their marketing proposition you can really never stop using this product if you want to enjoy continued wellness. food to lose weight fast Liver Cancer Symptoms In Men That Differ From Women fast fat loss pills As a soldier, before you go to war, you need to have ammunition and for you to defeat the enemy (fat!), here is the ammunition that you require: education, commitment, determination and patience. Educate yourself regarding the tough cold facts of losing weight know and accept that there is no magic trick, dieting alone does not work, you need exercise, you require the right sort of work out. Commit yourself to your purpose, you are required to make this a part of your life and not merely do it for 31 days and go back to damaging habits once you have attained your object weight you have to have preservation. Set in your intelligence your objectives and state yourself not to give up understand that it can be tiring, it can be difficult initially, and you may possibly not see the outcomes after the initial few days. Losing fat is a process that can diverge from individual to individual. Be patient. You will get there. best foods to eat for weight loss Dehydroepiandrosterone. These powerful compounds are essentials to help burn every garcinia cambogia and side effects weight loss How To Get A Bigger Butt where can u buy garcinia cambogia extract weight loss Recension: Fracture | PS3bloggen.se

Recension: Fracture

Med Fracture har Lucasarts med hjälp av Day 1 Studios gått ifrån Star Wars och landat på Jorden, fast 150 år framåt i tiden. Vi ser en värld där temperaturhöjningen lett till att haven stigit så mycket att Nordamerika tudelats – nästan, när det gäller geofysik, men absolut och definitivt på det politiska planet. I Fracture har genteknik och stamceller satts som orsak till konflikten. Östkustamerikanerna i Atlantalliansen har satsat på cybernetik, medan västkustamerikanerna i Pacifica tror att genteknik kan rädda mänskligheten.

Fracture är ännu en 3PS till PS3, och tredjepersonsperspektivet fungerar bra. Dessutom har de den här gången följt en god tradition att förse oss med kreativa nya saker att göra i spelet. Jag jämför då med bl.a. Ratchet & Clank från Insomniac Games. En stor del av nöjet även i det spelet är de kreativa vapnen och verktygen.

För oss som spelare innebär det i singelkampanjen att vi spelar en cyborg, en kille med en kropp förstärkt med teknik. Vi kämpar mot andra supersoldater, vars kroppar förbättrats på genetisk väg. När vi av och till blir starkare, kan hoppa högre och får kraftigare kraftsköld, så är det för att vi får teknikuppgraderingar.

Sen har kampen mot det stigande vattnet gett annan ny teknik, geoteknik, som är källan till mycket av det som skiljer det här spelet från mängden. Med den kan vi inte bara skjuta sönder miljöer och byggnader. Vi kan även kasta upp jordhögar och skapa kratrar, få stenpelare att resa sig ett tiotal meter upp ur jorden och skapa minitromber. Vi har vapen som fungerar som underjordiska torpeder, som vi kan spränga när vi vill. Många av vapnen har effekter som liknar vanliga vapen, som torpederna. Det intressanta är dock att man kan använda dem på en massa nya sätt. Tänk dig att någon står under tak när du kastar in en granat som höjer upp marken. Motståndaren skadas inte bara av explosionen och av att kastas uppåt, utan även av att klämmas mellan taket och marken. Dessutom kan man skaffa sig omedelbar täckning genom att antingen höja marken framför sig eller sänka den rakt under sig. Det ger ett helt nytt sätt att se på banorna.

De här egenskaperna är mycket lovande för flerspelardelen. Hittills finns 8 spellägen, varav Excavation är något nytt där man använder terrängverktygen till att erövra baser. Det finns 8 rätt varierade banor. Synd bara att man inte kan vara fler än 12 spelare, men jag antar att begränsningen beror just på att miljödeformeringen tar mycket kraft.

Hur känns då spelet? Och hur ser det ut? Jag gillar den litet bjärta paletten. Utseendemässigt finns likheter med UT- och Quake-serierna. De flesta soldaterna ser rätt biffiga ut, om än inte lika extremt som i UT3. Framtoningen, röster, dialog och liknande har också det där “barska” anslaget. Ungefär vad man är van vid, på gott och ont. Jag känner igen många FPS-egenskaper. Mig stör det inte, men en del kanske ogillar det.

För Fractures del hänger faktiskt ALLT på terrängdeformeringen. Den är det NYA och utan den vore det här ett dussinspel, välgjort men inget speciellt. MED möjligheten att påverka terrängen blir det plötsligt något helt nytt. Dessutom är det tillräckligt svårt på normal svårighetsgrad för att tvinga mig att använda terrängverktygen så att jag inte stryker med när den lede fi skjuter på mig. Tyvärr klarar inte soldaterna man har med sig av att tänka taktiskt när terrängen förändras hela tiden, så den hjälp de ger får ses som en bonus innan de stryker med. Så jag använder de skydd som finns, skjuter ut minor och spränger dem när tillräckligt tunga fiender kommer nära, bygger skydd, använder dem till att komma upp till områden jag inte skulle nå annars, sänker marken nära fiender som gömmer sig bakom rörliga föremål så att jag kan skjuta dem, och så vidare. Själv är bäste dräng, och här får man mycket träning.

Träning till flerspelardelen, som jag hoppas blir mer välbesökt. Där finns förutsättningarna för mycket nytt och kreativt spel. Om många spelar det kan det leda till nya sätt att se på spel. Tänk de där situationerna som AI-motståndarna inte klarar. En människa som brukar spela krypskytt skulle till exempel tvingas tänka på helt annorlunda sätt. Normalt lär man sig ju hur banor ser ut och utnyttjar sen kluriga gömställen och smitvägar till att få ett övertag. I Fracture kan dina motspelare förändra terrängen så att du inte får fri sikt för det där skottet i huvudet. Vad gör du då? Det kan bli en ny roll i en grupp/squad – terrängmoddaren som skyddar gruppen och avlägsnar skydd för motståndarna. Jag ser fram emot det.

Enkelt sagt: Jag tycker om Fracture, framför allt för det stora löftet om förändring.

8/10