Assessment of the content presented in three 6 month long obesity trials indicates that Reductil users who drop a bare minimum of 4 pounds in the first 4 weeks of Reductil use are doubtless to accomplish significant long-term weight loss on that dose of Reductil. Approximately 60% of these consumers went on to realize a weight loss of 5% of their original body weight by the end of month 6. bodybuilders diet How to keep testosterone high and estrogen low? diets for quick weight loss When you want to build your muscle mass and get that six-pack abdomen, you may want a little help in getting there faster. If you are just starting out getting into shape, you may also have some excess fat to exercise away. You are in luck because HGH is the perfect hormone to help you achieve that goal. This hormone is produced naturally by your body. It is secreted by the anterior part of your hypophysis, also known as your pituitary gland. It has been active since your body was developing, before you were born. As you age, secretion of HGH slows down along with the rest of your cell function. what foods are healthy to eat to lose weight The Grapefruit Diet: Does It Work? what is garcinia cambogia wikipedia weight loss Since I was working full time, I needed to find a plan where I could grab quick, healthy food on the run. That s when I tried a diet food delivery service and was hooked. fast easy weight loss tips Recension: FIFA 10 | PS3bloggen.se

Recension: FIFA 10

fifa 10

I många år var företagsnamnet Electronic Arts nästan ett skällsord i spelvärlden, men flera saker har förändrats sedan dess. Dels så har spelvärlden växt och spel har blivit vardagsunderhållning för en mycket större skara människor, bland dem många som uppskattar välpolerade spel även om de inte bjuder på den djupaste spelupplevelsen, och som gärna köper senaste Tiger Woods PGA Tour utan att irritera sig på de små skillnaderna i det årliga uppdateringarna. Men viktigare än så är det faktum att EA helt enkelt börjat göra bättre och bättre spel. Med spel som Skate, Dead Space, och de fantastiska senaste versionerna av FIFA- och NHL-serierna så står numera EA för kvalitet – inte bara i grafik och presentation, utan rakt igenom hela spelupplevelsen.

Jag var länge en av dem som delade denna uppfattning om EA som en representant för det dåliga i spelindustrin, och har alltid varit ett fan av Pro Evolution Soccer, även förra året när ju FIFA 09 (8/10) närmade sig kraftigt eller kanske till och med gick om Konamis spelserie, men jag har alltså ändrat  mig när det gäller EA, och även deras fotbollsspel visar det sig.

fifa10_4

Det absolut viktigaste i ett fotbollsspel är förstås själva spelet på fotbollsplanen, och på den punkten är Fifa 10 en dundrande succé. Aldrig förut har ett spel känts så naturligt och verklighetstroget, vare sig det gäller spelare i kamp om bollen, rörelser med och utan boll, skott utifrån eller fasta situationer. I närkamper känns utgången inte slumpmässig och samma sak gäller för skott och frisparkar som nu också är lättare att få på och i mål. Matcherna ser heller inte likadana ut och man kan spela dem på olika sätt, om det är långa bollar och genomskärare mot anfallarna, fokus på kantspel med inlägg, eller om man vill spela sig igenom mittfältet med vackra passningstrianglar så finns alla möjligheter och det känns inte som om en viss typ av spel premieras.

Långa passar genom luften är hårdare och flackare än tidigare vilket gör dem mer effektiva än tidigare årgångars ballongbollar, men den största förändringen på plan är att 360-gradig rörelsefrihet har implementeras. Detta kan låta som en mindre förändring men efter en stunds spelande börjar det sjunka in vilken skillnad detta verkligen gör för spelet. Med bara små riktningsförändringar kan man sprinta runt sin back, inte bara springa bredvid eller i 45-graders vinkel ut mot sidlinjen, detsamma gäller vid dribblingar och inte minst i rörelser utan boll, och detta har stor del i den naturliga och smidiga känslan i spelet. Även de utökade animationerna bidrar till den känslan, det är bara ibland när ett gäng spelare springer åt samma håll som det kan se lite märkligt ut med exakt samma kantiga löpsteg.

fifa10_3

Grafik och ljud håller hög kvalitet, men det känns lite märkligt med ett nytt sportspel från EA där inte grafiken är extremt välpolerad och överlägsen konkurrensen. Men jag antar att det är en del av det nya EA, och jag ser givetvis hellre att kraft läggs på spelmekaniken än lite extra grafiskt lull-lull. Henrik Strömblad och Glenn Hysén kommenterar på svenska, och även om de är ok så tröttnar man snabbt på dessa båda herrar. De engelska kommentatorerna är dock utmärkta men det kommer ofrånkomligen en punkt efter ett stort antal matcher där man måste stänga av även dem, trots att de är de bästa jag hört i ett spel. Publikljuden är ok men inte mer, här finns det helt klart mer för utvecklarna att jobba med (vilket även Gary Paterson nämnde i min intervju med honom).

fifa10_2

Menyerna är lite röriga, vilket kanske är lätt hänt med tanke på de många olika spellägen och funktioner som FIFA 10 innehåller. Man kan spela olika typer av matcher lokalt och online, man kan öva i träningsarenan, man kan spela hela säsonger med sitt Virtual Pro och likaledes i Manager Mode.

För att börja med Virtual Pro så har detta utökats från förra versionen, och man kan nu använda sin Virtual Pro i de flesta spellägen såsom manager mode och online, förutom i Be-A-Pro-säsongerna. Efterhand förbättrar man sina egenskaper, och låser också upp specialegenskaper genom att klara av mängder med utmaningar. Det är definitivt beroendeframkallande att uppgradera sitt virtuella proffs och detta är en stor anledning till att FIFA 10 är en riktigt tidstjuv, det känns som om det inte finns någon begränsning på hur mycket tid man kan lägga på detta spel.

fifa10_7

En annan tidskrävande del i spelet är Manager Mode där man förutom att spela matcher ansvarar för taktik, ekonomi och spelarinköp/försäljningar för sin klubb och försöker ta den till toppen. Någon ersättare för specialiserade manager-spel är det dock inte, det förekommer alldeles för mycket märkliga och ologiska saker för det, förutom en mängd buggar som gör det ännu konstigare.

Få spel kan slå FIFA 10 när man är ett gäng framför samma tv, underhållningen ökar helt klart med antalet spelare, och detta gäller även när man spelar online. Man kan spela i ligor eller med klubbar (vi har ju både en PS3bloggen-liga och ett PS3bloggen-lag) eller bara i enstaka matcher med valfritt antal spelare. När allt fungerar så är onlinespelandet fantastiskt, men tyvärr så har de första veckorna bjudit på mängder med problem med utloggning från PSN, utslängda spelare och avbrutna matcher.

fifa10_5

Det är väldigt tråkigt att dessa problem existerar för i övrigt så är alltså FIFA 10 ett fantastiskt fotbollsspel. EA har lovat en patch inom en snar framtid som skall åtgärda de flesta problem, men dessa problem med onlineläget och managerläget har lett till att jag har varit nära att göra avdrag på betyget, men den hamnar ändå på en mycket svag nia. Om EA fixar de problem som finns så kan ni senare stärka betyget i era huvuden!

9/10