8. Disturbing thoughts diet meal plans -Dehydration. expected weight loss on metformin There s a direct relationship between blood sugar level and damage to the nerve cells, says Dr. Tillet. Out-of-control blood sugar can lead to neuropathy andor getting a foot sore. garcinia cambogia extract reviews weight loss 2) Wet clothing and underwear should be changed right away. The use of cotton underwear instead of synthetic materials can help prevent irritation. does garcinia cambogia have side effects weight loss The most common method of measuring ideal weight is the height and weight chart. These charts, guide you how much you should weigh based on your height. Though these charts are still popular, they are very ambiguous, specially to sportsperson and bodybuilders who carry more muscle than most people do. “Ideal weights” from height-weight charts do not take body fat into account therefore, they cannot accurately recommend how much you should weigh. weight loss suggestions women Recension: Eat Lead: The Return of Matt Hazard | PS3bloggen.se

Recension: Eat Lead: The Return of Matt Hazard

eat-lead-the-return-of-matt-hazard-logo

Jag ska erkänna att jag är lättlurad. Matt Hazard är en kallhamrad och stenhård tv-spelsfigur som figurerat i diverse 2D-shooters under 90-talet – och nu är han tillbaka i glimrande hd-nextgen och 5.1-ljud. För några veckor sedan trodde jag att han var nån slags Duke Nukem-kopia jag hade missat och tänkte att jag behövde läsa på om de tidigare spelen inför recensionen, så jag konsulterade Google.

Problemet var att det inte fanns några spel. Matt Hazard är något så lustigt som en fiktiv tv-spelsfigur och jag bjuder på alla fniss och asgarv åt mina tillkortakommanden och brister. Mest skrattar nog Toby som lite smidigt smög ner spelet i min brevlåda efter att först ha kollat vad det var för soppa. Bussigt. Jag kräver recensionsexemplaret av Arkham Asylum som botgöring!

eat_lead_the_return_of_matt_hazard_203

Eat Lead: The Return of Matt Hazard från Vicious Cycle är en parodi på tv-spel; en slags spoof på allt vad digital underhållning heter – från NES till våra glada dagar. Matt själv har hamnat mitt i ett äventyr där han egentligen ska dö redan i slutet av level 1. Någon har hackat själva spelkoden och slänger in gamla fiender och miljöer som herr Hazard upplevt och hanterat i tidigare (fiktiva) spel. Nu ska du alltså bry dig tillräckligt mycket för att orka genomlida ett gäng levlar till slutet.

Humor är ett osvikligt koncept som de flesta tv-spel mår bra av, men humor bygger på relationer och igenkänning. I Eat Lead: The Return of Matt Hazard finns inte detta. Jag ser Arnold Schwarzenegger-kopian som pratar med rolig tysk brytning och jag ser och hör alla de andra roliga referenserna till Duke Nukem (ja, faktiskt), Super Mario Brothers och Dungeons & Dragons. Men detta ensamt gör inte spelet roligt.

Alla dessa humormoment måste vara ett komplement till ett välgjort spel. Eat Lead är ett dåligt lir som byggts kring en idé om att göra parodi på tv-spel. Det består av två delar som varvas; 1) skjuta en massa fiender som uppför sig likadant för att komma till stället där du 2) lyssna på dialoger med ”humor”. Sen börjar du skjuta igen.

Matt Hazard styr vi i tredje person, lite grann som Nathan Drake i Uncharted: Drake’s Fortune (9/10). Han kan ta skydd bakom de strategiskt utplacerade lådorna och sticka fram huvudet och sikta eller skjuta på måfå. Fiender spawnar fram lite varstans, triggade av att du trampat över en viss linje, och dörrar stängs då bakom dig tills du klarat av attackvågen. Så håller spelet på.

eat_lead_the_return_of_matt_hazard_202

Eat Lead ger dig ingen orsak att bli förälskad i varken karaktärerna eller atmosfären. Styrningen är ryckig och Matt skymmer ofta sikten. Sex, sju fiender på skärmen samtidigt och spelet börjar hacka. Du kan inte spara själv utan måste förlita dig på regelbundna autosaves. Inte sällan fryser hela rasket och har du otur så är din save korrupt (hände mig en gång).

Grafiken är cirka fem år gammal och hänger som sagt inte med. Ljudet är ok och 5.1 och allt men med få variationer. Banorna är autobahnraka och du vill inte spela om dem. Trophies är tråkiga och går ut på att skjuta si och så många i huvudet eller med det eller det vapnet.

Eat Lead: The Return of Matt Hazard borde inte släppts på skiva. Om spelet fanns på PSN för 90 kronor så hade jag kanske  förlåtit det hela, alltid hade det passat nån. Nu är det ett hyfsat skittråkigt spel med humor som aldrig får dig att skratta.

Jag önskar faktiskt att det på något sätt hade gått att låta Matt Hazard dö i slutet av level 1. Eller att Duke Nukem Forever verkligen blev färdigt.

3/10