Countering Obesity With Traditional and New Weight Loss Treatments what is the most effective weight loss supplement? There seems to be a definite link between the carp attraction of the following when used in carp baits: garcinia cambogia how much weight loss 1. It is important to eat foods that are rich in calories as well as nutrients. But, it is beneficial to avoid junk foods, since they are calories-rich but with zero nutritional value. fast ways to lose weight for women (1) You as an individual can lose weight doing a walking fitness program. Weight loss by walking is a great method to lose weight, but you first have to prepare yourself to walk. Preparation is half the battle. garcinia cambogia weight loss results Second step is to get a free outline and sample meal plans by researching online. Free online sample meal plans from famous fitness and weight loss trainers have been found by me in my personal research for not only men that aim to maximize muscle while losing fat, but also for women. A certain fee to upgrade to full meal plans is required for some free outline meal plans need to watch out for that. Free customization of provided sample online meal plans after considering your eating habits and goals is also claimed by some sites as an addition. cayenne pepper capsules weight loss Recension: Dark Void | PS3bloggen.se

Recension: Dark Void

Dark_Void
I slutet av december publicerade vi vårt förhandstest av Capcoms actionspel Dark Void, och i samband med det anlände även recensionskoden. Vi har spelat den färdiga versioner under de senaste veckorna, och det är dags för oss att komma med det slutgiltiga utlåtandet av hur väl Airtight Games har lyckats finslipa sitt spel inför premiären nu på fredag.

Dark_Void_1Dark_Void_1Dark_Void_1

Som vi berättat tidigare handlar spelet om huvudpersonen Will Greys kraschlandning i en djungel i närheten av Bermudattriangeln. Tillsammans med hans vän och forna flamma Ava upptäckerhan där en annan värld, där mänskligheten förslavats – och tillsammans gör de sitt yttersta för att rädda dem. Av någon obskyr anledning dyker även vetenskapsmannen Nikola Tesla upp och hjälper de unga tu. Förslavarna kallas för “Watchers” och har olika skepnader, främst robotliknande fotsoldater och jättelika flygande robotormar. Vanligen anfaller de bara i horder, och då gäller del helt enkelt att skjuta ned dem efter bästa förmåga. Eftersom det rör sig om ett skjutspel i tredjepersonsperspektiv kan man ta skydd bakom hinder och skjuta mot fienderna, precis som i Gears of War, Uncharted 2 och Terminator: Salvation.

En bit in i spelet får man dessutom tillgång till ett jetpack, och det är just den funktionen som särskiljer Dark Void från andra spel. I början kan man mest sväva omkring med sina jetmotorer, men efter ett par uppgraderingar går det att flänga upp i luften och skjuta ned fienderna på avstånd. Det fungerar faktiskt bra, och när man lärt sig styra Will i detta tillstånd går det snabbt och enkelt att slå ut fienderna. För en gångs skull hade jag faktiskt inte sagt nej till att kunna använda Sixaxis-kontrollerna, då det är det perfekta tillfället att lägga in såna funktioner, men spelet har inga såna möjligheter. Fast styrspakarna fungerar bra de med.

Dark Void

Utöver markstriderna där flygande kan användas bjuds vi även på renodlade flygstrider, där man åker fram och besegrar ned flygande tefat. Det görs antingen genom att bara använda sina raketkulsprutor eller genom att kapa tefatet, vilket går ut på att man hamrar på cirkelknappen och undviker att skjutas ned eller kastas av. Mekaniken är rätt trevlig till en början, men blir snabbt repetitiv, till den grad att man bara följer formeln “hamra på cirkel, hoppa åt vänster, hoppa tillbaka, hamra på cirkel, skaka vänster spak åt höger och vänster” tills man är klar. Denna brist på engagemang genomsyrar dessvärre spelet i stort, och det är få saker som bryter den vanliga skjutspelsmallen.

De största invändningarna jag hade med förhandsversionen av spelet var att grafiken var rätt oinspirerad, bilduppdateringsfrekvensen var hemskt låg och att jag var osäker på om handlingen skulle räcka hela vägen. Nu har jag spelat klart den slutgiltiga versionen och kan rapportera att de två första problemen har åtgärdats. Detta gäller främst bildfrekvensen, som nu har fixats så att spelet flyter på riktigt bra. Detaljrikedomen och grafiska effekter har också förbättrats, och trots att paletten fortfarande sträcker sig mot det bruna är det i alla fall rätt detaljerat. När man flyger med sitt jetpack och landar på marken för att utkämpa strider krävs det dock lite för mycket av PS3-systemet, som inte riktigt vill hänga med.

Dark Void

Men det stora problemet är tyvärr handlingen, som faktiskt blir allt mer banal ju längre in i spelet man kommer. Jag vill inte förstöra eventuella förhoppningar om att slutet överraskar på ett positivt sätt, men handlingen är faktiskt förolämpande medioker, och när eftertexterna rullade blev jag riktigt besviken. Tänk att ett spel kan följa alla spelmallar till punkt och pricka.

Men det värsta är nog att spelet lovar så mycket men infriar så lite. Nästan alla intressanta händelser utspelas via förinspelade sekvenser, och när man väl får göra något kul som att slå sönder kontrollpaneler eller skjuta sköldar för att sänka en försvarsanläggning krävs det ofta att man gör saker lite för många gånger. Man kan nästan säga att det är lite för lite spel för att täcka in alla timmar, och Airtight Games har sträckt ut innehållet i Dark Void lite för mycket, utan att bjuda på något som får det att sticka ut från mängden. Icke spelbara karaktärer reagerar inte på Wills närvaro, Avas springanimation är skrattretande och informationstexterna som visas under laddningsskärmarna har nog skrivits under någons lunchrast. Att det i princip alltid är enklare att slå ut fienderna med närstridsattacker är dessutom alltid ett dåligt tecken. Var är själen? Var är hjärtat? Var är charmen?

Det är kul med perspektivomkastningen, och att flyga, sväva och kasta sig upp och ned för banorna utgör verkligen höjdpunkterna i spelet. Dessvärre innehåller Dark Void inga fler positiva överraskningar än så, och det räcker faktiskt inte i dagsläget. Spelets sista, klichéfyllda replik är “Come, there is work to be done“… synd bara att utvecklarna inte själva tog den repliken på allvar.

5/10