Nowadays good gyms and health centres provide you with all sorts of material to help you keep your mind focused and motivated as well. These articles will give you an insight on how to make you life balance and how to live a life that is healthy and fit. most effective diet for rapid weight loss Best Place To Buy Phen 375 Cheaper In Australia - Best Herbal Phentermine Supplement Reviews straight from the source o Total Sugars: 12g free quick weight loss diets WL Must #3: Treat weight loss as a priority. This is the opposite of “Must” number too. Don t pity-pat or half step your beginnings. There is a fine line you must walk at the very beginning of every weight loss program. women diet pills weight loss * Soothes and promotes the healing of the mucous membrane lining of the entire digestive tract. obesity medications weight loss phendimetrazine Recension: Crash Commando | PS3bloggen.se

Recension: Crash Commando

Premiär: 2008-12-18 på PlayStation Store

På pappret: Ett 2D-shoot’em up i hiskeligt tempo

I verkligheten: Så mycket mer…

Så brukar våra PSN-recensioner låta ungefär, men jag tänkte ägna några rader fler åt Crash Commando. Spelet är utvecklat av det Göteborgsbaserade EPOS (Entertainment Products of Sweden) som består av fem personer varav två är Digital Illusions grundare. En av dom råkar vara Olof Gustafsson som gjorde musiken till den helt fantastiska Pinball-trilogin till Amiga en gång i tiden. Jag hade förmånen att träffa Olof för ungefär två år sen hos en gemensam vän och redan då fick man höra lite om de framtida planerna, och nu har det burit frukt. (Vad hände med de nya versionerna av pinballmusiken förresten Olof?).

Crash Commando är ett modernt skjutspel med rejäla retroinslag. Spelet är gjort i 2D sånär som på att det är uppdelat i två lager och står i förbindelse till varandra via tunnlar och korridorer . Du kan alltså hela tiden se den action som händer i det andra lagret men du måste ta dig dit för att kunna deltaga i pangandet. Banorna är vackra att se på och varierar i storlek både på höjd och bredd. En jetpack hjälper dig att ta dig till annars onåbara plattformar, men bara för en kort stund innan den behöver laddas upp ett par sekunder igen. Härligast är trots allt fordonen som är ett mycket välkommet tillskott, en jeep och en stridsvagn kan på samma sätt skjutsas iväg med hjälp av jetstrålar och de kan även köras på särskilda magnetiska spår som finns lite varstans på banorna. Inget är mer tillfredställande än en överkörd motståndare, förutom kanske en perfekt riktad handgranat.

Till ditt förfogande har du en mängd olika vapen att välja mellan, från hagelbössa och automatkarbin till granatkastare och raketgevär, samt ett finurligt energivapen som antingen helar eller skadar. Du får chansen att välja din arsenal vid varje respawn. Utöver detta finns även supervapen att plocka upp på banorna, i dagsläget är det ett pulsvapen och en minigun som givetvis är extra kraftfulla. Inte nog med det, man har även lagt till två stationära vapen på strategiska platser, en kraftfull radiostyrd raket och ett maskingevärstorn som skjuter över till det andra nivå-lagret, men akta dig för smygande motståndare som viftar med sitt kalla stål.

Receptet känner ni säkert till redan. Spelet är mer eller mindre en klon på det gamla polska PC-spelet Soldat (och i viss mån klassikern Jetpac från VIC-20). Men EPOS har tagit grunderna från ett redan fantastiskt bra spel – och gjort det ännu bättre med ännu mer innehåll och smakfull förpackning! Vi bjuds på deathmatch och andra traditionella spellägen men även på smarta lagspel som till exempel går ut på att förstöra kontrollpaneler på strategiska platser, eller att ladda ner data från fienden och ta informationen till sin egen bas. Totalt 12 spelare kan drabba samman, vi får trophy-stöd och en herrans massa statistik och ranking-listor. Det bäddar för ett riktigt roligt vinterkrig 2009.

+ Fartfylld och enkel action
+ Tjusiga miljöer med hög detaljnivå
+ Skön humor