Buy Xenical weight loss pills for Obesity Treatment. garcinia cambogia tea weight loss People who have used this stack regularly, they have given positive reviews about this product. It has been found out that any person using such a stack would lose weight a lot quicker than any other person who is using other weight loss supplements. ECA stack reviews are mostly supportive of the use of such supplements. Even if a person uses the most trusted supplements, it is almost certain that he would take longer to lose weight as compared to these supplements. this post * Comfort is essential. healthy weight loss pills for men Practice the fat switch method and you ll lose weight fast. release weight loss supplement 8. Eat fiber rich foods. Shop for foods that are high in fiber (whole wheat bread, potato, nuts, grain) you ll feel satisfied longer. lose weight fast diet pills Recension: Braid | PS3bloggen.se

Recension: Braid

braid_logo

På pappret: “Kritikerrosat plattformsspel med artistiska toner”
I verkligheten: En fantastisk upplevelse med stor utmaning.
Pris: 90 kr på PlayStation Store – ute nu!

Den som inte tror att spel kan vara konst har naturligtvis jättefel av flera olika anledningar, och om du vill kasta fram bevis är det utsökta indieliret Braid ett mycket bra alternativ eftersom smart speldesign och filosofi går hand i hand bland alla plattformar och nycklar. Men nu ska vi gå tillbaka lite i tiden innan framtiden visar sig. Jonathan Blow har under tre år suttit själv och utvecklat ett kritiskt svar mot dagens spelindustri och och dess utveckling. Han visste egentligen aldrig huruvida han skulle kunna publicera liret på någon plattform eller ifall det skulle bli ett i mängden bland alla flashspel på internet. Chansen att få släppa det på Xbox Live dök slutligen upp, vilket han naturligtvis tog. Det visade sig bli en gigantisk succé försäljningsmässigt och nu när exklusivitetsavtalet gått ut får äntligen PS3-ägarna chansen att se vad som orsakade så mycket snack under sensommaren 2008.

Bättre sent än aldrig, eller något i den stilen.

Braid game

Tim, en man med mycket vaga minnen, är ute på jakt efter sin prinsessa som har kidnappats av något monster. Under resan blir han varse om att han har gjort något misstag mot henne, och när Tim samlar ihop pusselbitar blir han mer och mer klar om vad som har hänt. Till en början kan man tro att det rör sig om ett simpelt plattformsspel där du hoppar på saktgående fiender, samlar objekt och försöker beta av borg efter borg i jakt på en kvinna, men om du blundade under spelets tutorial blir du hur som helst snabbt varse efter att du skulle dö att Braid handlar om tiden. För du kan nämligen inte dö. Det som händer är att tiden stoppas och du får möjligheten att spola tillbaka och göra om det som just har hänt. Antingen bara någon hundradel, sekund eller hela banan beroende på hur missnöjd du är.

Spelmekaniken innebär givetvis att det blir en hel del avancerade pussel att lösa. Till en början är det ganska simpla saker, men för att nå alla första banan (du startar på tvåan och går framåt) måste du gnugga dina geniknölar till det maximala så du kan få samtliga pusselbitar. När jag för första gången spelade Braid kunde jag sitta i upp till en timme med att bara försöka få tag i en endaste liten pusselbit, vilket antingen bevisar hur pass dum jag är eller hur hög svårighetsgrad det är. Trots att det ”bara” rör sig om sex stycken banor är det ett flertal timmar idogt kämpande som du får för pengarna. Omspelningsvärdet är det lite si och så med, beroende på hur pass fascinerad du är av berättelsen och om du vill spela snabbomgångar eller inte. Kan du se en dramafilm flera gånger är chansen stor att vill återuppleva Braid, vilket då får mig att komma till lirets två styrkor.

Braid PSN

Det första är bandesignen som inte kan få tillräckligt mycket beröm. Allt är så precist, minituöst och så pass kärleksfullt gjort att Blow verkar inte ha gjort något annat i sitt liv än att ha planerat för detta äventyr. Lika mycket tid måste ha gått åt att lappa ihop en berättelse som i alla fall får mig att snabbt ändra motivet till att klara Braid. Numera handlar det även om att få läsa alla texter som finns i inledningen på banorna. Jag vill bara veta mer och mer! Man kan tro att det är själva substansen i orden som lockar fram mina superlativ, men det är snarare utformandet av dem. Kom i kontakt med rytmen och bli för evigt hänförd.

Jag är nära att sätta min allra första fullpoängare för ett spel, men det som hindrar mig lite är att det trots allt rör sig om ett gammalt spel som har fått ny utgivning utan några som helst förnyelser eller utveckling. Det var underbart att få besöka Tims värld en gång till, fast karamellen börjar bli lite gammal. Synd bara att jag inte kan spola tillbaka tiden för att uppleva Braid som om det vore första gången. Om och om igen. Och en gång till.

9/10

Gå till forumtråden för det här inlägget – (9) Posts