One easy supplement for a pescetarian to take is a daily multivitamin. A good multivitamin will provide almost all the nutrients and vitamins that a person needs each day. This helps cover for deficiencies that often occur in vegetarian and pescetarian diets. Another supplement that is great for pescetarians is a fatty acid supplement. These provide blanket coverage of all the fatty acids that your body needs to promote healthy brain and cellular function. Without them, your body will have a hard time repairing damaged tissues and flushing waste - so a pescetarian would be wise to supplement their diet with them. diet for weight loss B.) No pure garcinia cambogia extract with hca weight loss Reductil is licensed anti obesity drug for BMI of 30 or more. what are good weight loss pills for women Realize Easy methods to Do away with Dandruff Naturally serious weight loss This type generally works very well, and you may see it in use on the tv show The Biggest Loser, however it s not for every person and each situation. For one factor, these devices tend to be expense, and also you will not be prepared or capable of purchase one. joy bauer diet Recension: Smash Cars | PS3bloggen.se

Recension: Smash Cars

smashcars_2

På pappret: Fartfyllt racingspel du snabbt kommer in i och kan spela online med vänner/fiender.
I verkligheten: Välgjort men ooriginellt bilspel med hackigt onlineläge och evinnerliga volter och tricks.
Pris: 140 kr på PlayStation Store – ute nu!

Det är svårt att göra originella bilspel nuförtiden men ändå överöses vi spelare av racingspel, både på skiva och på PSN. För att lyckas med ett sådant spel i dag behövs det något utöver det vanliga; det kan vara en liten detalj som gör att du gärna återkommer för att köra den där banan en gång till. Smash Cars från Creat Studios har inte den detaljen, enligt mig. Det är välgjort, fint och har alla ingredienser som behövs – men vi har gjort det så otroligt många gånger tidigare.

smashcars1

För det första; online i all ära men bilspel är roligast mot en motståndare bredvid dig i soffan. Och eftersom man bara kan harva i utmaningar mot AI-motståndare eller mot allsköns främlingar som hoppar in och ut ur lobbyn som uppvärmda squashbollar så är det här spelet ospelbart både hemma bland polare och på kontoret. Tyvärr finns alltså inget lokalt flerspelarläge och det påverkar direkt min inställning till Smash Cars. Jag försöker tänka mig WipEout HD (3/3) utan möjlighet att spela mot vänner och inser att jag förmodligen endast hade lagt ner en femtedel av den tid jag lagt på att varva WipEout-banor om jag tvingats sitta själv i min ensamhet och spela. Så jo – delad skärm är faktiskt ett måste, tycker jag.

smashcars_3

Det andra jag inte riktigt känner mig bekväm med är dessa evinnerliga tricks man måste göra. Din bil är ju en radiostyrd liten pyttebil som kan köra in i grejer och folk men den kan också hoppa genom att du trycker på X-knappen. Hoppar du länge nog så faller spelet in i ett slow motion-läge där du ska utföra så många volter och piruetter du kan innan du landar igen. För varje volt får du en stjärna och mer bensin i boosttanken. Kraschar du på näsan får du inget och det är just här problemet ligger. Banorna är ganska kluriga, bilen är endast några kilo tung och byggd av sladdrig plast och det är alltför lätt att göra ett jättehopp som skickar dig till Tjottahejti och du får spawna in på banan igen – sist och hopplöst efter. Starta om.

Givetvis är det hela en fråga om övning och skicklighet men jag upplever ändå att minsta lilla gruskorn i vägen får min plastbil att fara åt fanders, vilket gör att jag gärna håller voltandet till ett minimum. Dessutom är det inte mycket till tricks när man endast kan slå volter framlänges/baklänges och sidledes, och det blir snabbt enformigt. Tyvärr behöver man ständigt mer bensin i tanken eftersom boosten du får med cirkelknappen suger bränsle och extrafarten behövs för att du ska kunna vinna loppen mot klockan och dina motståndare. På detta sätt tvingar spelet alltså dig att utföra tricks och driver mig till vansinne när jag flaxar ut över broräcket i tredje varvet när jag faktiskt ledde. Starta om.

smashcars_4

Onlineläget då? Jo, första gången jag testade så avbröts samtliga lopp innan de ens hann starta. Anslutningsfel och värdar som lämnade lobbyn tillhörde vanligheterna. När jag försökte igen vid senare tillfälle gick det bättre men det är fortfarande så att folk inte riktigt vill stanna kvar och bli förnedrade när man halkat efter rejält. Upp till sex spelare kan köra samtidigt och även om det är klart mycket roligare att möta mänskligt motstånd så är det ändå inget jag orkar mer än max en halvtimme i sträck. Online är inte alltid kung.

Jag har ingen tidigare erfarenhet av det Smash Cars som släpptes till PS2 år 2003 men det är inget fel på Smash Cars till PS3 som sådant. Det är snyggt och välgjort och även om bilen kan kännas sladdrig och bräcklig så handlar det förmodligen om övning och åter övning. Men jag känner inte riktigt för att öva i ett spel där jag ändå inte kan möta mina vänner och kollegor. Smash Cars tappar oerhört på att inte erbjuda spel på delad skärm och då spelar det ingen roll hur snyggt det är eller hur många olika skins du kan öppna upp och dekorera din bil med. Smash Cars blir ett medelmåttigt racingspel som jag tyvärr inte tycker är värt sina 140 kronor som det ser ut i dagsläget. Dessutom känns det som att det finns mer att stoppa in rent innehållsmässigt och eftersom utvecklaren Creat Studios redan flaggat för DLC så misstänker jag att det egentligen redan var klart och kunde ha stoppats in direkt redan nu. Surt, om så är fallet.

6/10