| User | Post |
|
|
|
Post edited 12:33 – 2009-12-07 by Toby Lee
För närvarande är det problem med tabeller i forumet. Se originalinlägget för hela listan.

Vi har ju diskuterat trophynörderiets vara och icke vara både en och två gånger här på PS3bloggen.se, och har nu tagit steget fullt ut och startat en troféliga för er läsare. Här kan ni följa både era egna och andras framsteg i troféjagandet, och förstås jämföra era prestationer! Det var två veckor sedan den förra uppdateringen, men eftersom intresset har varit stort bland er läsare så siktar vi nu på att uppdatera listan varje måndag.
För att gå med i ligan gör du såhär:
- Om du inte har ett konto på vårt forum så skaffar du det här, det är helt gratis och tar bara ett par sekunder.
- Skriv ett inlägg i den här forumtråden där du anger ditt PSN-id.
- På din PlayStation 3 skickar du en vänförfrågan till PSN-id: trofeligan
Svårare än så är det inte, sedan är det bara att ge sig ut och jaga troféer för glatta livet! För information och diskussioner kring troféer så har vi en egen avdelning på vårt forum.
Nog om det praktiska, nu är det dags att presentera veckans lista och statistik! Poängen i listan baseras på systemet där en Bronstrofé ger 1 poäng, Silver ger 2 poäng, Guld ger 6 poäng och Platinum ger 12 poäng, detta är samma system som nivåsystemet i PSN bygger på. Formatet är inte riktigt optimerat men jag hoppas att ni kan se det viktiga.
Troféligan har för närvarande 71 medlemmar.
Listan senast uppdaterad: 7 december 2009
För närvarande är det problem med tabeller i forumet. Se originalinlägget för hela listan.
Läs det ursprungliga blogginlägget
|
|
|
13:10 2009-12-07
| TheFreelancer
Trogen medlem
| | Motala | |
|
| posts 204 |
|
|
Opps! har inte syncat på ett tag(pga. felet som blir hela tiden) har iaf. 2 nya guld :)
|
 |
” 1 dag i taget “ |
|
|
|
|
|
TheFreelancer said:
Opps! har inte syncat på ett tag(pga. felet som blir hela tiden) har iaf. 2 nya guld :)
Då blir det desto större skillnad nästa gång! Men som sagt, det kan krävas ibland upp till 20-25 försök på raken beroende på hur länge sedan det var man synkade senast.
|
|
|
15:34 2009-12-07
| drbrain
Medlem
| | | |
|
| posts 16 |
|
|
Jag vill vara med nu när man äntligen fått någon platinum.. ;)
PSN-id: drbrain
Sen ang syncningen så tycker jag det fungerar bättre på fm och tidig em, då funkar det ofta första gången. På kvällen kan det behövas några extra försök dock…
|
|
|
|
|
16:57 2009-12-07
| frktjs
Trogen medlem
| | | |
|
| posts 197 |
|
|
Post edited 15:58 – 2009-12-07 by frktjs
Kul att listan börjar växa till sig. :) Ju fler desto roligare som sagt!.
Har dock varit dåligt på troféfronten för egen del under de senaste veckorna, (tack Bad Company 2-betan), får lägga in en högre växel tills nästa uppdatering!.
|
|
|
|
|
19:52 2009-12-07
| Glericus
Trogen medlem
| | i Timrå | |
|
| posts 213 |
|
|
Vacker lista, BRA jobbat!
|
|
|
|
|
|
|
Jag efterlyser en redaktionslista tills nästa gång (så jag kan vara etta på en lista iaf)!
|
|
|
|
|
13:55 2009-12-08
| xrister
Medlem
| | Stockholm | |
|
| posts 16 |
|
|
Post edited 12:59 – 2009-12-08 by xrister
71 NY xrister xrister 3 61 76 76 0 54 5 2 0
Toksist…. :-)
Inte särskilt oväntat, får väl börja samla lite mer dock så ställer BC2-betan till det. :-)
|
|
|
|
|
14:25 2009-12-08
| BubbelRegn
Veteran
| | | |
|
| posts 680 |
|
|
Fy på bc2 betan;) men den är ju kanon så:)
|
|
|
|
|
19:09 2009-12-08
| ShadoX
Ny medlem
| | | |
|
| posts 8 |
|
|
Lägg till mig PSN: Roffe_91
|
|
|
|
|
12:18 2009-12-09
| Glericus
Trogen medlem
| | i Timrå | |
|
| posts 213 |
|
|
Jonas Aronsson said:
Jag efterlyser en redaktionslista tills nästa gång (så jag kan vara etta på en lista iaf)!
Kan jag få bli admin? :>
|
|
|
|
|
13:22 2009-12-09
| Oscar
Medlem
| | | |
|
| posts 36 |
|
|
lägg till mig PSN: oscwer
|
|
|
|
|
|
|
Jonas Aronsson said:
Då kanske jag måste börjar anstränga mig också ;(
|
|
|
|
|
|
|
Glericus said:
Vacker lista, BRA jobbat!
Ja särskilt vacker är väl just vad den inte är, utseende/layout-mässigt, men denna gången blev det lite mer statistik och siffror så hoppas att det var till belåtenhet. Säg till om det är något annat ni efterfrågar.
|
|
|
23:09 2009-12-10
| pryzze
Ny medlem
| | | |
|
| posts 7 |
|
|
Som den statistiknörd som man är får man en tår i ögat – sktibra.
Lite funderingar från mig.
I stället för föregående placering skulla jag vilja se +/- placeringar. Rött för
när man tappar placering och grönt för avancemang och t.ex. blått för nya.
Då skulle du kunna få en till lista med de som har klättrat flest placeringar.
Listan med snittpoäng gillar jag. Det kanske säger mer om kvalitén på de
tid man har lagt ner på spalandet.
Vänsterjusteringen av siffrorna bör väl bytas till högerjustering. Men jag antar
att utseendet kommer att förbättras vad det lider om jag tolkade inläggen rätt.
//Pryzze
|
|
|
19:04 2009-12-12
| Raekluder
Trivs bra här
| | Växjö | |
|
| posts 96 |
|
|