| User | Post |
|
|
|

Det senaste spelet i Prince Of Persia-serien togs emot med öppna armar av fansen. Sättet som prinsen tecknades på kombinerat med hans akrobatiska talanger gjorde att många valde att förnya intresset för denna klassiska serie. Att du sedan kan få tag på en kopia för under 200 kr på de flesta stället gör inte spelat sämre. Jag köpte till exempel mitt exemplar en bra stund efter släppet, och fick flera timmar spelande för en spottstyver. Även Toby gillade Prince Of Persia (9/10) när han recenserade det i vintras.

Ubisoft meddelande under gårdagen att nästa del i sagan kommer släppas i butik under maj månad nästa år. Titeln blir Prince Of Persia: The Forgotten Sands. Den här gången är de dock lite mer hemlighetsfulla än vanligt, och förutom datum och titel så framkommer det i princip inte något mera av deras pressmeddelande.
Den tolfte december släpps en trailer till det nya spelet, vi får säkert chansen att återkomma till den då.
UBISOFT® ANNOUNCES
PRINCE OF PERSIA: THE FORGOTTEN SANDS™
New Adventure in the Prince of Persia® Sands of Time Series Debuts May 2010
LONDON, UK – November 30, 2009 – Today Ubisoft announced that Prince of Persia: The Forgotten Sands™ video game is in development and is scheduled to be released May 2010 for consoles and handhelds. This new instalment in the critically-acclaimed franchise marks the return to the Prince of Persia® Sands of Time storyline. Prince of Persia: The Forgotten Sands™ will feature many of the fan-favorite elements from the original series as well as new gameplay innovations that gamers have come to expect from the Prince of Persia brand.
Läs det ursprungliga blogginlägget
|
|
|
|
|
13:37 2009-12-01
| DisOrder
Veteran
| | Sverige | |
|
| posts 724 |
|
|
Hm jag har faktiskt inte köpt Prince of persia än, Kanske skulle ta och göra det!
Gällande detta nya spelet så får vi väl hoppas att det blir en epictrailer och mycket nytt också!
|
 |
I don’t need a life, I’m a gamer! I have lots of lives! |
|
|
|
13:52 2009-12-01
| Frippe
Veteran
| | Uppsala | |
|
| posts 706 |
|
|
“This new instalment in the critically-acclaimed franchise marks the return to the Prince of Persia® Sands of Time storyline. Prince of Persia: The Forgotten Sands™ will feature many of the fan-favorite elements from the original series as well as new gameplay innovations that gamers have come to expect from the Prince of Persia brand.”
Urgh. Hur ska man tolka det här? Det i fetstil hintar ju om att det är ett spel som rör sig i samma universum som förra generationens Prince Of Persia (för visst hette första spelet där “Prince of persia: Sands of Time”?) … men kommer det vara del fyra? eller (vilket känns troligare) en cash-in i form av en upphottad version av ettan med delar som överrensstämmer mer med filmen? Could be good either way.
Bah. Får vänta till VGA's helt enkelt. Hoppas bara att de inte väljer att slopa den senaste PoP för trots vissa brister så var det riktigt charmigt.
|
|
|
|
|
14:07 2009-12-01
| apekatt
Veteran
| | | |
|
| posts 941 |
|
|
Inget ont om senaste Prince of Persia, men Sands of Time var långt mycket bättre. Eller så var det bara bra för att det var lite unikt och nytänkande när det kom. Oavsett, ett nytt spel i den 'serien' och med sands-of-time-mekanik kan bara vara en bra sak. Att det är en film-tie-in går nog inte att bortse ifrån, men jag hoppas det inte förtar effekten.
Onödig bonusinfo: Filmens soundtrack görs INTE av Stuart Chatwood som gjorde musiken till Sands-trilogin, utan av Harry Gregson Williams som för tvspelare kanske är mest känd för Metal Gear Solid-musiken. Why, god why?
|
|
|
|
|
16:26 2009-12-01
| SellingScissorsToKids
Trogen medlem
| | | |
|
| posts 279 |
|
|
Jag hoppas på en fortsättning av senaste spelet. Sands of Time är Sands of Time och det är riktigt bra, men en remake eller återgång är lite tråkigt även om det säkert blir bra. Jag älskade känslan av saga och den sprakande färgkänslan som senaste gav med sig. Även om det var lätt var det vackert, kul och varierande.
|
|
|
1:38 2009-12-02
| Yazuka
Trogen medlem
| | Kristianstad | |
|
| posts 495 |
|
|
Detta ska bli intressant att se. Spelade aldrig PS2 spelen och PS3 spelet var rätt okej, men inget jag kommer spela igen. Hoppas detta blir något.
|
 |
yazuka.net
rpgaiden.se |
|
|
|
8:15 2009-12-02
| Linnéa
Trogen medlem
| | Umeå | |
|
| posts 495 |
|
|
Yey! Det här har jag längtat efter. Älskade det senaste :)
|
|
|
|
|
14:40 2009-12-02
| Toby Lee
Admin
| | | |
|
| posts 1557 |
|
|
Samma här. Hoppas att de fortsätter på det senaste, men gillade ju The Sands of Time omåttligt mycket det med.
Det vore kul om det här blev licensspelet till en film baserat på en nytolkning av en spelserie :)
|
|
|
|