| User | Post |
|
7:49 2009-12-28
| Toby Lee
Admin
| | | |
|
| posts 1557 |
|
|

Vi på redaktionen har redan utsett vad vi tycker har varit årets spel 2009, men nu är det återigen dags för er att göra era röster hörda. Vi har valt ut 10 lämpliga kandidater, men om det finns ett annat spel som ni verkligen vill se i listan får ni vänta med att rösta och säga till oss, så kan vi nog fixa det.
Tidigare års vinnare är Uncharted: Drake’s Fortune (2007) och Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots (2008). Det ska bli spännande att se vad ni tycker var bäst i år.
Vilket var årets spel 2009?
- Uncharted 2: Among Thieves (47.0%, 397 Votes)
- Call of Duty: Modern Warfare 2 (19.0%, 162 Votes)
- Assassin’s Creed II (8.0%, 70 Votes)
- Killzone 2 (8.0%, 69 Votes)
- Dragon Age: Origins (5.0%, 44 Votes)
- Batman: Arkham Asylum (4.0%, 34 Votes)
- Resident Evil 5 (3.0%, 22 Votes)
- Demon’s Souls (2.0%, 18 Votes)
- Borderlands (2.0%, 15 Votes)
- Brütal Legend (1.0%, 9 Votes)
- The Beatles: Rock Band (1.0%, 6 Votes)
- DJ Hero (0.0%, 4 Votes)
- Red Faction: Guerrilla (0.0%, 3 Votes)
Total Voters: 853
 Loading …
[UPPDATERAT: Har nu lagt till Brütal Legend, Resident Evil 5 och Demon's Souls]
Skriv gärna vilket spel ni röstade på i forumtråden. Omröstningen pågår till natten mot den andra januari, och detta omröstningsinlägg kommer att bumpas upp litet då och då så att alla hinner rösta.
Det vinnande spelet presenteras under nästkommande dag, alltså den andra. Tack för att ni deltar.
Läs det ursprungliga blogginlägget
|
|
|
|
|
7:52 2009-12-28
| Toby Lee
Admin
| | | |
|
| posts 1557 |
|
|
Den förra tråden för inlägget med de 13 svaren gick visst sönder när jag lade till nya spel i listan. Vi ber om ursäkt för detta.
|
|
|
|
|
10:14 2009-12-28
| Jimmy
Moderator
| | Malmö | |
|
| posts 1222 |
|
|
Ja, det var lite surt… :/ I vilket fall håller jag med phomulaone att det fanns grejer som störde mig rejält med Uncharted 2. Lite spoiler om jag skulle dra dem här, så jag nöjer mig med den korta kommentaren. Men det är helt klart en stark nia i övrigt, absolut ingen besvikelse som sådan.
|
 |
“Ingen rädder för Toby här…lalala” |
|
|
|
|
|
Jag hade ju Uncharted 2 som etta som ni kan se i redaktionsinlägget för årets spel 2009, men tänkte att jag kunde dela med mig av min topp tre som inte alla fick plats där:
Det har kommit många bra spel under året, men min topp tre ser ut såhär: 3: Flower. Uppföljaren till det intressanta men småtråkiga Flow bjöd på det jag hoppats, och stärkte min tro på spel som underhållningsmedium. Jag älskar spel som vågar vara annorlunda, och framförallt när de lyckas skapa en sådan skön känsla som genomsyrade Flower. Kort sagt ett bevis på att spel kan vara så mycket mer än fläskiga vapen och stela skådespelarinsatser. 2: Fifa 10. EA lyckades skapa världens bästa fotbollsspel någonsin, mer än så behövs inte för en fotbollsfanatiker som mig. 1: Uncharted 2. Jag var en bra bit in i spelet skeptisk till det linjära i Nathan Drakes andra äventyr, men tvingades kapitulera och inse att detta är bland de bästa speläventyr som har skapats, och ett måste i allas PS3:or.
|
|
|
12:36 2009-12-28
| SellingScissorsToKids
Trogen medlem
| | | |
|
| posts 279 |
|
|
Lägger min röst på Uncharted 2 till slut i hård kamp med Assassins Creed II. Efter att inte ha förstått hypen med första Uncharted-spelet (det är faktiskt ganska halvdassigt tycker jag) blev jag helt överväldigad av tvåan. Variationen är nyckeln till framgång här.
ACII faller i den här kampen på en något sämre kontroll och att det blir lite väl mycket kuta fram och tillbaka i Venedig framåt slutet kan jag tycka. Lite jobbigt att titt som tätt ramla i vattnet.
|
|
|
13:08 2009-12-28
| apekatt
Veteran
| | | |
|
| posts 941 |
|
|
Meh. Har Demon's Souls hamnat i listan nu? Då vill jag ju ändra min röst. ;)
I enighet med Jimmy och phomulaone finns det vissa störande moment i Uncharted 2 som tyvärr diskvalificerar spelet i mina ögon. Jag tänker inte nämna dom, men det är sannolikt samma saker.
|
|
|
|
|
13:29 2009-12-28
| Frippe
Veteran
| | Uppsala | |
|
| posts 706 |
|
|
Det blev Uncharted för min del, men det skulle lika gärna kunna vara Batman. AC2 känns inte fullt lika polerat, men är likväl ett förbaskat underhållande spel. It's been a good year.
|
|
|
|
|
13:41 2009-12-28
| apekatt
Veteran
| | | |
|
| posts 941 |
|
|
Frippe: Det har varit ett förbaskat bra spelår!
Många säkra tvåor, men likväl välgenomförda. Inte ihophafsade. Ett par rejäla överraskningar. Helt klart nice.
|
|
|
|
|
20:03 2009-12-28
| Roenbaeck
Trivs bra här
| | | |
|
| posts 65 |
|
|
Tack för att ni lade in Demon's Souls även om det inte är släppt i Sverige :) Jag undrar när jag ska få en lika bra spelupplevelse igen…
|
|
|
22:14 2009-12-28
| hoshlabooh
Medlem
| | | |
|
| posts 46 |
|
|
Demon's Souls fick min röst. Fantastiskt bra spel :)
|
|
|
|
|
7:52 2009-12-29
| motz
Medlem
| | Uppsala | |
|
| posts 17 |
|
|
Min röst föll på Batman pga det otroligt polerade spelsystemet. Freeflow-striderna var underbara och sneak'em'up-momenten var fantastiskt bra. Jag har alltid varit skeptisk till licensspel, men här lyckades de utan förbehåll i min mening.
Min bubblare var Dragon Age. Jag är inne på min andra genomspelning nu och föredrar en stark berättelse framför sandboxing och där är Bioware svårslagna. Jag hoppas fortfarande att Mass Effect-spelen släpps på PS3 och längtar till The Old Republic :)
|
|
|
|
|
20:28 2009-12-29
| Yazuka
Trogen medlem
| | Kristianstad | |
|
| posts 495 |
|
|
Fick bli Uncharted 2 för min del. Men det stod mellan det och Batman. Vet fortfarande inte riktigt vilket av de som skulle bli mitt GOTY 2009.. Svårt att välja.
|
 |
yazuka.net
rpgaiden.se |
|
|