Vi har flyttat till Eurogamer.se!

PS3bloggen.se

Vi har flyttat till Eurogamer.se!

This forum is currently locked – access is read only
You must be logged in to post Login

Search 
Search Forums:

Battlefield 1943 förväntas få DLC
Läs det ursprungliga blogginlägget

UserPost

14:44
2010-01-28

Robert Johansson

Moderator

Götelaborg

posts 358

1

Battlefield 1943 (8/10) blev en av 2009 års populäraste PSN-spel. Det är på samma gång både förvånande och beundransvärt att ett åtta år gammalt spel lyckats sälja så bra. Det om något bevisar väl vilket vinnande koncept den här spelserien är, särskilt som remaken var väldigt lätt att göra för DICE då det mesta materialet redan fanns klart för utvecklarna. En riktig kassako helt enkelt.

Nu har vi i princip firat in halvårsjubileumet, och ännu har det inte kommit något nytt material till det (förutom banan Coral Sea som bara behövde några få veckor på sig att bli upplåst av spelarna).

I dagarna fick vi ett uttalande från Battlefield-producenten Karl-Magnus TroedssonDICE.

“There’s one important piece to this puzzle, and that’s that we need to take care of our products post-launch. We haven’t released any premium DLC for 1943, for instance, which feels like a natural step to take,” he said.

Så vad vill ni se? Nya banor? Fordon? Eller kanske nya spelsätt. Det känns som att det finns en hel del att kunna välja på.

Läs det ursprungliga blogginlägget

15:46
2010-01-28

DisOrder

Veteran

Sverige

posts 724

2

Jag skulle gärna vilja se ett nytt spelsätt! Är inte så sugen på nya banor men säger aldrig nej till det heller.

I don’t need a life, I’m a gamer! I have lots of lives!

15:55
2010-01-28

xdusty

Trivs bra här

Storuman

posts 96

3

Ja äntligen! Hoppas verkligen på nya banor!

15:57
2010-01-28

Johan Öbrell

Admin

Uppsala

posts 764

4

Hmm, El Alamain hade inte suttit helt fel… Battle For Britain är också lite skoj.

16:34
2010-01-28

C4-_-GIBBfather

Ny medlem

posts 5

5

yes yes :) hoppas verkligen på dlc till 1943. hopas dom börjar jobba på det när bfbc2 är klart.

nya maps och fordon skulle vara underbart, men främst få voice att funka på ps3an.

16:38
2010-01-28

Robert Johansson

Moderator

Götelaborg

posts 358

6

Jag tar emot emot allt, men nu vill jag banne mig ha lite nya banor och fordon!

Kanske en spelarklass till?

18:31
2010-01-28

Jonas Aronsson

Admin

Umeå

posts 699

7

En härlig nyhet för mig, eftersom BF1943 fortfarande är mitt mest spelade lir här hemma. Jag skulle vilja se nya kartor och kanske något fordon/vapen som kan skapa lite bättre balans gentemot tanksen. Om man inte har en synkad trupp kan det bli halvjobbigt att förstöra en sådan. (speciellt då jag nästan aldrig agerar sniper och då har tillgång till bomber).

Är f.ö. överlycklig att dels ha nått rank 50, men även lyckats med bedrifterna att nå över 30 kills i en omgång, samt över 1000p i en annan. Båda två utan att använda mig av bombningsbunkern. :)

19:34
2010-01-28

frktjs

Trogen medlem

posts 197

8

Framförallt nya kartor vore kul, allt annat förstås välkommet också, men det är just nya kartor som skulle få mig att ta upp det igen, istället för att t ex nöta Bad Company 2, vilket det lär bli en hel del av så fort det släpps.

Och inte vilka kartor som helst – hade mer än gärna sett att så mycket som möjligt av ursprungskartorna dyker upp i nyversioner likt de som redan finns i 1943:an, framförallt ökenbanorna, det var de, tillsammans med ö-banorna, som var roligast. Banorna baserade “på västfronten” var överlag ganska händelsefattiga, och de “på östfronten” var antingen detsamma, eller helt kaosartade. (Stalingrad, någon?).

Search 

About the PS3bloggen.se forum

Most Users Ever Online:

133

Currently Online:

6 Guests

Forum Stats:

Groups: 2

Forums: 16

Topics: 3275

Membership:

There are 1928 Members

There have been 105 Guests

There are 4 Admins

There are 5 Moderators

Top Posters:

Banditen – 1095

apekatt – 941

DisOrder – 724

Frippe – 706

BubbelRegn – 680

phomulaone – 675

Administrators: Johan Johansson (46 Posts), Johan Öbrell (764 Posts), Jonas Aronsson (699 Posts), Toby Lee (1557 Posts)

Moderators: Franjo Radakovits (285 Posts), Gabriel Johansson (524 Posts), Jimmy (1222 Posts), Markus Thulin (190 Posts), Robert Johansson (358 Posts)

-->