| User | Post |
|
11:18 2010-01-02
| Toby Lee
Admin
| | | |
|
| posts 1557 |
|
|

Vi på redaktionen har redan utsett vad vi tycker har varit årets spel 2009, och sedan anordnade vi en omröstning där ni fick välja ert favoritlir för 2009. Överlägsen vinnare med hela 46 procent av rösterna var Uncharted 2: Among Thieves (10/10), och glasklar tvåa var Call of Duty: Modern Warfare 2 (9/10). Däremot var det lite jämnare mellan trean och fyran, men det blev Assassin’s Creed II (9/10) som blev trea och Killzone 2 (10/10) som fyra.
Tidigare års vinnare är Uncharted: Drake’s Fortune (2007) och Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots (2008).
Tack till alla som röstade. Vad röstade ni på?
Vilket var årets spel 2009?
- Uncharted 2: Among Thieves (47.0%, 397 Votes)
- Call of Duty: Modern Warfare 2 (19.0%, 162 Votes)
- Assassin’s Creed II (8.0%, 70 Votes)
- Killzone 2 (8.0%, 69 Votes)
- Dragon Age: Origins (5.0%, 44 Votes)
- Batman: Arkham Asylum (4.0%, 34 Votes)
- Resident Evil 5 (3.0%, 22 Votes)
- Demon’s Souls (2.0%, 18 Votes)
- Borderlands (2.0%, 15 Votes)
- Brütal Legend (1.0%, 9 Votes)
- The Beatles: Rock Band (1.0%, 6 Votes)
- DJ Hero (0.0%, 4 Votes)
- Red Faction: Guerrilla (0.0%, 3 Votes)
Total Voters: 853
 Loading …
Läs det ursprungliga blogginlägget
|
|
|
|
|
13:13 2010-01-02
| DisOrder
Veteran
| | Sverige | |
|
| posts 724 |
|
|
Jag röstade på Uncharted 2: Among Thieves! :)
|
 |
I don’t need a life, I’m a gamer! I have lots of lives! |
|
|
|
19:10 2010-01-02
| frktjs
Trogen medlem
| | | |
|
| posts 197 |
|
|
Uncharted 2 var överlägset bästa spelet tycker iaf jag. :) Mycket bra spelår, med många bra titlar, (tror tyvärr inte 2010 kommer kunna toppa förra årets releaslista då 2009 var ett otroligt bra spelår för PS3:an), men Uncharted 2 var helt enkelt i en klass för sig. Bästa spelet någonsin kan jag lugnt påstå. Fanboy? – Nej, spelet var helt enkelt så bra, på riktigt, i mitt eget tycke.
|
|
|
|
|
3:00 2010-01-03
| loafen
Trogen medlem
| | | |
|
| posts 117 |
|
|
Även fast jag säkert haft lika kul med Dirt 2 och Assassins Creed 2 som med Uncharted 2 i år så är UC2 en solklar vinnare. Det känns så genomarbetat, optimerat och har en klockren kontroll som bara sitter.
|
|
|
|
|
9:07 2010-01-04
| Hertsh
Trogen medlem
| | Stockholm | |
|
| posts 176 |
|
|
Jag gillade UC2 och tycker att det är oerhört bra spel. Spelade klart storyn första gången igår. Det har legat lite på hyllan och väntat eftersom jag mitt i UC2-äventyret råkade öppna upp Dragon Age: Origins, och fastnade. Gisses vilket bra spel! Vilken story (!) och vilken dålig grafik (inget för grafiksuckers) Det tog tid innan jag blev sugen på UC2 igen. DA:O fick därför min röst för bästa spel.
Vill inte klanka ner på omröstningar som denna men jag är övertygad om att det inte alltid är det bästa spelet som vinner, utan snarare det spel som sålt flest kopior. Visst finns det ett samband mellan kvalitet och många sålda spel, men det “bästa” spelet får inte alltid chansen i en omröstning som denna eftersom de som röstar inte spelat alla spelen. Med andra ord ingen överraskning att topp fyra ser ut som den gör. Ingen tvekan om att det är bra spel allihop. Inte heller är det säkert att jag hade röstat på DA:O om jag spelat alla spel, för på denna lista har jag “bara” spelat DA:O, UC2, KZ2 och AC2. Inga andra så jag kan inte heller uttala mig objektivt.
Bästa spelet tror jag bäst blir utnämnt av rescencenter i kombination med flest sålda kopior. Det spel som uppskattas mest av rescencenter och som säljer mycket måste ju vara det bästa spelet rent objektivt. Eller?
|
|
|
|
|
13:45 2010-01-04
| Frippe
Veteran
| | Uppsala | |
|
| posts 706 |
|
|
Bästa spelet tror jag bäst blir utnämnt av rescencenter i kombination med flest sålda kopior. Det spel som uppskattas mest av rescencenter och som säljer mycket måste ju vara det bästa spelet rent objektivt. Eller?
Men nu är det här en omröstning där ps3bloggens besökare får rösta på sitt favoritspel, så varför ska vi plötsligt börja bekymra oss om försäljningssiffror och vad recensenterna tycker? Redaktionen har redan sagt sitt i ett annat inlägg.
Sedan vet jag inte om jag skulle lockas särskilt mycket av en “rent objektiv” lista; halva charmen är ju att olika sidor har olika nomineringar och vinnare. Titta t.ex. på gamespot som valde att ignorera alla mainstream titlar och istället utnämnde Deamon's Souls som årets bästa spel, medan gametrailers utnämnde Modern Warfare 2 som bästa spel till PC, PS3, 360 SAMT utnämnde det till årets spel ^^
|
|
|
|
|
15:46 2010-01-04
| apekatt
Veteran
| | | |
|
| posts 941 |
|
|
Jag hade gärna sett en 'viktad' omröstning, där man kunnat rangordna exempelvis tre spel (1:a 3poäng, 2:a s poäng, 3:a 1 poäng t.ex.). Då hade det nog kunnat bli riiiiiiktigt intressant, och kanske hade listan sett lite annorlunda ut då. :)
|
|
|
|