Vi har flyttat till Eurogamer.se!

PS3bloggen.se

Vi har flyttat till Eurogamer.se!

This forum is currently locked – access is read only
You must be logged in to post Login

Search 
Search Forums:

Vinnarna i VGA 2009

UserPost

17:59
2009-12-13

Frippe

Veteran

Uppsala

posts 706

1

I natt gick den årliga video game awards-galan av stapeln, och för er som inte orkade sitta o leta efter online-streams så följer här vinnarna för de olika kategorierna. Vinnarna i vissa kategorier – såsom best performance by a human Male/Female – känns lite underliga med tanke på att jag knappast kan tro att gamers valde att rösta fram Megan Fox som best Female. Detta då spelet knappast kan ha tilltalat den publik som faktiskt valde att rösta. Men men, lillebror spelindustrin måste ju alltid klappa storebror medhårs.

De trailers som visades under galans gång finns på http://www.gametrailers.com

Best Voice Actor – Jack Black for Brutal Legend
Best Action Adventure Game – Assassins Creed 2
Studio of the Year – Rocksteady Studios
Best Team Sports Game – NHL 10
Best Performance by a Human Male – Hugh Jackman as Wolverine in X-Men Origins
Best Cast – X-Men Origins: Wolverine
Best Independent Game – Flower
Best Individual Sports Game – UFC 2009 Undisputed
Best Role Playing Game – Dragon Age: Origins
Best PC Game – Dragon Age: Origins
Best Performance By a Human Female – Megan Fox in Transformers: Revenge of the Fallen
Best Downloadable Game – Shadow Complex
Best Downloadable Content – The Ballad of Gay Tony
Best Wii Game – New Super Mario. Wii
Most Anticipated Title 2010 – God Of War 3
Best Shooter
Call of Duty: Modern Warfare 2
Best Multiplayer – Call of Duty: Modern Warfare 2
Best Fighting Game – Street Fighter IV
Best Handheld Game
Grand Theft Auto: Chinatown Wars
Best Driving Game – Forza Motorsport 3
Best Soundtrack – DJ Hero
Best Xbox 360 Game – Left 4 Dead 2
Best Original Score – Halo 3: ODST
Best Game based on TV Show – South Park Lets Go Tower Defense Play!
Best Music Game – The Beatles Rock Band
Best PlayStation 3 Game – Uncharted 2: Among Thieves
Best Graphics – Uncharted 2: Among Thieves
Game of the Year – Uncharted 2: Among Thieves

19:20
2009-12-13

CirNos

Trivs bra här

Eskilstuna

posts 78

2

Hmm.. Många priser till fel spel enligt mig, men det flesta blev nog rätt :)

20:08
2009-12-13

Johan Öbrell

Admin

Uppsala

posts 764

3

Jag har inte spelat Transformersspelet men jag har sett båda filmerna och jag kan knappast tro att Megan Fox gjort bättre ifrån sig än tex de kvinnliga karaktärerna i UC2.

20:36
2009-12-13

apekatt

Veteran

posts 941

4

@Johan: Jag läste / hörde lite om kriterierna för “best female” resp “best male” – och det måste tydligen vara karaktärer baserade på riktiga skådisar, och där fallerar ju Uncharted 2 trots långt bättre motion capture/voice acting. 

22:09
2009-12-13

Frippe

Veteran

Uppsala

posts 706

5

apekatt said:

@Johan: Jag läste / hörde lite om kriterierna för “best female” resp “best male” – och det måste tydligen vara karaktärer baserade på riktiga skådisar, och där fallerar ju Uncharted 2 trots långt bättre motion capture/voice acting. 

Ahaaa! Därav “human” i prisets titel. Didn't get that one at first …

3:00
2009-12-14

Moeski

Trivs bra här

Sthlm

posts 85

6

undrade också varför det stog human där :P

9:37
2009-12-14

DisOrder

Veteran

Sverige

posts 724

7

Jag själv tycker att Uncharted 2 förtjänade GOTY 2009!

Men vad tycker alla andra? :)

I don’t need a life, I’m a gamer! I have lots of lives!

10:01
2009-12-14

Johan Öbrell

Admin

Uppsala

posts 764

8

apekatt said:

Lame! Lite konstigt att ha med de kategorierna då det knappast är ofta det finns såna karaktärer med. Filmspel hör ju knappast till de högst värderade inom spelvärlden.

12:14
2009-12-14

Frippe

Veteran

Uppsala

posts 706

9

Johan Öbrell said:

apekatt said:

Lame! Lite konstigt att ha med de kategorierna då det knappast är ofta det finns såna karaktärer med. Filmspel hör ju knappast till de högst värderade inom spelvärlden.

Det är inte enbart filmspel. I kategorin för kvinnorna så finns AC2, HALO:ODST samt WET nominerade. I slutändan så ska det vara en (åtminstone förhållandevis) etablerad skådis som gör rösten till karaktären, I guess. Lättare att få massmedial exponering då; tror inte att Nolan North är allt för känd utanför gaming-communityn.

12:25
2009-12-14

apekatt

Veteran

posts 941

10

Frippe said:

Johan Öbrell said:

apekatt said:

Det är inte enbart filmspel. I kategorin för kvinnorna så finns AC2, HALO:ODST samt WET nominerade. I slutändan så ska det vara en (åtminstone förhållandevis) etablerad skådis som gör rösten till karaktären, I guess. Lättare att få massmedial exponering då; tror inte att Nolan North är allt för känd utanför gaming-communityn.

Men, oj. Det där hade jag missat, men jag kollade igenom nomineringslistorna nu. Differensen mellan dom här listorna och 'Best Voice' blir ju isåfall än mer arbiträr och random, känns det som. :-)
Jag menar, är Mark Hamill mindre etablerad än Shia Labeouf? Vart är världen isf på väg? 

13:02
2009-12-14

phomulaone

Veteran

Sundets Pärla

posts 675

11

Megan Fox, pfft!! Epic fail!! Så Claudia Black är inte etablerad?

Best Shooter / Best Multiplayer – Call of Duty: Modern Warfare 2…skojar ni med mig?? Hur mycket har de betalt för att få de utmärkelserna? Skrattretande!

14:55
2009-12-14

apekatt

Veteran

posts 941

12

Som sagt – gränsen mellan best male/female resp. best voice var lite för flytande, och tramsig.
Claudia var ju fantastisk både i Uncharted 2 och Dragon Age.

Tydligen delar Dragon Age ytterligare en  voice actor med Uncharted 2.  Steve Valentine som spelade 'Flynn' i U2 är Alistair i Dragon Age.

Och för Trekkies – Kate Mulgrew ( Janeway ) är Flemeth. 

Search 

About the PS3bloggen.se forum

Most Users Ever Online:

133

Currently Online:

8 Guests

Forum Stats:

Groups: 2

Forums: 16

Topics: 3275

Membership:

There are 1928 Members

There have been 105 Guests

There are 4 Admins

There are 5 Moderators

Top Posters:

Banditen – 1095

apekatt – 941

DisOrder – 724

Frippe – 706

BubbelRegn – 680

phomulaone – 675

Administrators: Johan Johansson (46 Posts), Johan Öbrell (764 Posts), Jonas Aronsson (699 Posts), Toby Lee (1557 Posts)

Moderators: Franjo Radakovits (285 Posts), Gabriel Johansson (524 Posts), Jimmy (1222 Posts), Markus Thulin (190 Posts), Robert Johansson (358 Posts)

-->