| User | Post |
|
18:00 2009-08-13
| Banditen
Inbiten veteran
| | Halmstad | |
|
| posts 1095 |
|
|
oki nu är den iallafall beställd hoppas bara att jag blir nöjd med,, hmmmm
|
 |
PSN: BANDITEN-SWEDEN |
|
|
|
12:34 2009-08-17
| Banditen
Inbiten veteran
| | Halmstad | |
|
| posts 1095 |
|
|
Mmmmmmm och nu har den kommit,, ligger skitskönt i handen kan jag tala om.
|
 |
|
|
|
1:57 2009-08-19
| Yazuka
Trogen medlem
| | Kristianstad | |
|
| posts 495 |
|
|
Hur bra känns styrkorset? De brukar aldrig vara speciellt bra på tredjeparts kontroller.
|
 |
yazuka.net
rpgaiden.se |
|
|
|
3:15 2009-08-19
| Banditen
Inbiten veteran
| | Halmstad | |
|
| posts 1095 |
|
|
Nä dina misstankar är befogade, har inte provat en enda kontroll som inte är dualshock som fungerar 100% felfritt och så även denna, även om denna känns bättre än de andra jag provat. Alltid är det den högra analoga spaken som känns lite fuckad. Shadow kontrollen har en död zon precis intill noll läget på den anaologa spaken och det är frustrerande. Kan ta som exempel Killzone 2. Tänk dig att du springer snett framåt åt höger, men så vill du skjuta en fiende till vänster och i de tillfällena saknar man sony kontrollens precision. Nu blir det att det känns lite krystat, ja till och med svårt att få till det. Jag har limmat på en gummi bit på den högra analoga så den blir typ 15mm längre och det hjälper en aning, det minskar den döda zonens område men det är inte eliminerat. Fast jag är ändå lite kluven och tänker att det kanske bara handlar om att jag måste lära mig kontrollen, jag vet faktiskt inte. För sanningen är den att jag tycker kontrollen överlag utklassar DS3 på alla punkter utom just den analoga spaken.
Jag har en teori om att Sony medvetet har lagt in någon form av ful hack i PS3an så att alla 3dje parts saker funkar lite sisådär ihop med PS3an, jag menar vem gör medvetet en kontroll som inte funkar 100. Alla recensioner som jag läst om kontrollen så tycker de att precisonen är helt underbar men att spakarna kan kännas lite stela. Jag håller inte med de som påstår att precisionen skulle vara underbar,perfekt osv.
Men jag tänker köra på med kontrollen ett par veckor för att se om det är något man kan öva bort, men är det inte det så får jag återgå till att använda DS3 till FPS spel och ha shadow kontrollen till alla andra spel där precisonen inte spelar lika stor roll.
Men det är ju fan att man inte bara kan få en kontroll som fungerar direkt.
Men kontrollen känns verkligen kvalitet annars, robust och bra. Synd att det inte var blåtand då hade den säkert funkat.
|
 |
|
|
|
7:39 2009-08-21
| Banditen
Inbiten veteran
| | Halmstad | |
|
| posts 1095 |
|
|
kan rapportera nu att efter en några dagars spel någon timme då och då, så känns styrningen bättre, det är fortfarande svårt men det går rätt ofta att pricka rätt. Ja kontrollen växer för sin uppgift kan jag säga så än är inte sista ordet sagt. jag återkommer med mer info lite senare ifall någon är intresserad och vill bli uppdaterad.
MvH Banditen
|
 |
|
|
|
23:08 2009-08-29
| TIAS-GH3
Medlem
| | GBG | |
|
| posts 19 |
|
|
lätt att jag ska köpa en
|
PS3 Wireless Shadow Controller
det löser alla problem nu när man spelar på två olika konoler var just på väg att bygga om en kontroll men nu slipper jag det tack för inlägget :)
|
|
|
|
0:02 2009-08-30
| Banditen
Inbiten veteran
| | Halmstad | |
|
| posts 1095 |
|
|
hehehe gött man kan hjälpa någon iallafall
|
 |
|
|
|
2:39 2009-10-29
| Banditen
Inbiten veteran
| | Halmstad | |
|
| posts 1095 |
|
|
Har fått span på en ny pryl som jag nog ska ta och spara ihop till. Det är en adapter från XCM som gör det möjligt att spela med en sladd ansluten XBOX 360 kontroll på din PS3. Adaptern är dessutom utrustad med turbo funktion & möjlighet att mappa knapparna på kontrollen (mycket mycket bra). Adaptern heter XCM Cross Battle Adapter 2.0, det finns en exakt likadan adapter som heter K.O gear och är anpassad för fighting spel. Förutom att kunna allt det som jag skrev innan så har K.O gear utrustats med 5 st minnes knappar så man kan knappa in combos i spelet för att sedan kunna köra de på en enda knapp (mmm smidigt). Turboknapparna på adaptern gör så att man tex kan hålla in avtryckar fingret på ett automat gevär utan att det burstar iväg hela magasinet utan den skjuter iväg kulorna i lagom takt (också smidigt). Jag ska beställa min ifrån play asia tänkte jag, den finns inte i sverige ännu.
XCM Cross Battle Adapter 2.0 - http://www.xcm.cc/index.htm
K.O gear - http://www.xcm.cc/K.O_Gear.htm
XCM Cross Battle Adapter Plus - http://www.xcm.cc/xcm_cross_ba…..r_plus.htm
Youtube – http://www.youtube.com/watch?v…..RwhdqiqCqU
|
 |
|
|
|
12:51 2009-10-30
| Glericus
Trogen medlem
| | i Timrå | |
|
| posts 213 |
|
|
Jag tror att jag gillar Xbox dosa lite mer, just för att dom placera styrspaken där den är. Sony är nog bara envis att inte flytta den, när första dosan till PS1 kom så hade dom inte dendär spaken eftersom man inte styrde spel med den. Men spelen har utvecklats men inte kontrollen, jag har själv realtriggers på min dosa men gillar dom bara i vissa spel, speciellt spel där dom envisas att ha “sikta knappen” på L2 vilket är idiotiskt enligt mitt tycke. Man sikta med L1 och skjuter med R1, inget annat. Så Warhawk använder jag dom på.
Men jag tror nog att xbox blir out of date snart å, för jag tror nog att den ultimata kombinationen för FPS spel är att byta platts på knapparna (X, O osv) med höger styrspak. Ja tror att de faller mer naturligt att sitta så, för de ser förjäkla konstigt ut när man spelar t.ex NHL på en DS3. Sen tycker ja även att dom ska sätta L/R 2 på en lägre höjd så att man kan ha båda fingrarna på L 1&2 utan att de kännt onaturligt. MEn de kanske är en vanesak för en gammal gamer som jag.
Sony borde börja våga skapa en ny kontroller som dom eventuellt kan gå över till om många gillar den. Dom är jävligt feg att gå på ett säkert kort eftersom alla gillar kontrollen som den är, men i själva verkerket har ingen provat så mycke annat. De kommer sluta med att jag gör en själv i lera och skicka in en till dom :P
|
|
|
|
|
19:29 2009-10-30
| Banditen
Inbiten veteran
| | Halmstad | |
|
| posts 1095 |
|
|
Japp då var den beställd,,, XCM Cross Battle Adapter 2.0 så snart spelar man med en 360 kontroll på sin kära PS3.
|
 |
|
|
|
19:22 2009-11-30
| Banditen
Inbiten veteran
| | Halmstad | |
|
| posts 1095 |
|
|
Phew vilken jä**a tid för att få en plastbit från play asia att komma fram då,, hmmm säkert inte deras fel och ypperlig mailkontakt service hade dem iallafall. Men men nu är den iallafall hemma hos lekfarbrorn Banditen. Tyvärr så håller min PS3a på att rasa samman eller iallafall läsaren som sitter i den är helt fuckad, den läser bara killzone 2 skivan och ps2 spel utan problem men när det kommer till andra ps3 lir så blir det desto jobbigare att få igång dem. Men i killzone 2 så känns det helt enkelt underbart att spela med xbox 360 kontrollen,, den bara flyter på och är lika precis som en mikrometer. Ja denna produkt rekomenderas verkligen till alla er som tycker att sonys egna kontroll känns lite plastig och undermålig.
BETYG: 5 av 5 (kanske att priset kunde varit lite lägre, men så är det väl med allt men jag tjänade ca 200kr på att beställa den själv)
MvH Banditen
|
 |
|
|
|
19:48 2010-01-23
| Banditen
Inbiten veteran
| | Halmstad | |
|
| posts 1095 |
|
|
Hittade denna kontrollen idag på cdon.com,,, kanske är en värdig utmanare till Dualshocken som jag personligen tycker är en bra kontroll men som samtidigt känns väldigt plastig och verkar vara av rätt dålig kvalitet (iallafall mina egna erfarenheter).
Kontrollen som jag hittade heter Snakebyte PS3 Premium Bluetooth Controller och kostar ca 550kr så den är ju inte gratis den heller precis. Men det som skiljer denna kontrollen ifrån de allra flesta andra kontroller därute på marknaden är att denna faktiskt använder sig av Bluetooth tekniken för den trådlösa överföringen. Och det gör ju orginal kontrollerna med. Och det måste väl ses som ett stort plus.
|
 |
|
|
|
12:43 2010-01-24
| DisOrder
Veteran
| | Sverige | |
|
| posts 724 |
|
|
Banditen said:
Hittade denna kontrollen idag på cdon.com,,, kanske är en värdig utmanare till Dualshocken som jag personligen tycker är en bra kontroll men som samtidigt känns väldigt plastig och verkar vara av rätt dålig kvalitet (iallafall mina egna erfarenheter).
Kontrollen som jag hittade heter Snakebyte PS3 Premium Bluetooth Controller och kostar ca 550kr så den är ju inte gratis den heller precis. Men det som skiljer denna kontrollen ifrån de allra flesta andra kontroller därute på marknaden är att denna faktiskt använder sig av Bluetooth tekniken för den trådlösa överföringen. Och det gör ju orginal kontrollerna med. Och det måste väl ses som ett stort plus.
Jag tycker inte att Dualshocken känns plastig alls, Och den passar som handsken i min hand iaf!
Men alla har ju så klart olika smak ^^
|
 |
I don’t need a life, I’m a gamer! I have lots of lives! |
|
|
|
17:38 2010-01-24
| Yazuka
Trogen medlem
| | Kristianstad | |
|
| posts 495 |
|
|
DisOrder said:
Jag tycker inte att Dualshocken känns plastig alls, Och den passar som handsken i min hand iaf!
Men alla har ju så klart olika smak ^^
Mm, håller med. Finner inget plastigt i Dual Shocken alls. Där emot SixAxis kontrollen, den var plastig som bara fan. Men när de väl la in rumble i kontrollen igen, blev även plasten mycket hårdare och bättre. Men som du säger, alla har ju olika smaker. =) Enda jag fortfarande vill ha ändrat på DS-kontrollen är spakarna, som jag önskar var mer som 360-kontroll. Alltså nedbucklade så tummarna kan vila i spaken.
|
 |
yazuka.net
rpgaiden.se |
|
|