| User | Post |
|
2:12 2010-03-01
| Memo
Medlem
| | | |
|
| posts 13 |
|
|
Nu har det hänt skumma saker här. Skulle spela lite FIFA Ultimate team runt 23:00 och märkte att bilden var helt grynig. Även PS3-menyerna var knappt läsbara när spelet var igång. Jag stängde av spelet och och då var bilden klar och fin som vanligt. Jag testade igen, drog ut och satte in alla sladdar, ändrar i menyer, startade om, testade med andra spel o.s.v men alltid grynig bild när ett spel var igång och alltid fin bild utan spel. Jaha, tänkte jag, skit också, vad gör jag nu? Surfar runt på forum men ser ingen med liknande problem.
Jag går tillbaka och ska kolla om bilden är grynig på playstition store och 8001050 “An Error has occurred. You have been signed out of PlayStation Network”, dyker upp. Brukar ju inte vara problem med såna sifferkodsproblem, så jag testar några gånger men kan inte logga in. Testar FIFA igen för att naivt hoppas på att problemet med den gryniga bilden mirakulöst löst sig av sig självt, men intro-bilden är grynig som satan, sedan när jag ska svälja språk för att starta spelet loggas jag ut från spelet och fucking error 8001050f dyker upp samt ett meddelande: “An error occured during the start operation” och nåt om: “…it couldn't sync up trophy information”. Jag testar såklart igen men samma sak händer. Jag testar efter det ett annat spel (Prototype) Grynig bil samt samma felmeddelande när jag kommit förbi logo-texterna i början. Och spelet avbryts.
Nähä, tänker jag och kollar om det går att kolla in min Trophy-lista. Och det går. Det är bara det att troféerna från de spel jag kollade in (FIFA 10 och Prototype) inte längre finns kvar. Verkar alltså som att troféerna blivit raderade eller bara för stunden bortglömda.
Ut på internet igen för att kolla om det finns folk med liknande problem. Märker att det kryllar av folk, framförallt amerikaner, vilka har upplevt samma problem, och problemet verkar ha dykt upp ungefär samtidigt som för mig. Först 8001050f och sedan “…it couldn't sync up trophy information”… Men bara jag med blaskig bild, verkar det som…
Jag kan surfa på ps3:an (med klar bild) och mediaservern funkar fint. Filmer går att kolla på både genom mediaservern och på skiva, med fin och klar bild.
Har även testat att koppla ut internet och spela singel och outkopplad men blir utloggad på samma vis. Har inte vågat pröva fler spel i rädsla att förlora fler surt förvärvade trophys och tänkte lämna problemet över natten.
Något som stött på ett liknande problem?
|
|
|
2:22 2010-03-01
| KBill
Trogen medlem
| | | |
|
| posts 328 |
|
|
Du är inte ensam :) Shit det är hur många som helst som fick detta exakt eller runt 00.00 GMT. Sony twittra precis detta så dom är medvetna om det iaf. Jag skulle precis lira God of War när detta hände å mina gow trophies försvann. Mitt Heavy Rain tema försvann å ersattes av corrupted data. Klockan ställdes till 1/1 2000 / 00.00
Det jag kan läsa mig till är att alla som påverkats av det har en “phat” ps3? Nån som fått detta på en slim? Jag har en Phat ska sägas.
|
|
|
|
|
3:29 2010-03-01
| mh76
Medlem
| | | |
|
| posts 21 |
|
|
Ja det är många som har problem. Synd bara att en massa Xbots på bl a N4g är som synligast när något sånt här sker.
Men angående förlorade troféer. Är det inte bara sykronisera sedan när allt är igång igen för att få dem?
|
|
|
3:52 2010-03-01
| KBill
Trogen medlem
| | | |
|
| posts 328 |
|
|
Post edited 2:53 – 2010-03-01 by KBill
mh76 said:
Men angående förlorade troféer. Är det inte bara sykronisera sedan när allt är igång igen för att få dem?
Jo, troligen. Det har hänt mig många gånger att jag startat ett spel som jag inte lirat på länge så har trophies'arna gått ner från 100% till 0 %. Men sedan kommit tillbaks när man har syncat.
Edit: Men det som var annorlunda denna gången var att spelet helt försvann från trophylistan. Det är lite skrämmande
|
|
|
|
|
7:35 2010-03-01
| mh76
Medlem
| | | |
|
| posts 21 |
|
|
KBill said:
Post edited 2:53 – 2010-03-01 by KBill
mh76 said:
Jo, troligen. Det har hänt mig många gånger att jag startat ett spel som jag inte lirat på länge så har trophies'arna gått ner från 100% till 0 %. Men sedan kommit tillbaks när man har syncat.
Edit: Men det som var annorlunda denna gången var att spelet helt försvann från trophylistan. Det är lite skrämmande
Testade köra igång Bioshock imorse och trofé-listan borta för mig på det spelet. Så vet hur du har det. Lite skrämmande. Hoppas att det kommer tillbaka sedan.
|
|
|
13:17 2010-03-01
| Bjoinglo
Ny medlem
| | | |
|
| posts 2 |
|
|
Post edited 12:23 – 2010-03-01 by Bjoinglo
Tjo, Jag fick exakt samma fel idag, å jag kör med den första förbeställda Premium versionen av ps3:t som kom, Slutade funka helt idag när jag skulle lira Dante's Inferno. Tål att tänkas på är att den inte är uppkopplad mot internet så kan d helt enkelt vara ett rop på att uppdateringen är för gammal eller nått?
Står att större modellerna 120gb / 250gb ska ha klarat sig relativt bra från det här på http://blog.us.playstation.com/
|
|
|
13:21 2010-03-01
| Bjoinglo
Ny medlem
| | | |
|
| posts 2 |
|
|
Post edited 12:22 – 2010-03-01 by Bjoinglo
|
|
|
18:02 2010-03-01
| jolny
Ny medlem
| | | |
|
| posts 3 |
|
|
Memo problemet du upplever med bilden är troligtvis relaterat till din utrustning. Till exempel TVn. Du kan börja med att prova att ändra visningslägen på PS3ans bildinställningar (476p, 720p, 1080i, 1080p). De flesta spelen körs i 720p och det gör troligen menyerna också. Men om du ställt in visningsläge 1080i eller 1080p så kan det hända att spelen skalas upp till de upplösningarna.
Så testa helt enkelt att bara ha 476p och 720p ikryssat. Hjälper inte det kan du testa med bara 476p/1080p och slutligen byta HDMI-kabeln och eventuellt testa med en annan TV. Är det fel på TVn kan det vara bra att veta snarast så du kan få den reparerad på eventuell garanti. :)
Beträffande nätverksfelet har jag samma sak på min Phat men inte på min Slim. Undrar om det kan ha något att göra med det hack som Geohot nyligen upptäckte? :P
|
|
|
18:22 2010-03-01
| DisOrder
Veteran
| | Sverige | |
|
| posts 724 |
|
|
Som sagt så tror de flesta att det har med ps3:et tror att det var skottår.
Så idag tror den att det är 29/2-2010 men det är 3/1-2010 och har antagligen fått fnatt då.
Men det är ju bara en teori.
|
 |
I don’t need a life, I’m a gamer! I have lots of lives! |
|
|
|
18:59 2010-03-01
| Memo
Medlem
| | | |
|
| posts 13 |
|
|
Post edited 18:07 – 2010-03-01 by Memo
jolny said:
Memo problemet du upplever med bilden är troligtvis relaterat till din utrustning. Till exempel TVn. Du kan börja med att prova att ändra visningslägen på PS3ans bildinställningar (476p, 720p, 1080i, 1080p). De flesta spelen körs i 720p och det gör troligen menyerna också. Men om du ställt in visningsläge 1080i eller 1080p så kan det hända att spelen skalas upp till de upplösningarna.
Så testa helt enkelt att bara ha 476p och 720p ikryssat. Hjälper inte det kan du testa med bara 476p/1080p och slutligen byta HDMI-kabeln och eventuellt testa med en annan TV. Är det fel på TVn kan det vara bra att veta snarast så du kan få den reparerad på eventuell garanti. :)
Beträffande nätverksfelet har jag samma sak på min Phat men inte på min Slim. Undrar om det kan ha något att göra med det hack som Geohot nyligen upptäckte? :P
Ah, tackar så mycket för hjälpen. Att fippla med bildinställningarna var faktiskt bland det första jag gjorde, kanske glömde skriva det. Då utan lyckat resultat, tyvärr. Så det kan tänkas ju vara problem med TV:n eller HDMI-kabeln som du skriver. Kollade dock för en halvtimme sedan och då märkte jag att bilden hade blivit bra fram tills 8001050F kickade ut mig ur spelet. Då hade jag gått tilbaka till 1080i som jag haft hela tiden. Vi får se vad som hände, om jag nu kan behålla skärpan som kommit tillbaka . Kändes till en början som ett apocalyptiskt omen med uppstegring till dagen som inte fanns, men det vore ju konstigt om det hade med 8001050F att göra, så jag får, som du säger, se över min utrustning. Kanske blir att köpa en ny HDMI-kabel eller rent utav övertala frugan att vi måste köpa en ny(och större) TV ;-)
Hör av mig om bilden blir dålig igen.
|
|