Vi har flyttat till Eurogamer.se!

PS3bloggen.se

Vi har flyttat till Eurogamer.se!

This forum is currently locked – access is read only
You must be logged in to post Login

Search 
Search Forums:

Vi har nominerats till Årets spelblogg 2009
Läs det ursprungliga blogginlägget

UserPost

16:21
2010-02-25

Toby Lee

Admin

posts 1557

1

Förra året anordnade Level7.nu den första utmärkelsen för Årets spelblogg. Då kom vi fyra om allmänheten fick välja, och på sjunde plats totalt. Det var otroligt hedrande, och i år hoppas vi att det ska gå minst lika bra. Fast det beror ju på vad ni och de andra i branchpanelen tycker.

I morgon startar omröstningen, och då kommer vi att meddela er om röstningslänken samt håller tummarna för att ni fortfarande gillar oss. Det är hedrande att ens vara nominerad.

Dessvärre så blev det lite trist stämning på Level 7 i kommentarerna, där läsare gick till angrepp mot bloggande tjejer och deras fokus på pyssel. Nu har detta tagits upp, diskuterats och i princip redan avslutats på massvis av andra platser – inläggen på Xboxflickan, Emmyz, Ariez, Discordia, Level 7Gamingmama, New Game +-STR +CHA är bara några exempel på välskrivna inlägg i debatten.

Personligen har jag bara en sak att säga, och det är att det är tröttsamt att tjejer år 2010 fortfarande måste motivera varför de vill skriva om spel. Borde det inte räcka med att de är intresserade av ämnet? Att det ens kan bli en debatt eller finnas en problematik känns faktiskt helt befängt.

Vad gäller den negativa kritiken till att det skrivs om för mycket pyssel så önskar jag att jag var bättre på pyssel. Jag har bristande erfarenhet av eget pysslande (jag kan inte sticka än – kanske är det dags att jag gör något åt saken?), men kunde jag det skulle jag sticka Space Invaders-mössor, virka Pac-Man-muddar, lägga pärlplattor med Bubble Bobble-motiv och knepa ihop Mega Man-fodral till min iPhone. Jag har redan köpt tillräckligt med spelrelaterade klädesplagg och produkter i mina dagar. Det kan vara hög tid att jag lär mig skapa egna saker.

Kreativt hantverk och passion för spelkulturen ska premieras, inte klagas på. All heder åt er pysslare där ute – oavsett kön!

Läs det ursprungliga blogginlägget

17:01
2010-02-25

DisOrder

Veteran

Sverige

posts 724

2

För mig blir det en röst på ps3bloggen! :D

I don’t need a life, I’m a gamer! I have lots of lives!

17:09
2010-02-25

Bubbez

Medlem

posts 42

3

lätt bästa spel blogg!

17:25
2010-02-25

uhrstrom

Trogen medlem

Nacka

posts 133

4

Sorgligt att civiliserade jämställdhetsdebatter ska behöva urarta sig.. Återigen märker man att det är för lätt att släppa ur sig inlägg på nätet. Trolling verkar vara en populärare sport än många OS-grenar :S

Känner på mig att det går bra i årets tävling, Lycka till! Verkligen inget snack om var rösten hamnar:)

Läst ps3bloggen sedan nov -06:)

18:05
2010-02-25

Jimmy

Moderator

Malmö

posts 1222

5

Här ligt! Att en jury uppskattar en är en sak – men det viktigaste är vad läsarna sätte värde på. Kör hårt oavsett vad ni röstar på, chans att visa vad ni gillar!

“Ingen rädder för Toby här…lalala”

Search 

About the PS3bloggen.se forum

Most Users Ever Online:

133

Currently Online:

7 Guests

Forum Stats:

Groups: 2

Forums: 16

Topics: 3275

Membership:

There are 1928 Members

There have been 105 Guests

There are 4 Admins

There are 5 Moderators

Top Posters:

Banditen – 1095

apekatt – 941

DisOrder – 724

Frippe – 706

BubbelRegn – 680

phomulaone – 675

Administrators: Johan Johansson (46 Posts), Johan Öbrell (764 Posts), Jonas Aronsson (699 Posts), Toby Lee (1557 Posts)

Moderators: Franjo Radakovits (285 Posts), Gabriel Johansson (524 Posts), Jimmy (1222 Posts), Markus Thulin (190 Posts), Robert Johansson (358 Posts)

-->