Vi har flyttat till Eurogamer.se!

PS3bloggen.se

Vi har flyttat till Eurogamer.se!

This forum is currently locked – access is read only
You must be logged in to post Login

Search 
Search Forums:

PS3bloggens årslistor 2009: Årets spel 2009
Läs det ursprungliga blogginlägget

UserPost

14:14
2009-12-27

Toby Lee

Admin

posts 1557

1

Mellandagarna är här, och vi på PS3bloggens redaktion har gnuggat våra kollektiva hjärnknölar för att komma fram till en hel del viktiga beslut. Vi försökte nämligen komma fram till fyra saker - Årets spel 2009, Den mest intressanta trenden just nu, Årets besvikelse 2009 och Det mest intressanta spelet 2010. Men eftersom vi alla är individer var det helt omöjligt att samsas – därför får alla komma till tals i totalt fyra artiklar som presenteras nu i dagarna. Håll även utkik efter vår årliga omröstning om Årets spel 2009 där ni själva kan rösta fram er favorit!

Artikel 1: Årets spel 2009

Toby Lee – Uncharted 2: Among Thieves (10/10)

Det släpptes många bra spel  i år, men bara ett har trollbundit mig i en hel helg och fått mig att tappa hakan gång på gång på gång. Naughty Dog tog med mig på en resa genom krigshärjade städer och istäckta berg som såg så kalla ut att mina kinder blossade. Lägg till detta smått fantastiska plattformselement så har man något som inte kan bli något än årets bästa spel.

Jonas Aronsson – Battlefield 1943 (9/10)
Ja, alla vet vid det här laget att man kan glömma allt vad privata sessioner heter på grund av ett onödigt krångligt menysystem, men vad gör det när man väl är inne i spelet och är helt inslukad i Battlefield-världens svar på casual-spelande. Battlefield 1943 är det spel som jag har lirat mest det här året, och något säger mig att 2010 kommer att innehålla minst lika många speltimmar, om inte mer.

Jimmy Wilhelmsson – Dragon Age: Origins (9/10)

Ja du, det är lika tufft varje år att utse bästa spel – man har ju inte gått igenom allt men av de jag lirat och testat tycker jag nog  Dragon Age: Origins sticker ut. Det innehöll karaktärer jag brydde mig om och en berättelse som förvisso var kliché – men interaktiv, påverkbar och medryckande. Borderlands är värt att nämna, det infriade förväntningarna och stod för årets positiva överraskning som ny IP och allt.

Gabriel Johansson – Uncharted 2: Among Thieves (10/10)

Jag var en bra bit in i spelet skeptisk till det linjära i Nathan Drakes andra äventyr, men tvingades kapitulera och inse att detta är bland de bästa speläventyr som har skapats, och ett måste i allas PS3:or.

Markus Thulin – Fallout 3: Game of the Year Edition (9/10 (originalet))

Många bra uppföljare, variationer av gamla spel och årliga sportförnyelser i år. Assassin’s Creed 2 och Fifa 10 förtjänar ett omnämnande, så bra är de. Bäst av alla spel som dykt upp på hyllorna i år helt klart Fallout 3 GOTY (Game Of The Year Edition) där förutom hela orginalspelet (som släpptes 2008) även alla nedladdningsbara paket ingår. Vare sig du inte har strövat omkring i ödemarken förut eller om du bara är för snål för att köpa alla tilläggen, så är det här ett givet köp!

Robert Johansson – Uncharted 2: Among Thieves (10/10)

Uncharted 2: Among Thieves – Inte helt oväntat att det skulle toppa listan hos mig och många andra. Naughty Dog har återupplivat den extremt karismatiske äventyraren Nathan Drake ännu en gång och de lyckades toppa det första spelet på i princip alla punkter. Spelet ser ut och låter absolut fantastiskt. Manuset är ett episkt äventyr som hämtat från 30-talets matinéer och den här gången fick vi ett välpolerat multiplayertillägg. Inte behövs det någon biofilm baserat på spelet längre, särskilt som det finns verktyg till att skapa egna filmalster. Gränserna mellan spel och film är mer eller mindre redan utsuddade tack vare 2009 års bästa Playstation 3-spel.

Franjo Radakovits – Red Faction: Guerrilla (9/10)

Bland de spel jag spelat som kom ut i år trivdes jag när jag tänker tillbaka mest med Red Faction: Guerrilla. Det kan ju bero på att jag inte spelat alla högprestigespel, men även när jag jämför med Borderlands och Uncharted 2, så vinner Red Faction på att jag fick välja mitt eget tempo, på att de lät mig välja hur nära inpå mina motståndare jag skulle vara, friheten i upplägget och att de har ett positivt budskap – man slåss för en god sak. Och så är multiplayer kul och mycket varierat, liksom DLC-paketen – och vapnen har rätt nivå av knäpphet. Generositet är det sammanfattande ordet.

Läs det ursprungliga blogginlägget

Search 

About the PS3bloggen.se forum

Most Users Ever Online:

133

Currently Online:

7 Guests

Forum Stats:

Groups: 2

Forums: 16

Topics: 3275

Membership:

There are 1928 Members

There have been 105 Guests

There are 4 Admins

There are 5 Moderators

Top Posters:

Banditen – 1095

apekatt – 941

DisOrder – 724

Frippe – 706

BubbelRegn – 680

phomulaone – 675

Administrators: Johan Johansson (46 Posts), Johan Öbrell (764 Posts), Jonas Aronsson (699 Posts), Toby Lee (1557 Posts)

Moderators: Franjo Radakovits (285 Posts), Gabriel Johansson (524 Posts), Jimmy (1222 Posts), Markus Thulin (190 Posts), Robert Johansson (358 Posts)

-->