Vi har flyttat till Eurogamer.se!

PS3bloggen.se

Vi har flyttat till Eurogamer.se!

This forum is currently locked – access is read only
You must be logged in to post Login

Search 
Search Forums:

Modern Warfare 2 har uppdaterats [version 1.03]
Läs det ursprungliga blogginlägget

UserPost

10:07
2009-11-13

Gabriel Johansson

Moderator

posts 524

1

Här gäller det att hänga med för det har gått snabbt gällande uppdateringarna för Modern Warfare 2. Redan på släppdagen i tisdags så fanns det en patch 1.01 att ladda ner med lite fixar för spelet. Tyvärr så orsakade nämnda patch en del problem, främst så slutade trofésystemet att fungera i Infinty Wards krigsskjutare.

Man var dock snabba och släppte dagen efter patch 1.02, som åtgärdade troféproblemen, men som istället skapade vissa problem med flerspelarläget, bl.a. så kunde man inte bjuda in sina vänner på PSN. Faktum är att många inte kunde spela online alls vid denna tiden, men det visade sig bero på överbelastade servrar snarare än fel i mjukvaran.

Efter detta så utlovades en patch 1.03 idag fredag, men den dök faktiskt upp tidigare än så och verkar i dagsläget ha åtgärdat alla tidigare problem. Även serverkapaciteten har ökats, så äntligen fungerar spelet som det var tänkt från början, och jag vet att ni är många därute som kommer tillbringa helgen med att jaga rankingpoäng i flerspelardelen.

Att servrarna inte klarade anstormingen är kanske inte så konstigt, då försäljningen från vissa håll har uppskattats till hela 7 miljoner exemplar över alla plattformar bara första dagen. De mer officiella siffrorna vi fått från Activision är 4,7 miljoner sålda exemplar det första dygnet i USA och England sammanlagt. Detta pekar på att de där 7 miljonerna faktiskt kan vara ganska nära sanningen, och att den första veckans försäljning kan hamna uppemot 9-10 miljoner exemplar, vilket är helt sanslöst.

Detta skulle slå den tidigare rekordhavaren GTA IV (10/10) med råge (ett spel som nådde knappt 6 miljoner första veckan), och innebära den största lanseringen av en underhållningsprodukt någonsin. Activision lär ha kunnat hämta hem ett par hundra miljoner dollar i intäkter redan, så det fattas bara att de kan lägga lite tid och pengar på att ordna uppdateringar så deras storsäljare fungerar som planerat.

Glöm nu inte bort att gå med i PS3bloggens Modern Warfare 2-klan om ni är intresserade, så ses vi på slagfältet!

Jag sitter just nu med recensionen som inte är långt borta, hur många av er läsare spelar Modern Warfare 2 och vad tycker ni om det?

Läs det ursprungliga blogginlägget

12:49
2009-11-13

DisOrder

Veteran

Sverige

posts 724

2

Jag spelar det inte, men ångrar att jag inte förhandsbokade det för vill verkligen ha det!!
Ska inskaffa det så snart som möjligt ^^

I don’t need a life, I’m a gamer! I have lots of lives!

14:15
2009-11-13

BendAr

Medlem

posts 33

3

Själv har man bott under en sten den senaste tiden….

I tisdags när jag tittade på min vänner lista på Ps3'an såg jag att någon spelade Modern warfare.. bla bla… var tvungen att titta närmare och läste då Modern Warfare 2… Va.. måste läsa igen..  O f*n.. kul för han att vara beta tester tänkte jag…

Men vänta nu… Det brukar stå om det är beta koder som körs! Vart är Macen?? Goggle…

Och ja, som ni nog alla vet. Modern Warfare släpptes tisdags…. Och jag blev huggligt förvånad när jag förstog det.

Efter ett snabbt besök på prisjakt.se och en bilresa till Elgiganten i onsdags. Kan jag nu helt fastställa… Modern Warfare 2 har släppts och är riktigt jäkla bra!

14:20
2009-11-13

KBill

Trogen medlem

posts 328

4

Jag gillar det skarpt. Jag lånade bara COD4 å COD5 av en polare förut så har inte spelat dessa spel så mycket. Men MW2 är ett av få FPS som jag verkligen uppskattar och jag tror det tilltalar sånna som vanligtvis inte spelar mycket fps. Har inte ens testat multiplayer än. Får väll göra det snart. Men risken är väll att man blir beroende då kanske? :P

17:41
2009-12-11

Banditen

Inbiten veteran

Halmstad

posts 1095

5

Hittade dessa siffror som jämför Xbox 360 vs PS3 i antalet sålda spel i USA

http://www.analoghype.com/2009…..ls-ps3-31/

PSN: BANDITEN-SWEDEN

Search 

About the PS3bloggen.se forum

Most Users Ever Online:

133

Currently Online:

5 Guests

Forum Stats:

Groups: 2

Forums: 16

Topics: 3275

Membership:

There are 1928 Members

There have been 105 Guests

There are 4 Admins

There are 5 Moderators

Top Posters:

Banditen – 1095

apekatt – 941

DisOrder – 724

Frippe – 706

BubbelRegn – 680

phomulaone – 675

Administrators: Johan Johansson (46 Posts), Johan Öbrell (764 Posts), Jonas Aronsson (699 Posts), Toby Lee (1557 Posts)

Moderators: Franjo Radakovits (285 Posts), Gabriel Johansson (524 Posts), Jimmy (1222 Posts), Markus Thulin (190 Posts), Robert Johansson (358 Posts)

-->