Vi har flyttat till Eurogamer.se!

PS3bloggen.se

Vi har flyttat till Eurogamer.se!

This forum is currently locked – access is read only
You must be logged in to post Login

Search 
Search Forums:

Klanens officiella träningstid är torsdagar 20.00-22.00

UserPost

16:46
2009-11-10

Ante_SWE

Trogen medlem

Kiruna

posts 413

1

Post edited 18:00 – 2010-01-31 by Ante_SWE

På träningstiden kan vi i klanen prata taktik och hur vi vill göra med matcher osv.

Vi bör nog hinna spela allas önskemål på två timmar, så se till att du använder mic om du vill få din röst hörd om vilka lägen/banor du vill spela!

Eftersom det max går att vara 18 spelare i ett party så kommer någon vara tvungen att hjälpa till med att hosta ett party då vi blir många.

_______________________________________________________________________________________

Nu har vi en butik där du kan köpa PS3b t-shirts och accessoarer: http://playstation.spreadshirt.se/
Vill du beställa en t-shirt med ditt namn på ryggen tillsammans med trycket så är det enkelt fixat, skicka ett pm bara så ordnar jag så du kan beställa det.

Vill du vara med och spela i klanen? anmäl dig i denna tråd: http://www.ps3bloggen.se/forum…..s-mw2-klan

Efter varje match så snackar vi av oss i våran “Eftersnack” tråd: http://www.ps3bloggen.se/forum…..eftersnack

9:36
2009-11-15

Barba_10hult

Medlem

Jönköping

posts 38

2

Kan inte vara med den 19e iväg med jobbet. men hoppas jag kan vara med nästa gång…

Stolt grundare av karpen. www.karpen.se Psn ID: Barba_10hult

9:41
2009-11-19

Whaeva

Ny medlem

posts 8

3

Post edited 9:07 – 2009-11-19 by Whaeva

Tjena [PS3b]!

Såg att ni har en match imorgon och träning ikväll. Hade det inte passat utmärkt med en liten skojdrabbning mot oss på Spelradion ikväll kl. 21:30 då som lite warm-up? Inget officiellt men kanske en 6v6 S&D eller Sabotage några rundor. Behöver ju inte bli allt för långvarigt heller =)

Keep me posted så informerar jag mina gubbar i så fall!

Pees!

Edit: 22:00 funkar säkert lika bra för oss om ni vill ha hela er träningstid för er själva =)

15:23
2009-11-19

Ante_SWE

Trogen medlem

Kiruna

posts 413

4

Post edited 17:22 – 2009-11-26 by Ante_SWE

16:56
2009-11-19

Whaeva

Ny medlem

posts 8

5

Ante_SWE said:

Post edited 16:38 – 2009-11-19 by Ante_SWE

21.30 blir bra, lägg till Ante_SWE så hör av mig under kvällen via PSN!

Yes! Will do.

Kill you later! =)

21:52
2009-11-24

Ante_SWE

Trogen medlem

Kiruna

posts 413

6

Post edited 20:54 – 2009-11-24 by Ante_SWE

Snart torsdag igen, tänkte att vi kan gå igenom alla banor i “free for all” så vi kan prata taktik. Eller vad tycker ni?
Många av oss har ju spelat ett antal timmar och kan säkert en massa tips och trix.
Viktigt att alla som har använder mic så vi kan kommunicera!

Spontana tips från mig som spelat mycket klanmatcher i CoD4 är framförallt att försöka att inte kolla på Kills/Deaths under matcherna, förutom i TDM där det går ut på att döda utan att dö, men tänker framförallt på när man lirar sabotage så är ju det viktigaste att få bomben plantad och sen få hela laget till platsen för att försvara.
Sen ska man inte vara rädd för att campa i Search and Destroy eftersom spelläget går ut på att INTE dö och lyckas eliminera andra laget.

Viktigt också att anpassa klasserna beroende på vilka lägen man spelar. Kör själv med silcencer och heartbeat-sensor under Search and Destroy medans jag kör med SMG när det är Domination och Sabotage för att kunna röra mig och döda snabbt.

Men vi hörs på Torsdag! Jag bjuder in alla jag ser online.

8:16
2009-11-26

Ante_SWE

Trogen medlem

Kiruna

posts 413

7

Bump*

11:01
2009-11-26

SellingScissorsToKids

Trogen medlem

posts 279

8

Kommer hem strax innan 21 och försöker joina då.

Angående vapen har den breda vapenarsenalen gjort det svårt (på gott och ont) att hitta sin perfekta kombination. Försöker göra klasserna lite allt eftersom, främst anpassning av perks. Ninja är jäkligt bra i exempelvis Search & Destroy, så jag ser alltid till att ha åtminstone en klass redo om jag upptäcker att någon sitter och tjuvar med heartbeat.

Ett framtida steg bör väl vara att anpassa vem/vilka som har vilken funktion. I t ex Sabotage kanske en person bör vara extremt lättfotad för att transportera bomben medan andra kan vara lite tyngre utrustade och inneha diverse positioner. Eller ska alla vara extremt snabba och lätta och kuta i grupp?

Sen har vi ju en nackdel i att diskutera över ett öppet forum, hehe.

13:41
2009-11-26

mr_magoo10

Trogen medlem

karlskoga

posts 256

9

ska försöka joina vid 20.00 är hemma och är sjuk så det borde gå om inte den satans huvudvärken slår till igen :p

15:10
2009-11-26

Ante_SWE

Trogen medlem

Kiruna

posts 413

10

SellingScissorsToKids said:

Kommer hem strax innan 21 och försöker joina då.

Angående vapen har den breda vapenarsenalen gjort det svårt (på gott och ont) att hitta sin perfekta kombination. Försöker göra klasserna lite allt eftersom, främst anpassning av perks. Ninja är jäkligt bra i exempelvis Search & Destroy, så jag ser alltid till att ha åtminstone en klass redo om jag upptäcker att någon sitter och tjuvar med heartbeat.

Ett framtida steg bör väl vara att anpassa vem/vilka som har vilken funktion. I t ex Sabotage kanske en person bör vara extremt lättfotad för att transportera bomben medan andra kan vara lite tyngre utrustade och inneha diverse positioner. Eller ska alla vara extremt snabba och lätta och kuta i grupp?

Sen har vi ju en nackdel i att diskutera över ett öppet forum, hehe.

Vi får ta och snacka mer om det ikväll tycker jag!

22:33
2009-11-26

Ante_SWE

Trogen medlem

Kiruna

posts 413

11

Tråkigt att vi blev så få, vi är 50 medlemmar i klanen men bara 10 som var med och tränade.
Hoppas på fler nästa gång så vi kan dra igenom taktik.

Ska försöka styra upp en eller två matcher till nästa vecka också!

9:44
2009-11-27

surbiff

Medlem

posts 42

12

Jag håller på att renovera så därför kommer jag förmodligen inte ha så mycket tid över nu ett par veckor till, sedan har jag en liten fråga, jag var med förra veckan en stund, går det inte att köra så man får riktiga XP – poäng.

11:18
2009-11-27

Ante_SWE

Trogen medlem

Kiruna

posts 413

13

Går bara att public när man är 9 eller färre, brukar köra privat tills det är 9 kvar.

14:04
2009-11-27

BubbelRegn

Veteran

posts 680

14

jag ska frösöka va med lite nästa gåång iaf.

17:16
2009-11-27

SellingScissorsToKids

Trogen medlem

posts 279

15

Saken är den att jag tränar varje torsdag fram till 19:30. Kommer hem kanske en timme senare, slänger i mig lite mat och kan hinna in runt 21:00. Men det var ändå kul att lira lite public igår. Tycker det gick ganska bra, även om jag fick agera backstabber ett par rundor i början :)

21:04
2009-12-02

Ante_SWE

Trogen medlem

Kiruna

posts 413

16

Hoppas vi blir fler denna gång:)

23:19
2009-12-02

likilato

Trogen medlem

posts 156

17

Dagens sanning:

Trodde det var träning idag och var skitladdad, tills jag upptäckte att jag var en dag för tidig.

Stor eloge till vår klan då, eftersom vi var så många att jag inte märkte något ;)

Dagens hån:

Nocturnus byter lag efter en bug. Får en kill på mig när jag precis ska ta mitt care package; Han snor den efter det och sedan dödar mig igen med resultatet av… just det, samma care package…..

J…a Norrlänning ;)

7:40
2009-12-03

TrallaLalla

Trivs bra här

posts 50

18

Ante_SWE said:

Hoppas vi blir fler denna gång:)

Jag hoppas kunna vara med en halvtimme, timme i början i alla fall…

9:48
2009-12-03

SellingScissorsToKids

Trogen medlem

posts 279

19

Idag lär jag med största sannolikhet kunna vara med från början.

På tal om något annat så letar jag headset. Någon som har några tips? Använder en hel del hörlurar så det ska gå att kombinera med dem alternativt vara ett headset med bra hörlurar.

9:54
2009-12-03

BubbelRegn

Veteran

posts 680

20

Jag ska troligvis vara med idag om jag kan  slita mig  från Deadspace Men ska väl gå^^

Search 

About the PS3bloggen.se forum

Most Users Ever Online:

133

Currently Online:

6 Guests

Forum Stats:

Groups: 2

Forums: 16

Topics: 3275

Membership:

There are 1928 Members

There have been 105 Guests

There are 4 Admins

There are 5 Moderators

Top Posters:

Banditen – 1095

apekatt – 941

DisOrder – 724

Frippe – 706

BubbelRegn – 680

phomulaone – 675

Administrators: Johan Johansson (46 Posts), Johan Öbrell (764 Posts), Jonas Aronsson (699 Posts), Toby Lee (1557 Posts)

Moderators: Franjo Radakovits (285 Posts), Gabriel Johansson (524 Posts), Jimmy (1222 Posts), Markus Thulin (190 Posts), Robert Johansson (358 Posts)

-->