| User | Post |
|
19:36 2009-08-21
| Banditen
Inbiten veteran
| | Halmstad | |
|
| posts 1095 |
|
|
Campande kan vara jobbigt, ja. men å andra sidan även campare kan dödas, det gäller bara att bli bättre än dem och överlista dem så ser jag på saken. Eftersom campande inte är ett regelbrott så kan sånna saker vara värda att träna på ifall man vill vinna. Ett bra upplägg i ett lag är ifall man har några som campar, några som stormar och röjer och någon eller några som är support på någotvis åt dem andra.
|
 |
PSN: BANDITEN-SWEDEN |
|
|
|
19:36 2009-08-21
| Banditen
Inbiten veteran
| | Halmstad | |
|
| posts 1095 |
|
|
Campande kan vara jobbigt, ja. men å andra sidan även campare kan dödas, det gäller bara att bli bättre än dem och överlista dem så ser jag på saken. Eftersom campande inte är ett regelbrott så kan sånna saker vara värda att träna på ifall man vill vinna. Ett bra upplägg i ett lag är ifall man har några som campar, några som stormar och röjer och någon eller några som är support på någotvis åt dem andra.
|
 |
|
|
|
19:53 2009-08-21
| phomulaone
Veteran
| | Sundets Pärla | |
|
| posts 675 |
|
|
Det är en oskriven regel att man inte campar. Spelare som campar förstör hela meningen med spelet. Något jag märkte när jag spelade BF:BC var att en campare lätt kunde räkna med att bli dödad av sina egna, tills de tröttnade och lämnade spelet. Hände i massor av matcher. Rätt så också. Campare har inget i varken KZ2 eller något annat spel att göra. Tyvärr verkar det ha blivit en typ av sport att campa så mycket det bara går. Problemet är att GG inte har gjort något för att förhindra campare att dra nytta av sitt “fulspel”. Så det verkar som om vi får leva med de små kräken. Fu***ng No-Skillz!!
|
|
|
|
|
20:01 2009-08-21
| Banditen
Inbiten veteran
| | Halmstad | |
|
| posts 1095 |
|
|
Tycker det är som att säga , ni får inte springa snabbt för då är det så svårt att döda er. däremot så tycker jag kanske att spawnkilling är till för småbarn. men för egen del just när det gäller campare så blir jag bara mer sporrad av att försöka döda dem, kosta vad det kosta vill.
|
 |
|
|
|
20:10 2009-08-21
| Ante_SWE
Trogen medlem
| | Kiruna | |
|
| posts 413 |
|
|
Ännu en anledning till varför jag älskar CoD4, alla fps spel borde ha kill-cam.
|
|
|
|
|
14:11 2009-08-23
| Stixy73
Medlem
| | Linköping | |
|
| posts 33 |
|
|
Personligen så måste jag säga att jag är neutral vad gäller campande eller spawnkilling. Detta av den simpla anledningen ->”Det är lika för alla”. Om man vill campa så får man göra det. Vinner man ett spel pga campande har man troligen valt en bättre taktik än sin motståndare och kan inte klandras för det. Förlorar man spelet (vilket jag tror oftast är fallet), samma sak där fast tvärtom. Snipers är ju t.o.m balanserade lite åt att vara just “campare” och ett lag är många gånger starkare om de får en sniper eller två som “gör ren väg” åt anfallsstykan, som någon Banditen nämnde. Vad gäller spawnkilling, har man lagt en spawnpoint på ett dump ställe, skall man inte få lida för det? Men det är bara mina åsiker :)
|
|
|
|
|
16:29 2009-08-23
| phomulaone
Veteran
| | Sundets Pärla | |
|
| posts 675 |
|
|
Det handlar inte om taktik eller om att vinna eller förlora. Det handlar om att ha roligt. En fotbollsmatch där det ena laget inte blir utsläppta på plan, hur rolig blir den? En tennismatch där den ena spelaren har händerna bakbundna?
Campa på hur mycket ni vill, jag bryr mig inte. Jag byter match oavsett om sidan jag är på vinner eller ej. Detta pga att camping är spelförstörande. Jag finner inget intresse i att spela en sådan match. Det överlåter jag till alla kids och No-Skillz (och vissa klaner från sydligare breddgrader), som uppenbarligen tycker det är roligare och viktigare att ha en framskjuten placering på rankingen att skryta om, än att ha tighta och underhållande matcher. Kom bara inte och påstå att det hör till, för då är du väldigt fel ute. Det är en massiv miss av GG att öht ge poäng för “kills” där motståndaren dör innan han lämnat sin “Base-Camp”. Ta som exempel BF: 1943. Hoppa in i ett plan och skjut sönder ett motståndarplan innan han lämnat sitt hangarfartyg. Hur många poäng får du för det? Nej, just precis. Vad leder då detta till? Jo, att striderna förs där de skall föras och genom detta får vi en match som är underhållande för alla.
Prickskyttar är inte campare per automatik. Jag förstår inte hur du får in dem i sammanhanget. En pricksytt håller sig på avstånd och plockar “kills”, han sitter inte 2 meter utanför motståndarens “Base-Camp” och slaktar.
Spawn-killing är en annan femma. Där håller jag fullständigt med dig. Har man inte vett nog att placera spawn-pointen på ett någorlunda smart ställe, då får man skylla sig själv.
|
|
|
|
|
11:09 2009-08-24
| Jimmy
Moderator
| | Malmö | |
|
| posts 1222 |
|
|
Oavsett så hade vi förlorat ändå eftersom vi var färre och de är ganska samspelade och tajta. Jag håller på att leta upp lite enklare turneringar nu, helst under onsdagen eller torsdagen. Återkommer såklart som vanligt här på forumet när jag hittat nåt jag tycker passar.
|
 |
“Ingen rädder för Toby här…lalala” |
|
|