Vi har flyttat till Eurogamer.se!

PS3bloggen.se

Vi har flyttat till Eurogamer.se!

This forum is currently locked – access is read only
Current User: Guest Login
Please consider registering

Search 
Search Forums:

Vad spelar ni i helgen? [vecka 3 2010]
Läs det ursprungliga blogginlägget

UserPost

16:04
2010-01-22

Toby Lee

Admin

posts 1557

1

Vi har betat av drösvis med spel under de senaste veckorna, men trots vårt hektiska publiceringsschema finns det fortfarande saker att ta av – både nysläppta spel och en del lir som inte släpps förrän i februari. Totalt liras 7 spel i våra maskiner, varav hela 6 av dem är skivversioner.

• Idag ska recensionskoden för Heavy Rain anlända, så jag lär sitta upptagen med det mest hela helgen. Lycka! Utöver det ska jag försöka hinna med Dynasty Warriors: Strikeforce (recension i februari) och spela förhandsversionen av White Knight Chronicles: International Edition, så det blir kanske lite japanskt också i helgen. Aliens vs Predator-förhandstestet publiceras förresten om en timme. Håll utkik efter den.
  • Markus har blivit bromantisk i både Army of Two: The 40th Day och Matt Hazard: Blood Bath and Beyond. Hans manlighet börjar bli smått oroväckande. Nu går han omkring i helskägg och käkar råa stekar.
  • Jonas flexar järnet och bereder sig på att klå Eddie the Eagles backhoppningsrekord i Vancouver 2010.
  • Franjo tillbringade hela tisdagen med att spela Battlefield: Bad Company 2, och trots att han inte spelar det i helgen lever minnena kvar. Ni läser hela hans uttömmande förhandstest och en intervju med utvecklarna nu på måndag.

Vi har ju som sagt en hel del äldre PSN-spel och gott om Blu-ray-filmer att recensera också, så det blir en del sånt med. Förvänta er recensioner i rasande takt under de kommande månaderna. Som alltid.

Missa inte vårt recensionsarkiv om ni vill se vad vi har skrivit om tidigare.

Vi har fler än 360 publicerade recensioner!

Läs det ursprungliga blogginlägget

16:42
2010-01-22

DisOrder

Veteran

Sverige

posts 724

2

Blir väl att sitta och spela på sin Ipod touch lite då och då, för inget ps3 i närheten finns =/

Men men sånt är det! ;P

I don’t need a life, I’m a gamer! I have lots of lives!

17:27
2010-01-22

Nik_Hul

Medlem

Huskvarna

posts 28

3

Blir nog Tekken 6 för mig, kanske något annat

17:49
2010-01-22

Frippe

Veteran

Uppsala

posts 706

4

Lite mer enn hå ell, kanske lite fifa, kanske lite dragon age på PC.

18:19
2010-01-22

Toby Lee

Admin

posts 1557

5

Heavy Rain dök inte upp idag :( Får vänta till måndag då.

Blä.

19:19
2010-01-22

Yazuka

Trogen medlem

Kristianstad

posts 495

6

Blir nog inget spelande för mig i helgen tror jag. Tar en paus från spelandet.
Men om det blir något, kommer det troligen bli en ny runda på Darksiders.

yazuka.net rpgaiden.se

20:38
2010-01-22

Hojken

Trogen medlem

posts 344

7

Avundsjuk på att du får testa White Knight Chronicles, kommer det förhandsartikel snart?

Ikväll testar jag ModNation Racers och sedan blir det Assassin Creed II samt FIFA 10 i helgen om man inte någon polare kommer över så man kan bli lite bromantisk med Borderlands.

0:01
2010-01-23

apekatt

Veteran

posts 941

8

Bayonetta.

Helvete, vilket surrealistiskt litet spel. 
Storyn – småknäpp. Kontrollerna – tighta. Laddningstider – urk. Musiken (bortsett från bayonetta-temat) – underbar.  

11:27
2010-01-23

Roenbaeck

Trivs bra här

posts 65

9

Blir spelet Torchlight i helgen (inte PS3). Kommer verkligen White Knight Chronicles nu? Kan det vara sant? ;)

2:20
2010-01-24

Cleesox

Trogen medlem

Linköping

posts 147

10

Nu har mitt MW2 beroende börjat stilla sig efter man prestigat. Då jag kört detta på pc så borde man ge sin ps3 lite kärlek nu. Inhandlade Vagrant Story (har dock bara kört ltie på pspn än så länge) och kikade in i en game butik idag när jag var ute vid det lokala köpcentret.

det slutade med att man fick med sig Dead Space och Tekken 6 hem för ca 550kr.

får se om jag någonsin kommer lyckas slutföra dead space då jag inte har psyke nog att klara den typen av spel.

Well, Clarice – have the lambs stopped screaming?

3:22
2010-01-24

Yazuka

Trogen medlem

Kristianstad

posts 495

11

Roenbaeck said:

Blir spelet Torchlight i helgen (inte PS3). Kommer verkligen White Knight Chronicles nu? Kan det vara sant? ;)

Verkar som datumet för WKC är 24e Februari.
Själv blir det import för min del, sparar ett par hundringar och får det ett par dagar tidigare. =)

yazuka.net rpgaiden.se

12:45
2010-01-24

Toby Lee

Admin

posts 1557

12

DisOrder: Några roliga spel att rekommendera? Jag spelar mest Beneath a Steel Sky på min iPhone. Fortfarande fantastiskt roligt.

Cleesox: Välkommen tiillbaka till PS3-världen :) Dead Space är helt klart värt en genomspelning.

Hojken: Ja, kanske. Beror lite på vad mer som kommer. Förhandsversionen känns rätt komplett, så det blir kanske grunden för recensionen. Men jag ska försöka se om jag hinner skriva snart.

Roenbaeck: Berätta mer om Torchlight. Roligt?

apekatt: Det låter lite splittrat, ja. Har ju bara spelat demoversionen själv, men det var väl kanske inte något för mig.

13:06
2010-01-24

Maaden_Swe

Medlem

posts 45

13

Beneath a Steel Sky, shit, vilken flashback… grymma spel :) under a killing moon, gah :)

13:53
2010-01-24

DisOrder

Veteran

Sverige

posts 724

14

Toby Lee: Jag spelar för det mesta Doodlejump och Oregon Trail.

Men spel jag verkligen skulle rekommendera är Rolando 2 och Spider (fast har ju hört att du inte gillar spindlar) ;)

Fieldrunners är rätt kul om du gillar Tower Defence.

Har du några förslag som jag kan kolla upp? :)

14:44
2010-01-24

KBill

Trogen medlem

posts 328

15

Denna helgen vart det knappt nått spelande alls. Vart mega sjuk bara så där så har mest legat i sängen :(. Om jag orkar kanske jag ska ta tag i Dragon Age: Origins. På torsdag kommer ju dock ett annat Bioware spel som kan komma att ta upp rätt så mycket av min tid framöver :/

17:04
2010-01-24

DisOrder

Veteran

Sverige

posts 724

16

KBill said:

Denna helgen vart det knappt nått spelande alls. Vart mega sjuk bara så där så har mest legat i sängen :(. Om jag orkar kanske jag ska ta tag i Dragon Age: Origins. På torsdag kommer ju dock ett annat Bioware spel som kan komma att ta upp rätt så mycket av min tid framöver :/

Detta Bioware-spel du pratar om är mass effect 2?

Fan va jobbigt du får ta och krya på dig så får vi hoppas att du blir frisk snart!

17:22
2010-01-24

KBill

Trogen medlem

posts 328

17

DisOrder said:

KBill said:

Detta Bioware-spel du pratar om är mass effect 2?

Fan va jobbigt du får ta och krya på dig så får vi hoppas att du blir frisk snart!

Japps Mass Effect 2 är spelet jag menar =) Då får ps3't vila lite grann iaf.
Tack! :) Jorå det börjar att kännas lite bättre iaf. Nu orkar jag spela lite iaf :D

18:01
2010-01-24

Linnéa

Trogen medlem

Umeå

posts 495

18

Jag har spelat lite Mini ninjas som jag införskaffade i helgen på Games rea :)

20:55
2010-01-24

Cleesox

Trogen medlem

Linköping

posts 147

19

Toby: Får se när/om man får tid över bara. kommer dessutom ha svårt för att ta tag i det när det är mörkt ute :P

Well, Clarice – have the lambs stopped screaming?

3:36
2010-01-25

Bubbelregn1

Guest

20

Blä:P dags och sova upp om några timmar igen  ;P blev en del Resident evil5 i helgen. Blir väl fortsättning i veckan. Dags och börja PÅ veteran.

Reply to Topic: Vad spelar ni i helgen? [vecka 3 2010]

NOTE: New Posts are subject to administrator approval before being displayed

Guest Name (Required):

Guest EMail (Required):

Topic Reply:

Save New Post

Guest URL (required)

Math Required!
What is the sum of:
3 + 11

Search 

About the PS3bloggen.se forum

Most Users Ever Online:

133

Currently Online:

5 Guests

Forum Stats:

Groups: 2

Forums: 16

Topics: 3275

Membership:

There are 1928 Members

There have been 105 Guests

There are 4 Admins

There are 5 Moderators

Top Posters:

Banditen – 1095

apekatt – 941

DisOrder – 724

Frippe – 706

BubbelRegn – 680

phomulaone – 675

Administrators: Johan Johansson (46 Posts), Johan Öbrell (764 Posts), Jonas Aronsson (699 Posts), Toby Lee (1557 Posts)

Moderators: Franjo Radakovits (285 Posts), Gabriel Johansson (524 Posts), Jimmy (1222 Posts), Markus Thulin (190 Posts), Robert Johansson (358 Posts)

-->