Vi har flyttat till Eurogamer.se!

PS3bloggen.se

Vi har flyttat till Eurogamer.se!

This forum is currently locked – access is read only
Current User: Guest Login
Please consider registering

Search 
Search Forums:

Vad spelar ni i helgen? [vecka 12 2010]
Läs det ursprungliga blogginlägget

UserPost

17:03
2010-03-26

Toby Lee

Admin

posts 1557

1

Det är fortfarande lite lugnt efter galenskapen tidigare i månaden (med bl.a. Yakuza 3, Final Fantasy XIII, Battlefield: Bad Company 2 och God of War III). Men det börjar trilla in lite lir, så lugnet lär nog inte hålla i sig särskilt länge till.

• Själv spelar jag förhandsversionen av två spel. Det ena är ModNation Racers från SCEE och det andra är NIER från Square Enix, som släpps i slutet av april. Förhandstesterna av dem kommer inom kort.
  • Jimmy pangar svenskt så gott han kan i Just Cause 2 – recensionen kommer senast i mitten av nästa vecka.
  • Jonas sitter och plitar ned sitt förhandstest av 2010 FIFA World Cup 2010 South Africa, som går upp under natten mot måndag. Och så har han spelat minis-spelet Monsters (probably) stole my Girlfriend, som vi recenserar närmare releasedatumet.

Vi har ju som sagt en hel del äldre PSN-spel och gott om Blu-ray-filmer att recensera också, så det blir en del sånt med. Förvänta er recensioner i rasande takt under de kommande månaderna. Som alltid.

Vad spelar ni i helgen?

Missa inte vårt recensionsarkiv om ni vill se vad vi har skrivit om tidigare.

Vi har 399 publicerade recensioner! 399!

Läs det ursprungliga blogginlägget

17:18
2010-03-26

NikkoSerb

Medlem

Pansarturtle(mw2)

posts 43

2

Det blir nog Mw2 och BFBC2 online för mig :)

Do or do not. There is no try.

17:55
2010-03-26

DisOrder

Veteran

Sverige

posts 724

3

BFBC2, Terminator och Blue toad! ;)

I don’t need a life, I’m a gamer! I have lots of lives!

17:56
2010-03-26

loafen

Trogen medlem

posts 117

4

För vilken vecka i rad vet jag inte men det är fortsatt krigande i BC2 till PC :) Kan potentiellt bli lite Dirt 2 också.

18:58
2010-03-26

Sprinter

Trogen medlem

Boden

posts 147

5

Nu när jag äntligen fått min PS3 tillbaka från service så kan jag börja lira igen, blir nog mest NHL 10 EASHL och Bad Company 2.

19:00
2010-03-26

Cleesox

Trogen medlem

Linköping

posts 147

6

blir nog lite dead space i helgen. brukar inte spela mer än nåt kapitel åt gången nu när man har tagit lite tag i studierna.

å andra sidan så kom nyligen studiebidraget och både heavy rain och arkham asylum står på inköpslistan.

men de får nog vänta

Well, Clarice – have the lambs stopped screaming?

20:13
2010-03-26

papzy

Trivs bra här

Göteborg

posts 57

7

Blir nog fifa10 online som vanligt , kör nog igenom Prince Of Persia snabbt fick lånat av en polare =)

21:51
2010-03-26

frktjs

Trogen medlem

posts 197

8

BC2, för fjärde helgen i rad. :) – F'n vilket bra spel alltså. Dock står tilläggen till Resident Evil 5, Mega Man 10, samt faktiskt Blue Toad, nu när det fått ett vettigt pris, på önskelistan.

23:02
2010-03-26

Straken

Trivs bra här

posts 93

9

Post edited 22:27 – 2010-03-26 by Straken

Blir Final fantasy om jag så ska få sitta med samma boss hela helgen!

Hah men så blir det inte, var ju inga problem alls, tackar toby för tipset!

4:44
2010-03-27

Zupron

Trivs bra här

Malmö

posts 99

10

Vet inte riktigt vad jag ska ta tag i, fick NFS: Shift, Dead space och The Saboteur idag från mitt byte med Kalsid på forumet. Sen har jag även Heavy Rain som jag bara spelat igenom 1 gång. Har även lånat Prototype och Overlord II av Raekluder. Plus att jag inte spelat igenom varken Red Faction eller GTA IV, och så har jag även skaffat Killzone II nyligen. Och F.e.a.r.2 som är ganska roande..och så Battlefield Bad Company 2 som man kan bli sittandes med i timmar

Jag behöver fler timmar på dygnet!

9:41
2010-03-27

Lyrian

Trivs bra här

posts 92

11

Blir antagligen inte så mycket PS3 spelande för min del i helgen.

Har nämligen blivit helt uppslukad av Mass Effect 2, även efter 27 timmar kan jag inte få nog. Det är för mig årets bästa spel hittills.

Jag hoppas ni som bara äger en PS3:a får ta del av det någon gång. Spelar det själv på “boxen”.

10:12
2010-03-27

Linnéa

Trogen medlem

Umeå

posts 495

12

För mig blir det nog endel Mini ninjas. Sen känner jag ett litet sug efter Killzone 2….

11:50
2010-03-27

Yazuka

Trogen medlem

Kristianstad

posts 495

13

Efter att knappt ha rört Final Fantasy XIII på hela veckan, har jag nu tagit upp det igen.
Hoppas komma vidare idag.

yazuka.net rpgaiden.se

17:18
2010-03-27

Pebbe

Trivs bra här

posts 53

14

För mig blir det nog öl-spelet ikväll ;)

Men imorron blir det Battlefield 2!!

20:33
2010-03-27

Maaden_Swe

Medlem

posts 45

15

Post edited 19:36 – 2010-03-27 by Maaden_Swe

Ikväll blir det Just Cause 2 som inhandlades idag, är grymt sugen på att glida runt och utforska den gigantiska världen :)

Sen blir det självklart lite onlinekrig med Bad Company 2 och kanske några Uncharted 2-matcher.

Hälsade på bror min idag och kikade när han spelade lite Final Fantasy XIII, jisses vilket spel, men jag vägrar köpa det.

Vågar inte fastna i den världen, tror aldrig jag skulle ta mig därifrån :P

Oj, får inte glömma Nhl 10 och Pro Evolution Soccer 2010, en match av varje per dag, nästan varje dag…

20:39
2010-03-27

mr_magoo10

Trogen medlem

karlskoga

posts 256

16

håller mig nog till det gamla vanliga och lirar lite mw2 och slänger in en nhl match då och då

11:18
2010-03-28

Hertsh

Trogen medlem

Stockholm

posts 176

17

Har spelat lite Heavy Rain i helgen… inte rikigt klar med första genomspelnngen nu men har funnit ut vem mördaren är… Sååå spännande spel. Och sååå bra. Skall förhoppningsvis slutföra det ikväll. Sen blir det några extravarv för att se alla möjliga slut och jaga några trophies till för alla de val man INTE gjorde i grundomgången.

18:44
2010-03-28

apekatt

Veteran

posts 941

18

Jag testade Just Cause 2-demot, och det var väl ganska småtrevligt. Inte min typ av spel – styrningen kändes lite hipp-som-happ, men kommer säkert plocka upp spelet när det sjunkit i pris lite. 

Körde igenom Dragon Age Origins – Awakening – och det var en trevlig upplevelse. Kanske lite dyr- men <ding> – nådde level 30 på min primära rogue. Woot. :)

Spelade igenom det korta dlc-prequelen till Dantes Inferno – A Dark Forest. Ingenting direkt att hänga i julgranen. Spelade även igenom Blue Toad Mysteries kapitel 3 och är glad över att det var gratis. Om nästkommande tre episoder är lika usla som denna så blir det nog inget köp ;)

Kom en bit vidare på Bayonetta – inne på kapitel 14. Börjar seriöst tappa intresset för det här spelet.

Men – för att vara lite positiv också – påbörjade White Knight Chronicles. Helt underbart hittills – är förvisso bara inne på första questen – hämta vin. Men jag gillar miljöerna, strids-och-karaktärssystemet. 

Reply to Topic: Vad spelar ni i helgen? [vecka 12 2010]

NOTE: New Posts are subject to administrator approval before being displayed

Guest Name (Required):

Guest EMail (Required):

Topic Reply:

Save New Post

Guest URL (required)

Math Required!
What is the sum of:
6 + 7

Search 

About the PS3bloggen.se forum

Most Users Ever Online:

133

Currently Online:

6 Guests

Forum Stats:

Groups: 2

Forums: 16

Topics: 3275

Membership:

There are 1928 Members

There have been 105 Guests

There are 4 Admins

There are 5 Moderators

Top Posters:

Banditen – 1095

apekatt – 941

DisOrder – 724

Frippe – 706

BubbelRegn – 680

phomulaone – 675

Administrators: Johan Johansson (46 Posts), Johan Öbrell (764 Posts), Jonas Aronsson (699 Posts), Toby Lee (1557 Posts)

Moderators: Franjo Radakovits (285 Posts), Gabriel Johansson (524 Posts), Jimmy (1222 Posts), Markus Thulin (190 Posts), Robert Johansson (358 Posts)

-->