Vi har flyttat till Eurogamer.se!

PS3bloggen.se

Vi har flyttat till Eurogamer.se!

This forum is currently locked – access is read only
Current User: Guest Login
Please consider registering

Search 
Search Forums:

Systemprogramvara version 3.21
Läs det ursprungliga blogginlägget

UserPost

11:51
2010-04-04

Toby Lee

Admin

posts 1557

1

I början av veckan kom nyheten som en bomb: Version 3.21 av systemprogramvaran skulle ta bort möjligheten att använda Linux. Klagomålen lät sig inte vänta, och vi skrev en lång redogörelse om detta och vad redaktionen tycker om det hela.

Men nu är den släppt sedan i onsdags, och vi har även fått den översätta listan med alla ändringar i denna version, som ni kan se här nedan. Själv har jag uppdaterat till den senaste versionen – det känns ju inte som att man har något vidare val. Men hur har ni gjort?

Har du uppdaterat till version 3.21?

View Results

Loading ... Loading …

Viktiga funktioner i version 3.21 av systemprogramvaran

Inställningar

Funktionerna [Installera annat operativsystem] och [Standardsystem] har tagits bort.

Övrigt
• Uppspelningskvaliteten på en del PlayStation®-programvara som hämtats (köpt eller kostnadsfritt material) från PlayStation®Store har förbättrats.

• En säkerhetskorrigering lades till som svar på sådana säkerhetsbrister som kan inträffa när videofiler i mp4-format spelas.

Läs det ursprungliga blogginlägget

12:23
2010-04-04

phomulaone

Veteran

Sundets Pärla

posts 675

2

Jag gjorde det utan att tveka på min Slim, av förklarliga skäl. Däremot avvaktar jag lite med att uppdatera min Phat.

Jag testade att köra Linux i ett tidigt skede, men eftersom det inte fungerade till min belåtenhet (som bäst fungerade det bristfälligt) tog jag bort det igen ganska så snart. Det är trots allt i första hand en spel- och filmmaskin för mig, så jag kan inte påstå att jag saknar det.

Men då maskinen levererades med funktionen, tycker jag också att jag har rätt att behålla den. Samtidigt har jag förståelse för Sony's agerande, även om det är lite grann av “Det kunde du tänkt på lite tidigare”.

15:28
2010-04-04

DisOrder

Veteran

Sverige

posts 724

3

Jag gjorde det utan att tveka, linux är inget jag kommer använda mig av så.

I don’t need a life, I’m a gamer! I have lots of lives!

18:11
2010-04-04

Lyrian

Trivs bra här

posts 92

4

Uppdatera så fort jag loggade in på PSN. Spelar ingen roll för mig då jag äger en PS3 slim och inte haft funktionen alls tidigare.

12:51
2010-04-07

Hojken

Trogen medlem

posts 344

5

Har inte uppdaterat och komme inte göra det så länge jag kan hålla mig ifrån att spela online eller ladda ner nya saker. Vill se var det här debaklet landar innan jag tar beslut.

Om någon klyftig person ersätter sony's FW med ett CFW som fungerar bra eller bättre så tar jag det. Har alltid haft CFW på PSP:n och aldrig ångrat det.

Reply to Topic: Systemprogramvara version 3.21

NOTE: New Posts are subject to administrator approval before being displayed

Guest Name (Required):

Guest EMail (Required):

Topic Reply:

Save New Post

Guest URL (required)

Math Required!
What is the sum of:
7 + 1

Search 

About the PS3bloggen.se forum

Most Users Ever Online:

133

Currently Online:

2 Guests

Forum Stats:

Groups: 2

Forums: 16

Topics: 3275

Membership:

There are 1929 Members

There have been 109 Guests

There are 4 Admins

There are 5 Moderators

Top Posters:

Banditen – 1095

apekatt – 941

DisOrder – 724

Frippe – 706

BubbelRegn – 680

phomulaone – 675

Administrators: Johan Johansson (46 Posts), Johan Öbrell (764 Posts), Jonas Aronsson (699 Posts), Toby Lee (1557 Posts)

Moderators: Franjo Radakovits (285 Posts), Gabriel Johansson (524 Posts), Jimmy (1222 Posts), Markus Thulin (190 Posts), Robert Johansson (358 Posts)

-->