Vi har flyttat till Eurogamer.se!

PS3bloggen.se

Vi har flyttat till Eurogamer.se!

This forum is currently locked – access is read only
Current User: Guest Login
Please consider registering

Search 
Search Forums:

Systemprogramvara version 3.15
Läs det ursprungliga blogginlägget

UserPost

11:46
2009-12-10

Toby Lee

Admin

posts 1557

1

Häromdagen berättade vi om den kommande uppdateringen av systemprogramvaran till version 3.15, och nu har den släppts. Vi presenterar den officiella informationen om vad uppdateringen innehåller, men i det stora hela rör det sig om dataöverföringen och de minis vi berättade om senast.

Det innebär alltså att minis kommer att fungera från och med nästa torsdag, även om det redan har börjat dyka upp spel som är kompatibla på PlayStation 3. Men mer om det senare. Uppdateringen är i alla fall inte obligatorisk, men vill man spela minis krävs den ju.

Tänker ni uppdatera ert system?

Viktiga funktioner i version 3.15 av systemprogramvaran:

• Dataöverföringsverktyg

Nu kan du överföra data som är sparade på hårddisken i ett PS3-system till hårddisken i ett annat PS3-system med en Ethernet-kabel.

• minis

Spel i kategorin minis på PlayStation Store kan nu hämtas och användas från den 17 december 2009.

[informationen kommer från playstation.se]

Läs det ursprungliga blogginlägget

11:56
2009-12-10

phomulaone

Veteran

Sundets Pärla

posts 675

2

Post edited 11:08 – 2009-12-10 by phomulaone

Frågan är bara om det går att föra över enstaka game-saves och enstaka PSN-spel eller om det endast går att göra en total överföring. Jag har ingen större lust att prova innan man vet vilket. Som det är nu, har jag data för KZ2 och Tjocksessan som ligger kvar på min Phat. De skulle jag gärna vilja ha på min Slim, men inte på beskostnad av en total återställning.

UPDATE! Efter lite sökande fick jag fram följande:
Vid överföring PS3->PS3 gäller samma restriktioner som vid normal back-up. Dvs. vissa game-saves, som t.ex. KZ2 och Fat Princess, går inte att föra över. Trist, men sant.

12:01
2009-12-10

DisOrder

Veteran

Sverige

posts 724

3

Jag kommer uppdatera mitt system, men jag fattar inte varför de inte gör så man kan köra över det till en extern hårddisk eller vad som helst, för vill jag bara byta hårddisk och inte ps3 så vill jag ju kunna överföra min data ändå…

I don’t need a life, I’m a gamer! I have lots of lives!

12:25
2009-12-10

TheFreelancer

Trogen medlem

Motala

posts 204

4

DisOrder said:

Jag kommer uppdatera mitt system, men jag fattar inte varför de inte gör så man kan köra över det till en extern hårddisk eller vad som helst, för vill jag bara byta hårddisk och inte ps3 så vill jag ju kunna överföra min data ändå…

Men det kan du ju, så gjorde jag när jag bytte hdd. Gjorde en backup på en fat32 extern och körde restore. Dock är det ju en del saker som inte tycker om det tydligen, men jag klarade mig.

” 1 dag i taget “

12:32
2009-12-10

Mithos-SWE

Ny medlem

posts 7

5

phomulaone said:

Post edited 12:08 – 2009-12-10 by phomulaone

UPDATE! Efter lite sökande fick jag fram följande:
Vid överföring PS3->PS3 gäller samma restriktioner som vid normal back-up. Dvs. vissa game-saves, som t.ex. KZ2 och Fat Princess, går inte att föra över. Trist, men sant.

Står ju iof klart och tydligt i Verktyg för dataöverföring texten att även kopieringsskyddade sparade data kan överföras (flyttas). Så det borde ju fungera.

12:56
2009-12-10

phomulaone

Veteran

Sundets Pärla

posts 675

6

Mithos-SWE said:

Står ju iof klart och tydligt i Verktyg för dataöverföring texten att även kopieringsskyddade sparade data kan överföras (flyttas). Så det borde ju fungera.

Enligt James Thorpe – Playstation Network Product Manager:
“You can copy all PS3 save data except for game saves that are protected by the game publishers through the transfer utility.”

13:07
2009-12-10

Hertsh

Trogen medlem

Stockholm

posts 176

7

Någon som upptäckt en förbättring i synkronisering av trophies? Eller är det missat?

13:37
2009-12-10

FluBBa

Trivs bra här

Gbg

posts 84

8

Men James Thorpe verkar inte veta vad han snackar om…

Jag har köpt 2st minis (Zombie Tycoon & Blast Off) men ingen utav dom vill fungera på PS3an än. Någon som vet något spel som skall fungera?

14:44
2009-12-10

Gabriel Johansson

Moderator

posts 524

9

FluBBa said:

Men James Thorpe verkar inte veta vad han snackar om…

Jag har köpt 2st minis (Zombie Tycoon & Blast Off) men ingen utav dom vill fungera på PS3an än. Någon som vet något spel som skall fungera?

Nu står det ju i artikeln att minis skall fungera på ps3:an från och med 17 december.

15:37
2009-12-10

DisOrder

Veteran

Sverige

posts 724

10

Precis så de garanterar ju inte att de ska funka innan, så ta det lite lugnt.

15:48
2009-12-10

FluBBa

Trivs bra här

Gbg

posts 84

11

Jag hittade en lista på thesixthaxis, tydligen så var det bara Food o Stands som fungerade helt, Echos fungerade om man inte var inloggad på PSN, alla andra spel dom hade testat fungerade inte alls. Kanske några utav dagens nya minis fungerar.

16:58
2009-12-10

Sprinter

Trogen medlem

Boden

posts 147

12

Hertsh said:

Någon som upptäckt en förbättring i synkronisering av trophies? Eller är det missat?

Det ska tydligen vara helt fixat, testade för en stund sen och det funkade på första försöket.

http://playstationlifestyle.ne…..-now-live/

18:09
2009-12-10

Banditen

Inbiten veteran

Halmstad

posts 1095

13

här ska det liras tetris på stooooooooooor skärm yihaaaaa

PSN: BANDITEN-SWEDEN

18:32
2009-12-10

DisOrder

Veteran

Sverige

posts 724

14

Nu funkar det att synka för mig också på första försöket!

Reply to Topic: Systemprogramvara version 3.15

NOTE: New Posts are subject to administrator approval before being displayed

Guest Name (Required):

Guest EMail (Required):

Topic Reply:

Save New Post

Guest URL (required)

Math Required!
What is the sum of:
7 + 11

Search 

About the PS3bloggen.se forum

Most Users Ever Online:

133

Currently Online:

4 Guests

Forum Stats:

Groups: 2

Forums: 16

Topics: 3275

Membership:

There are 1928 Members

There have been 105 Guests

There are 4 Admins

There are 5 Moderators

Top Posters:

Banditen – 1095

apekatt – 941

DisOrder – 724

Frippe – 706

BubbelRegn – 680

phomulaone – 675

Administrators: Johan Johansson (46 Posts), Johan Öbrell (764 Posts), Jonas Aronsson (699 Posts), Toby Lee (1557 Posts)

Moderators: Franjo Radakovits (285 Posts), Gabriel Johansson (524 Posts), Jimmy (1222 Posts), Markus Thulin (190 Posts), Robert Johansson (358 Posts)

-->