| User | Post |
|
10:08 2010-03-15
| Toby Lee
Admin
| | | |
|
| posts 1557 |
|
|

Förra veckan fick vi ju Battlefield: Bad Company 2 (9/10), Final Fantasy XIII (8/10) och Yakuza 3 (8/10), och denna vecka släpps ju äntligen God of War III (läs recensionen här). Det är rätt saftigt för att vara mars – en månad som vanligtvis bara innehåller diverse larvspel (förra året samma tid var det ju bara Resident Evil 5 som var värt att nämna). Sedan släpps även MotoGP 09/10 (som vi har fått – recensionen kommer snart) samt tydligen även Blazblue: Calamity Trigger.
Kommande releaser vecka 11 2010 (15-21 mars) till PlayStation 3
Ska ni köpa God of War III , MotoGP 09/10 eller Blazblue: Calamity Trigger? Eller nöjer ni er med tidigare spel som Final Fantasy XIII, Yakuza 3 eller Battlefield: Bad Company 2? Eller något annat?
Läs det ursprungliga blogginlägget
|
|
|
|
|
|
|
Redan?? Nej nu får de lugna ner sig lite…
Har ju bara kommit 20 timmar in i FFXIII än och inte ens köpt Heavy Rain. Hur ska jag hinna med God of War III också?
|
|
|
|
|
12:46 2010-03-15
| apekatt
Veteran
| | | |
|
| posts 941 |
|
|
%)”%/&”/”
Det räcker med spel nu. Jag har en inte helt liten pile of shame redan. Vore synd att behöva lägga God of War 3 och Yakuza 3 på den högen också – men det kommer ju ske. Alla nya releaser senaste månaden, plus all DLC börjar bli en inte helt överskådlig hög!
Jag har svårt att se hur jag ska hinna med något annat än FF13 i en relativt lång framtid. Därutöver White Knight Chronicles. Argh!
(Dagens i-landsproblem – det kommer för många bra spel…)
|
|
|
|
|
12:54 2010-03-15
| Lyrian
Trivs bra här
| | | |
|
| posts 92 |
|
|
Jag lider med dig Apekatt. :P
Har själv fullt upp med FFXIII, har bara hunnit fyra timmar så länge. Dessutom har jag nyligen skaffat RE 5: Gold edition som jag inte ens hunnit öppna än. Dessutom har även jag funderingar på att spela igenom White Knight Chronicles senare. Sen kommer GTA expansionen senare på månaden.. Dessutom har jag Mass effect 1 samt 2 att spela igenom på en annan maskin.. *tar ett andetag*
Så mjä.. Blir inget God of War 3, kanske senare då även priset har sänkts och vi kanske får en lucka på året då det släpps mindre spel så man kan ta sig an det man inte hunnit med.
|
|
|
|
|
13:54 2010-03-15
| apekatt
Veteran
| | | |
|
| posts 941 |
|
|
Borde inte Dragon Age: Origins Awakening komma den här veckan, eller är PS3-versionen försenad?
Webhallen hävdar 18.e för pc och 360. Eller är PS3-versionen download only?
|
|
|
|
|
14:01 2010-03-15
| Violator
Trogen medlem
| | | |
|
| posts 143 |
|
|
God of War III dyker väl upp vilken dag som helst hos mig. Men min ps3 har fått YLOD och är ivägskickad, så det lär ju inte bli så mycket spelande på ett tag :(
|
|
|
|
|
14:59 2010-03-15
| Yazuka
Trogen medlem
| | Kristianstad | |
|
| posts 495 |
|
|
Hade jag haft pengar hade jag köpt GoWIII, men det får tyvärr vänta. =( Får fortsätta roa mig med FFXIII så länge.
|
 |
yazuka.net
rpgaiden.se |
|
|
|
16:25 2010-03-15
| g00fy
Medlem
| | | |
|
| posts 14 |
|
|
apekatt said:
Borde inte Dragon Age: Origins Awakening komma den här veckan, eller är PS3-versionen försenad?
Webhallen hävdar 18.e för pc och 360. Eller är PS3-versionen download only?
Gick in här för att ställa samma fråga :)
Bioware's hemsida säger 16e mars för alla tre versioner…kollar man tex prisjakt på PS3 versionen så verkar spelet knappt existera…
|
|
|
16:34 2010-03-15
| apekatt
Veteran
| | | |
|
| posts 941 |
|
|
g00fy said:
apekatt said:
Borde inte Dragon Age: Origins Awakening komma den här veckan, eller är PS3-versionen försenad? Webhallen hävdar 18.e för pc och 360. Eller är PS3-versionen download only?
Gick in här för att ställa samma fråga :)
Bioware's hemsida säger 16e mars för alla tre versioner…kollar man tex prisjakt på PS3 versionen så verkar spelet knappt existera…
Enligt http://dragonage.wikia.com/wik….._Awakening (Massiv spoiler-varning redan efter första stycket… ) så skall det släppas den 18:e i fysisk form, 19:e i UK men enbart som DLC. Och det är det enda jag hittat – därav min misstanke att det blir download only… Hum. Får ta en sväng inom lokala Game och se vad dom säger…
|
|
|
|
|
16:41 2010-03-15
| g00fy
Medlem
| | | |
|
| posts 14 |
|
|
Hittade denna info:
http://www.joystiq.com/2010/02…..in-europe/
Vi verkar få nöja oss med download…shite. :o|
|
|
|
17:04 2010-03-15
| DisOrder
Veteran
| | Sverige | |
|
| posts 724 |
|
|
Jag väntar med God of War 3 tills jag har klarat av God of War collection! :)
|
 |
I don’t need a life, I’m a gamer! I have lots of lives! |
|
|
|
17:18 2010-03-15
| apekatt
Veteran
| | | |
|
| posts 941 |
|
|
g00fy said:
Hittade denna info:
http://www.joystiq.com/2010/02…..in-europe/
Vi verkar få nöja oss med download…shite. :o|
Tack! Du besvarade min fråga. Det förklarar varför det inte fanns med på release-listan.
“Yes, Awakening will be available on Steam and via other digital download services. It is also available for download for Xbox 360 and PlayStation 3. In Europe and other PAL video/game region countries, the PS3 version is only available as a download.”
|
|
|
|
|
12:38 2010-03-16
| swisch
Medlem
| | | |
|
| posts 10 |
|
|
Någon som varit inne på playstationstore idag o sett om awakening har kommit idag? Skriv gärna för har de kommit så ska jag gå tidigare från jobbet:)
|
|
|
13:07 2010-03-16
| apekatt
Veteran
| | | |
|
| posts 941 |
|
|
swish: Det kommer nog inte förrän torsdag? 18:e är iaf det officiella datumet för europa. 16:e är i amerikatt (och då sannolikt bara för skiv-versionerna samt Xbox Live-nedladdningsversionen). Men jag kan ha fel. :)
|
|
|
|