Vi har flyttat till Eurogamer.se!

PS3bloggen.se

Vi har flyttat till Eurogamer.se!

This forum is currently locked – access is read only
Current User: Guest Login
Please consider registering

Search 
Search Forums:

Recension: Buzz! Quiz Of The Year 2008
Läs det ursprungliga blogginlägget

UserPost

17:02
2009-03-04

Jimmy

Moderator

Malmö

posts 1222

1

Namn på expansionen: Buzz! Quiz Of The Year 2008 (kräver Buzz! Quiz TV)
Premiär: Finns ute nu
Pris: 45 kronor

Jag ska erkänna direkt. Buzz! Quiz TV till PlayStation 3 är mitt första Buzz!-spel – och jag gillar det. Toby var i sin recension från i fjol lite småljummet inställd till denna version och det färgas såklart av att han lirat det tidigare. Vilket jag då, som sagt, inte har.

Det släpps löpande Buzz!-expansioner med nya frågor men inte i närheten så ofta som jag skulle vilja. Varför vissa kostar 45 kronor och andra 70 har jag inte lyckats lista ut men jag antar att det beror på hur mycket innehållet i form av bilder och ljudklipp kostar. Nog om det.

Det senaste frågepacket är Buzz! Quiz Of The Year 2008, vilket är en samling frågor kring allt mellan himmel och jord och som hände under förra året. Eftersom man nuförtiden knappt minns vad man åt till middag i förrgår så tycker jag konceptet är lika enkelt som lysande.

För närvarande ligger det redan ett antal fråge-expansioner på PSN av varierad kvalitet, bland annat tyckte jag att spelfrågorna tyvärr sög rätt rejält. Jag anser också att Buzz! rent generellt blir ett svårare spel i och med expansionsfrågorna som ofta fokuserar på ren detaljkunskap, vilket kanske påverkar dig i din trophyjakt.

Men Buzz! Quiz Of The Year 2008 tycker jag håller hög kvalitet. För vad sägs om följande exempelfrågor?

Vem var värd för MTV Video Music Award 2008?
Vilken växthusgas nivåer har börjat stiga igen efter att ha varit stabila i 10 år?
I vilket land avgick Romano Prodi som ledare efter att har förlorat en förtroendeomröstning?

Jag vill ha fler frågeexpansioner som bygger på årtal. Ge mig nu!

8/10

Läs det ursprungliga blogginlägget

“Ingen rädder för Toby här…lalala”

Reply to Topic: Recension: Buzz! Quiz Of The Year 2008

NOTE: New Posts are subject to administrator approval before being displayed

Guest Name (Required):

Guest EMail (Required):

Topic Reply:

Save New Post

Guest URL (required)

Math Required!
What is the sum of:
11 + 12

Search 

About the PS3bloggen.se forum

Most Users Ever Online:

133

Currently Online:

5 Guests

Forum Stats:

Groups: 2

Forums: 16

Topics: 3275

Membership:

There are 1928 Members

There have been 105 Guests

There are 4 Admins

There are 5 Moderators

Top Posters:

Banditen – 1095

apekatt – 941

DisOrder – 724

Frippe – 706

BubbelRegn – 680

phomulaone – 675

Administrators: Johan Johansson (46 Posts), Johan Öbrell (764 Posts), Jonas Aronsson (699 Posts), Toby Lee (1557 Posts)

Moderators: Franjo Radakovits (285 Posts), Gabriel Johansson (524 Posts), Jimmy (1222 Posts), Markus Thulin (190 Posts), Robert Johansson (358 Posts)

-->