| User | Post |
|
12:11 2010-01-11
| Jimmy
Moderator
| | Malmö | |
|
| posts 1222 |
|
|

Det nya decenniet har knappt börjat och redan haglar det av rykten i spelbranschen. Ett av de intressantare är att januarinumret av Playstation: The Official Magazine påstår att Sony kommer att presentera Killzone 3, Resistance 3 och inFamous 2 på årets E3-mässa i sommar. Men – betonar man – inget av spelen lär släppas förrän 2011, så väntan är ändå lång.
Inget av dessa rykten är väl direkt någon kioskvältare. Resistance 3 har det snackats om tidigare och både Killzone 3 och inFamous 2 kändes väl som säkra kort redan när vi spelade föregångarna.
Rykten som dessa kommer synnerligen lämpligt efter att Sony faktiskt snart vräkt ur sig allt häftigt de lovade under förra E3 – när andra kvartalet 2010 går mot sitt slut är det nästan bara trollstaven och The Last Guardian kvar, så någonting går de ju och grunnar på, helt klart.
Om du bara fick välja att en av dessa uppföljare skulle bli verklighet – vilket blev det då?
Läs det ursprungliga blogginlägget
|
 |
“Ingen rädder för Toby här…lalala” |
|
|
|
12:34 2010-01-11
| DisOrder
Veteran
| | Sverige | |
|
| posts 724 |
|
|
Jag skulle då välja InFamous 2.
|
 |
I don’t need a life, I’m a gamer! I have lots of lives! |
|
|
|
12:44 2010-01-11
| phomulaone
Veteran
| | Sundets Pärla | |
|
| posts 675 |
|
|
Hmm…svårt val! Not! KZ3 hade suttit som en fet fläskläpp. Är ganska säker på att det är på god väg redan.
|
|
|
|
|
12:47 2010-01-11
| apekatt
Veteran
| | | |
|
| posts 941 |
|
|
Om Insomniac erkänner att Resistance 2 var ett misstag, och suddar bort det från världskartan, så kan jag nog bli intresserad av Resistance 3. Men KZ3 och inFamous 2 hade varit tacksamma. Och båda två känns ju som ganska säkra kort. De lär vara under produktion redan ( och är, om man ska tro på rykten…)
|
|
|
|
|
13:40 2010-01-11
| prehn
Guest
| | | |
|
| |
|
|
På vilket sätt var R2 ett misslyckande? Jag älskar det.
|
|
|
|
|
Jag är lite besviken över att Killzone 3 inte kommer i år. Visst det skulle bara bli 1,5 år efter KZ2, men teknologin har de ju till stor del utvecklat redan, och förhoppningsvis så skulle det tjäna på att lanseras under senhösten, KZ2 sålde ju inte riktigt så bra som det förtjänade.
Men det är som vanligt trångt i kalendern med Call of duty, Medal of honor, Spec ops: the line, Brink m.fl. under hösten.
|
|
|
14:49 2010-01-11
| Toby Lee
Admin
| | | |
|
| posts 1557 |
|
|
Det känns bra att du redan nu anmäler dig som recensent av “Spec ops: the line” :P
|
|
|
|
|
14:54 2010-01-11
| apekatt
Veteran
| | | |
|
| posts 941 |
|
|
prehn said:
Jag tyckte inte att single-player-kampanjen imponerade på samma sätt som den gjorde i ettan. Den var kortare, mer urvattnad. Och det fokus som kanske 'borde' lagts för att lyfta den lades på ett halvskumt online-coop-läge som ingen egentligen blev särskilt klokare av. :)
Alltså – jag tyckte inte det var ett dåligt spel, bara att det förvaltade arvet från ettan ganska dåligt. Och hoppas att en trea blir mer en återgång till ettan.
|
|
|
|
|
15:14 2010-01-11
| prehn
Guest
| | | |
|
| |
|
|
apekatt said:
prehn said:
Jag tyckte inte att single-player-kampanjen imponerade på samma sätt som den gjorde i ettan. Den var kortare, mer urvattnad. Och det fokus som kanske 'borde' lagts för att lyfta den lades på ett halvskumt online-coop-läge som ingen egentligen blev särskilt klokare av. :)
Alltså – jag tyckte inte det var ett dåligt spel, bara att det förvaltade arvet från ettan ganska dåligt. Och hoppas att en trea blir mer en återgång till ettan.
Ohhh gosse vad jag inte håller med dig ;) Smaken är som baken. Älskade Kampanjen, framförallt Chicago-banan som jag fortfarande kan bli blöt i kalsongen av. Coop-läget är förbannat roligt, dock som du säger kan det te sig lite “flummigt” om man förväntat sig samarbete genom singelplayer-kampanjen.
|
|
|
16:11 2010-01-11
| apekatt
Veteran
| | | |
|
| posts 941 |
|
|
prehn said:
apekatt said:
prehn said:
Ohhh gosse vad jag inte håller med dig ;) Smaken är som baken. Älskade Kampanjen, framförallt Chicago-banan som jag fortfarande kan bli blöt i kalsongen av. Coop-läget är förbannat roligt, dock som du säger kan det te sig lite “flummigt” om man förväntat sig samarbete genom singelplayer-kampanjen.
Hm. Chicago-banan minns jag som ganska spektakulär – jo. Eller när man smyger igenom trädgårdar och såna där fina chimera-pods exploderar och äckelpäckel anfaller. Hm. Kanske skulle spela om och omvärdera min åsikt. Kan vara att jag var lite negativt färgad av andra spel när jag spelade det sist.. :)
|
|
|
|
|
17:49 2010-01-11
| Jimmy
Moderator
| | Malmö | |
|
| posts 1222 |
|
|
Personligen röstar jag nog för Killzone 3 – det hade varit maxat att lägga vantarna på redan nu…
|
 |
“Ingen rädder för Toby här…lalala” |
|
|
|
18:12 2010-01-11
| Frippe
Veteran
| | Uppsala | |
|
| posts 706 |
|
|
Ska bli intressant o se vad Insomniac kan göra nu när de har släppt 60fps-spärren på sina spel (har för mig att Ratchet & Clank skulle vara det sista), samt att jag hoppas, hoppas, hoppas att de får för sig att inkludera coop a la R1 i R3. Att köra igenom hela kampanjen med en polare är helt gyllene.
Killzone 3, more of the same? Inga klagomål från min sida. KZ2 är ett av de spel som jag har spelat mest i MP … hoppas bara att de har valt att konstruera ett macro som automatiskt tar bort alla “fuck” i manuset efter att en viss gräns har uppnåtts :) En lite mer lättsinnig ton skulle inte skada det hela. Fine – det är krig, men när man tar sig själv på för stort allvar så blir det hela istället ofrivilligt komiskt.
Mitt val skulle dock landa på InFamous 2. Ettan var i mina ögon ett riktigt stabilt spel som levererade både på storysidan och gameplay. Sedan GÖR det inget om de hottar till grafiken lite granna :P
|
|
|
|
|
18:14 2010-01-11
| BubbelRegn
Veteran
| | | |
|
| posts 680 |
|
|
jag har svårt välja då jag gillade alla tre spelet ;P
Infamous va helt underbart.D Så få bli min röst men jag alla tre.)
|
|
|
|
|
|
|
Toby Lee said:
Det känns bra att du redan nu anmäler dig som recensent av “Spec ops: the line” :P
Menade mer att det var konkurrenter i samma genre, snarare än vad jag planerat att spela. FPS är ok men inte överst på min lista. Och borde inte min kommentar tolkas som att jag anmäler mig som recensent för KZ3?
|
|
|
18:37 2010-01-11
| prehn
Guest
| | | |
|
| |
|
|
apekatt said:
prehn said:
apekatt said:
prehn said:
Hm. Chicago-banan minns jag som ganska spektakulär – jo. Eller när man smyger igenom trädgårdar och såna där fina chimera-pods exploderar och äckelpäckel anfaller. Hm. Kanske skulle spela om och omvärdera min åsikt. Kan vara att jag var lite negativt färgad av andra spel när jag spelade det sist.. :)
Tycker jag du gör rätt i, och när du gör det, välj då den “hårdaste” svårighetsgraden, upplevelsen blir så mycket mer njutbar då ;)
|
|
|
1:55 2010-01-12
| frktjs
Trogen medlem
| | | |
|
| posts 197 |
|
|
Hoppas faktiskt mest på Resistance 3. Själv tyckte jag tvåan var mycket bättre än ettan, ettan tyckte jag mest var en ganska tråkig och ordinär historia, medans tvåan stundtals var riktigt spektakulär, med, som jag minns det iaf, vassare kontroller än i ettan dessutom. Dock var co-op-läget en besvikelse. Hade härom veckan sett fram emot att köra om hela kampanjen i co-op, (ja, jag köpte spelet ganska nyligen och hade inte läst på sådär jättemycket om det). Besvikelsen var stor när co-op-läget var, hmm, tja “sugigt” i brist på bättre ord.
Nu låter det säkert ganksa flummigt, men jag tyckte Resistance 2 hade mer “personlighet” än Killzone 2. KZ2 var utan större tvekan det bästa av dessa spel trots allt, men jag tyckte hela tiden det saknades något som riktigt lyfte det. Resistance 2 hade mer variation, miljömässigt nästan lika bra grafik, om inte t om bättre i några få scener, samt helt enkelt något som gjorde att iaf jag fastnade ganska ordentligt i spelupplevelsen. KZ2 var mer polerat, men kändes också just mer opersonligt, även om det är svårt att sätta fingret på just vad det var som orsakade detta.
Infamous 2 blir säkert kul, körde demot på ettan en hel del, men fastnade aldrig i det, kommer dock garanterat skaffa spelet när det sjunkit ytterligare litet i pris. Hursomhelst kvarstår faktum att alla tre av dessa titlar har all potential till att slå allt som till dagens datum släppts till playstation 3, och det säger en hel del.
|
|
|
|