Vi har flyttat till Eurogamer.se!

PS3bloggen.se

Vi har flyttat till Eurogamer.se!

This forum is currently locked – access is read only
Current User: Guest Login
Please consider registering

Search 
Search Forums:

Killzone 3 bekräftat – 2011 är målet
Läs det ursprungliga blogginlägget

UserPost

14:34
2009-11-10

Robert Johansson

Moderator

Götelaborg

posts 358

1

Guerilla Games bekräftade Killzone 3 i holländsk tv enligt Eurogamer.de och TheSixthAxis. Tydligen ska animationsregissören Jan-Bart Van Beek deltagit i tv-programmet och sagt att Killzone 3 är under utveckling, och att de siktar på en release för 2011 även om slutet av 2010 inte är otroligt.

Dock ska allt tas med en klackspark än så länge. Ingen vet ännu om det ligger ett uns sanning i det. Det kan lika väl vara Guerrilla Games som kör ännu ett PR-race. Media över hela världen är på jakt efter ett uttalande från SCEE i detta nu.

Vad tycker ni själva? Har den värsta hysterin kring Killzone 2 (10/10) hysterin hunnit lägga sig eller är ni sugna på en uppföljare inom den närmsta tiden?

I mitt tycke hade det vart mer intressant att se Killzone 3 på nästa generations PlayStation (helst utan en fuskad datoranimering tre år i förväg).

Läs det ursprungliga blogginlägget

14:45
2009-11-10

Johan Öbrell

Admin

Uppsala

posts 764

2

Hörröduru! Den “fuskade” förrenderade sekvensen var en målsättning som de också jobbade bra med att nå upp till. Visst hade det varit trevligt att se KZ3 till PS4 men jag tror snarare vi får sikta på KZ4 till PS4… den har inte ens utannonserats ännu och det är långt kvar på PS3'ans livstid ;)

Jag är dock helspänd på hur ISA ska lyckas med knipan de försatt sig i.

15:06
2009-11-10

Robert Johansson

Moderator

Götelaborg

posts 358

3

Johan – KB said:

Hörröduru! Den “fuskade” förrenderade sekvensen var en målsättning som de också jobbade bra med att nå upp till. Visst hade det varit trevligt att se KZ3 till PS4 men jag tror snarare vi får sikta på KZ4 till PS4… den har inte ens utannonserats ännu och det är långt kvar på PS3'ans livstid ;)

Det var inte snyggt gjort av Guerilla Games att låta folk tro att det var in game-bilder. Vid den tiden visste man inte om PS3'ans potential och tack vare filmen fick de publicitet värd miljarder. Inte ok i min bok!

15:11
2009-11-10

DisOrder

Veteran

Sverige

posts 724

4

Har inte ens spelat kz2 än så jag har ingen brådska ;)

I don’t need a life, I’m a gamer! I have lots of lives!

15:22
2009-11-10

Gabriel Johansson

Moderator

posts 524

5

Det känns inte orimligt att Killzone 3 skulle komma redan 2010 tycker jag. De jobbade ett antal år med KZ2, men nu har de ju utvecklat en massa teknologi för PS3:an som de kan återanvända för en uppföljare, vilket skulle göra utvecklingstiden betydligt kortare. Total utvecklingstid skulle ju då kunna bli ca 1,5 år, vilket är kort men som sagt mycket av jobbet är redan gjort.

Jag skulle gärna se KZ3 nästa år.

15:39
2009-11-10

apekatt

Veteran

posts 941

6

Robert Johansson said:

Johan – KB said:

Det var inte snyggt gjort av Guerilla Games att låta folk tro att det var in game-bilder. Vid den tiden visste man inte om PS3'ans potential och tack vare filmen fick de publicitet värd miljarder. Inte ok i min bok!

Guerilla Games hadeväldigt lite med den trailern att göra. Vare sig den eller Motorstorm. Det var concept-renders som utfördes på SCE*s direktiv. 

Phil Harrison uttalade sig om det (igen) nyligen i Develop #100.

“The two demos I was most closely
involved in were MotorStorm and Killzone. We
were very careful to design those videos to
be representative of what the final games
would be like. And I’m pretty proud of the
fact that we did that. If you put the video and
the game side by side, there might have been
some slight, specific differences, but in terms
of the overall experience we were bang on.”

11:48
2010-03-23

Jimmy

Moderator

Malmö

posts 1222

7

Jack Tretton: “I can promise you a Killzone 3″

http://www.gametrailers.com/ep…..mp;sd=4_hd

“Ingen rädder för Toby här…lalala”

Reply to Topic: Killzone 3 bekräftat – 2011 är målet

NOTE: New Posts are subject to administrator approval before being displayed

Guest Name (Required):

Guest EMail (Required):

Topic Reply:

Save New Post

Guest URL (required)

Math Required!
What is the sum of:
3 + 12

Search 

About the PS3bloggen.se forum

Most Users Ever Online:

133

Currently Online:

6 Guests

Forum Stats:

Groups: 2

Forums: 16

Topics: 3275

Membership:

There are 1928 Members

There have been 105 Guests

There are 4 Admins

There are 5 Moderators

Top Posters:

Banditen – 1095

apekatt – 941

DisOrder – 724

Frippe – 706

BubbelRegn – 680

phomulaone – 675

Administrators: Johan Johansson (46 Posts), Johan Öbrell (764 Posts), Jonas Aronsson (699 Posts), Toby Lee (1557 Posts)

Moderators: Franjo Radakovits (285 Posts), Gabriel Johansson (524 Posts), Jimmy (1222 Posts), Markus Thulin (190 Posts), Robert Johansson (358 Posts)

-->