| User | Post |
|
|
|

Guerilla Games bekräftade Killzone 3 i holländsk tv enligt Eurogamer.de och TheSixthAxis. Tydligen ska animationsregissören Jan-Bart Van Beek deltagit i tv-programmet och sagt att Killzone 3 är under utveckling, och att de siktar på en release för 2011 även om slutet av 2010 inte är otroligt.

Dock ska allt tas med en klackspark än så länge. Ingen vet ännu om det ligger ett uns sanning i det. Det kan lika väl vara Guerrilla Games som kör ännu ett PR-race. Media över hela världen är på jakt efter ett uttalande från SCEE i detta nu.
Vad tycker ni själva? Har den värsta hysterin kring Killzone 2 (10/10) hysterin hunnit lägga sig eller är ni sugna på en uppföljare inom den närmsta tiden?
I mitt tycke hade det vart mer intressant att se Killzone 3 på nästa generations PlayStation (helst utan en fuskad datoranimering tre år i förväg).
Läs det ursprungliga blogginlägget
|
|
|
|
|
|
|
Hörröduru! Den “fuskade” förrenderade sekvensen var en målsättning som de också jobbade bra med att nå upp till. Visst hade det varit trevligt att se KZ3 till PS4 men jag tror snarare vi får sikta på KZ4 till PS4… den har inte ens utannonserats ännu och det är långt kvar på PS3'ans livstid ;)
Jag är dock helspänd på hur ISA ska lyckas med knipan de försatt sig i.
|
|
|
|
|
|
|
Johan – KB said:
Hörröduru! Den “fuskade” förrenderade sekvensen var en målsättning som de också jobbade bra med att nå upp till. Visst hade det varit trevligt att se KZ3 till PS4 men jag tror snarare vi får sikta på KZ4 till PS4… den har inte ens utannonserats ännu och det är långt kvar på PS3'ans livstid ;)
Det var inte snyggt gjort av Guerilla Games att låta folk tro att det var in game-bilder. Vid den tiden visste man inte om PS3'ans potential och tack vare filmen fick de publicitet värd miljarder. Inte ok i min bok!
|
|
|
|
|
15:11 2009-11-10
| DisOrder
Veteran
| | Sverige | |
|
| posts 724 |
|
|
Har inte ens spelat kz2 än så jag har ingen brådska ;)
|
 |
I don’t need a life, I’m a gamer! I have lots of lives! |
|
|
|
|
|
Det känns inte orimligt att Killzone 3 skulle komma redan 2010 tycker jag. De jobbade ett antal år med KZ2, men nu har de ju utvecklat en massa teknologi för PS3:an som de kan återanvända för en uppföljare, vilket skulle göra utvecklingstiden betydligt kortare. Total utvecklingstid skulle ju då kunna bli ca 1,5 år, vilket är kort men som sagt mycket av jobbet är redan gjort.
Jag skulle gärna se KZ3 nästa år.
|
|
|
15:39 2009-11-10
| apekatt
Veteran
| | | |
|
| posts 941 |
|
|
Robert Johansson said:
Johan – KB said:
Det var inte snyggt gjort av Guerilla Games att låta folk tro att det var in game-bilder. Vid den tiden visste man inte om PS3'ans potential och tack vare filmen fick de publicitet värd miljarder. Inte ok i min bok!
Guerilla Games hadeväldigt lite med den trailern att göra. Vare sig den eller Motorstorm. Det var concept-renders som utfördes på SCE*s direktiv.
Phil Harrison uttalade sig om det (igen) nyligen i Develop #100.
“The two demos I was most closely involved in were MotorStorm and Killzone. We were very careful to design those videos to be representative of what the final games would be like. And I’m pretty proud of the fact that we did that. If you put the video and the game side by side, there might have been some slight, specific differences, but in terms of the overall experience we were bang on.”
|
|
|
|
|
11:48 2010-03-23
| Jimmy
Moderator
| | Malmö | |
|
| posts 1222 |
|