Vi har flyttat till Eurogamer.se!

PS3bloggen.se

Vi har flyttat till Eurogamer.se!

This forum is currently locked – access is read only
Current User: Guest Login
Please consider registering

Search 
Search Forums:

E309: The Last Guardian
Läs det ursprungliga blogginlägget

UserPost

15:35
2009-06-03

Toby Lee

Admin

posts 1557

1

Ni som har hängt här på PS3bloggen.se ett tag vet hur barnsligt förjust jag är i Fumido Ueda och hans Team ICO, och när den första trailern för hans kommande spel läckte för några veckor sedan så blev jag alldeles lycklig. Igår presenterades spelet officiellt på Sonys presskonferens, och går nu under namnet The Last Guardian.

Den nya trailern är inte bara mycket mer detaljerad och snygg än den förra, utan innehåller dessutom mer material på slutet. Och vilken känsla. Jag bara vet att om den söta lilla kattdrakråttan får utstå mer skador än den redan fått göra (man ser ju spjuten och pilarna som sitter fast i kroppen) så kommer jag att grina som en liten bebis. Kolla bara in de där kurrande ljuden och de  blöta ögonen. Jag smälter på ett ögonblick!

Det finns inte särskilt mycket mer information om spelet, men så här beskriver Sony det själva.

From the award-winning creator of Ico and Shadow of the Colossus comes a new gaming experience – the graphically-stunning, emotionally involving story of a child who encounters a legendary mythical creature. Trapped in a forbidding fortress, the pair must learn to trust each other in order to find their way to freedom. Prepare to live out a fairytale with The Last Guardian – a tale like no other.

Så kolla in trailern här nedan, och titta även på de 6 högupplösta bilderna vi har lyckats tillskansa oss. The Last Guardian släpps med största sannolikhet under 2010, och ni kan räkna med att vi kommer att berätta ALLT vi hittar om spelet. Kattdrakråtta to the rescue!

Läs det ursprungliga blogginlägget

16:26
2009-06-03

inventor

Trivs bra här

Blekinge

posts 52

2

Känns som detta är en dum fråga kanske. Men är detta en uppföljare eller ett fristående spel?

16:44
2009-06-03

Johan Öbrell

Admin

Uppsala

posts 764

3

Jag tror nog inte att någon vet när/var/hur den ligger i tid och rum relativt till de andra spelen (förutom utvecklarna då). Jag gissar på att det ligger närmare ICO än SoTC men mer än så blir nog väldigt spekulativt.

17:12
2009-06-03

TheFreelancer

Trogen medlem

Motala

posts 204

4

Post edited 15:13 – 2009-06-03 by TheFreelancer

Är det bara jag som tycker att pojken är dåligt animerad jämfört med “draken”

(okej det är tidigt i speletets utveckling, men endå.)

” 1 dag i taget “

Reply to Topic: E309: The Last Guardian

NOTE: New Posts are subject to administrator approval before being displayed

Guest Name (Required):

Guest EMail (Required):

Topic Reply:

Save New Post

Guest URL (required)

Math Required!
What is the sum of:
10 + 8

Search 

About the PS3bloggen.se forum

Most Users Ever Online:

133

Currently Online:

6 Guests

Forum Stats:

Groups: 2

Forums: 16

Topics: 3275

Membership:

There are 1928 Members

There have been 105 Guests

There are 4 Admins

There are 5 Moderators

Top Posters:

Banditen – 1095

apekatt – 941

DisOrder – 724

Frippe – 706

BubbelRegn – 680

phomulaone – 675

Administrators: Johan Johansson (46 Posts), Johan Öbrell (764 Posts), Jonas Aronsson (699 Posts), Toby Lee (1557 Posts)

Moderators: Franjo Radakovits (285 Posts), Gabriel Johansson (524 Posts), Jimmy (1222 Posts), Markus Thulin (190 Posts), Robert Johansson (358 Posts)

-->