Vi har flyttat till Eurogamer.se!

PS3bloggen.se

Vi har flyttat till Eurogamer.se!

This forum is currently locked – access is read only
Current User: Guest Login
Please consider registering

Search 
Search Forums:

E309: The Beatles: Rock Band
Läs det ursprungliga blogginlägget

UserPost

12:01
2009-06-05

Toby Lee

Admin

posts 1557

1

I november förra året så skrev Jonas om att The Beatles skulle få ett eget musikspel, och kort därefter fick vi reda på att spelet skulle heta The Beatles: Rock Band och innehålla 45 låtar från The Beatles digra låtlista. Sedan kommer hela skivor att finnas tillgängliga, med Abbey Road som start.

Upp till 3 personer kan sjunga i alla låtar, så jag antar att det släpps fler mikrofoner som tillbehör inom kort. Förmodligen så fungerar väl tidigare mikrofoner från både Rock Band och Guitar Hero (fast förmodligen inte SingStar), så stativ lär väl behövas om gitarrister också ska kunna skråla med.

Olika platser från deras karriär kommer att utgöra scenerna, och de psykedeliska effekterna som man förväntar sig av deras mer flummiga låtar kommer att finnas med. Om jag har förstått det rätt så kommer framstegen i spelet kommer dessutom att förmedlas i form av resan som visas i den ursnygga introtrailern (se längst ned).

Här är de 10 låtarna som hittills presenterats:

• Back in the U.S.S.R.
  • Day Tripper
  • Get Back
  • Here Comes the Sun
  • I am the Walrus
  • I Feel Fine
  • I Saw Her Standing There
  • I Want To Hold Your Hand
  • Octopus’s Garden
  • Taxman

The Beatles: Rock Band släpps 2009-09-09 (i USA i alla fall), och som någon som växte upp med den här musiken i hemmet ser jag verkligen fram emot att få spela det snart. Langa på jordgubbsfälten, Lucy!

Under tiden får ni inte missa den helt sjukt snygga trailern för spelet som visar en sammanfattning av deras karriär, vackert animerat av Pete Candeland – killen som gjort Gorillaz-videorna. Jag är klart imponerad!

Läs det ursprungliga blogginlägget

12:36
2009-06-05

BlackZam

Medlem

Trelleborg

posts 37

2

Jag är väldigt sugen på detta.

Men så länge All you need is love är Xbox360 exklusivt så kommer jag passa på det.

Men den dagen även den låten kommer till PS3 så köper jag det direkt.

Reply to Topic: E309: The Beatles: Rock Band

NOTE: New Posts are subject to administrator approval before being displayed

Guest Name (Required):

Guest EMail (Required):

Topic Reply:

Save New Post

Guest URL (required)

Math Required!
What is the sum of:
1 + 1

Search 

About the PS3bloggen.se forum

Most Users Ever Online:

133

Currently Online:

6 Guests

Forum Stats:

Groups: 2

Forums: 16

Topics: 3275

Membership:

There are 1928 Members

There have been 105 Guests

There are 4 Admins

There are 5 Moderators

Top Posters:

Banditen – 1095

apekatt – 941

DisOrder – 724

Frippe – 706

BubbelRegn – 680

phomulaone – 675

Administrators: Johan Johansson (46 Posts), Johan Öbrell (764 Posts), Jonas Aronsson (699 Posts), Toby Lee (1557 Posts)

Moderators: Franjo Radakovits (285 Posts), Gabriel Johansson (524 Posts), Jimmy (1222 Posts), Markus Thulin (190 Posts), Robert Johansson (358 Posts)

-->