I november förra året så skrev Jonas om att The Beatles skulle få ett eget musikspel, och kort därefter fick vi reda på att spelet skulle heta The Beatles: Rock Band och innehålla 45 låtar från The Beatles digra låtlista. Sedan kommer hela skivor att finnas tillgängliga, med Abbey Road som start.
Upp till 3 personer kan sjunga i alla låtar, så jag antar att det släpps fler mikrofoner som tillbehör inom kort. Förmodligen så fungerar väl tidigare mikrofoner från både Rock Band och Guitar Hero (fast förmodligen inte SingStar), så stativ lär väl behövas om gitarrister också ska kunna skråla med.
Olika platser från deras karriär kommer att utgöra scenerna, och de psykedeliska effekterna som man förväntar sig av deras mer flummiga låtar kommer att finnas med. Om jag har förstått det rätt så kommer framstegen i spelet kommer dessutom att förmedlas i form av resan som visas i den ursnygga introtrailern (se längst ned).
Här är de 10 låtarna som hittills presenterats:
Back in the U.S.S.R.
Day Tripper
Get Back
Here Comes the Sun
I am the Walrus
I Feel Fine
I Saw Her Standing There
I Want To Hold Your Hand
Octopus’s Garden
Taxman
The Beatles: Rock Band släpps 2009-09-09 (i USA i alla fall), och som någon som växte upp med den här musiken i hemmet ser jag verkligen fram emot att få spela det snart. Langa på jordgubbsfälten, Lucy!
Under tiden får ni inte missa den helt sjukt snygga trailern för spelet som visar en sammanfattning av deras karriär, vackert animerat av Pete Candeland – killen som gjort Gorillaz-videorna. Jag är klart imponerad!