Vi har flyttat till Eurogamer.se!

PS3bloggen.se

Vi har flyttat till Eurogamer.se!

This forum is currently locked – access is read only
Current User: Guest Login
Please consider registering

Search 
Search Forums:

Dragon Age 2 i februari 2011?
Läs det ursprungliga blogginlägget

UserPost

16:03
2010-03-12

Jimmy

Moderator

Malmö

posts 1222

1

Butiksversioner av kommande expansionen Awakening till Dragon Age: Origins (9/10) innehåller en liten lapp (bilden lånad från 1up) som påtalar datumet tisdagen den 1 februari 2011. Kan detta vara lanseringsdatumet för Dragon Age 2 eller handlar det om något helt annat? Fansajter världen över spekulerar i om det verkligen kan vara en uppföljare till Dragon Age: Origins så tätt inpå originalet och är oroade över att BioWare nu håller på med ett hastverk.

Inget på lappen nämner att det verkligen rör sig om Dragon Age 2 men att det är på gång råder det inga större tvivel om. Dessutom har EA i en kvartalsrapport redan hintat om att vi kan förvänta oss en ny Dragon Age-titel mellan januari och mars nästa år.

BioWare har ännu inte sagt något alls; det som talar emot är att det är väldigt kort tid mellan titlarna och att denna typ av avslöjande är något okonventionell.

Dragon Age: Origins har sålts i drygt 3,2 miljoner exemplar, enligt senaste rapporten.

Är februari 2011 för tidigt för Dragon Age 2?

Läs det ursprungliga blogginlägget

“Ingen rädder för Toby här…lalala”

20:50
2010-03-12

apekatt

Veteran

posts 941

2

Februari 2011 är absolut inte för tidigt. Snarare för sent – jag vill resa runt mer i Ferelden. Jag hoppas Awakening kan mätta min reslystnad lite. Och mer välgenomarbetad DLC efter det kommer nog också införskaffas, men mer, större och mer badass hade varit tacksamt. :)

12:29
2010-03-13

Jimmy

Moderator

Malmö

posts 1222

3

De kan ju ha en massa material över från förra spelet. Och själva motorn behöver ju inte vara särskilt omarbetad heller. Till skillnad från många andra tyckte jag grafiken funkade helt ok.

13:06
2010-03-15

Lyrian

Trivs bra här

posts 92

4

Post edited 12:07 – 2010-03-15 by Lyrian

Hoppas de fräschar upp spelet lite och får ett bättre flyt i animationerna. Grafiken skiljer sig direkt inte mycket i första Dragon Age från det 3 år gamla Mass Effect 1.

Men ja, ska bli intressant att ta sig tillbaka till Dragon Age världen. Undviker nog alla expansioner och dlc saker till det första spelet. Vill verkligen ha ett helt nytt Dragon Age istället.

14:00
2010-03-15

apekatt

Veteran

posts 941

5

Jag kommer definitivt köpa Awakening. Är väldigt nyfiken på ett par saker i det DLC-packet, då jag nyligen plöjde igenom de två prequel-böckerna som släpptes (  Dragon Age: The Stolen Throne  & Dragon Age: The Calling). 

14:07
2010-03-15

Jimmy

Moderator

Malmö

posts 1222

6

Jo, samma här. Det ska bli intressant. Har dessutom inte rört liret sen det avklarades men har flera gånger ryckt i det för att putsa bort dammet från draklädret. Awakening får mig nog att lyfta ändan ur vagnen.

10:31
2010-03-16

Freddna

Ny medlem

posts 3

7

DA: Awakening släpps bara i nedladdninsformat för oss eller hur blir det med den saken?

11:04
2010-03-16

Frippe

Veteran

Uppsala

posts 706

8

Freddna said:

DA: Awakening släpps bara i nedladdninsformat för oss eller hur blir det med den saken?

Det verkar som det:

“Apparently this is a Sony Europe rule – you cannot have expansion packs be available on PSN and at retail. You can in North America, which is why we have both here.”

12:37
2010-03-16

apekatt

Veteran

posts 941

9

Yep. Enbart nedladdning. Hittade följande på biowares FAQ-sidor igår, efter en schysst hänvisning till joystiq från @g00fy.

“Yes, Awakening will be available on Steam and via other digital download services. It is also available for download for Xbox 360 and PlayStation 3. In Europe and other PAL video/game region countries, the PS3 version is only available as a download.”

Reply to Topic: Dragon Age 2 i februari 2011?

NOTE: New Posts are subject to administrator approval before being displayed

Guest Name (Required):

Guest EMail (Required):

Topic Reply:

Save New Post

Guest URL (required)

Math Required!
What is the sum of:
12 + 10

Search 

About the PS3bloggen.se forum

Most Users Ever Online:

133

Currently Online:

6 Guests

Forum Stats:

Groups: 2

Forums: 16

Topics: 3275

Membership:

There are 1928 Members

There have been 105 Guests

There are 4 Admins

There are 5 Moderators

Top Posters:

Banditen – 1095

apekatt – 941

DisOrder – 724

Frippe – 706

BubbelRegn – 680

phomulaone – 675

Administrators: Johan Johansson (46 Posts), Johan Öbrell (764 Posts), Jonas Aronsson (699 Posts), Toby Lee (1557 Posts)

Moderators: Franjo Radakovits (285 Posts), Gabriel Johansson (524 Posts), Jimmy (1222 Posts), Markus Thulin (190 Posts), Robert Johansson (358 Posts)

-->