| User | Post |
|
|
|

Den tionde juli startade Coral Sea Challenge i Battlefield: 1943. När den totala summan av dödade uppgår till 43 miljoner, låses en ny bana upp för alla spelare. Och det ser ut som att Playstation 3 ligger rejält i lä, trots att utmaningen startade samtidigt. Xbox 360-spelare ligger nästan dubbelt så långt fram i dagsläget om ni tittar på bilden, så det ser ut som att dom får spela den nya banan först också. Det finns inga övriga vinster egentligen utöver detta, och det är lite trist att EA och DICE hetsar alla fanboys. Ärligt talat förstår jag inte poängen till det här upplägget alls. Nu har det snart gått fem dagar bara, så banan kunde lika gärna ha funnits med från början istället. I början pratade man nämligen om det skulle ta några veckor, eller upp till en månad att komma upp till 43 miljoner men uppenbarligen har någon räknat ordentligt fel eller så är spelet helt enkelt mer populärt än vad man vågade hoppas.

Coral Sea är förövrigt platsen till världens hittills första och enda slag mellan två marina styrkor (och hangarfartyg) som aldrig ens siktat varandra. Istället använde man stridsflygplan som spaning och artilleri, och det avgörande slaget utkämpades i luften. Banan kommer alltså endast ha flygplan tillgängliga för alla spelare med ett nytt spelläge som heter air superiority, där det gäller att hålla ett område fritt från fiendeflyg under en stund för att ta över det.
Läs det ursprungliga blogginlägget
|
|
|
|
|
13:46 2009-07-14
| frktjs
Trogen medlem
| | | |
|
| posts 197 |
|
|
Jag ser det mest som en “PR-kupp”, men lite nyfiken är man ju varför 360-ägarna är så otroligt långt före?. Jag har dålig koll på det här gällande marknadsandelar hit och dit, men kan det vara så att amerikat, som lär vara en stor marknad för 43:an gissar jag på, helt enkelt är 360-dominerande?. Annars antar jag det mest beror på att det finns så många andra bra spel till PS3:an som ej finns till 360:in, så det blir för mycket för “oss” att spela helt enkelt. ;)
Banan som sådan tror jag annars kan vara riktigt kul, fast jag ej kan flyga.
|
|
|
|
|
|
|
Kanske är det så att fler PS3-ägare är ut och semestrar medan 360-folket har sommarlov och kan spela som fan? Eller är jag fördomsfull som tror att 360 har en yngre spelarkrets? Fast… det finns väl en del fler 360 ute i stugorna också.
BTW så gillade jag Coral Sea på orginalet så det blir trevligt :) Tycker dock det är synd att ingen av Europabanorna är med i 1943…
|
|
|
|
|
14:34 2009-07-14
| BubbelRegn
Veteran
| | | |
|
| posts 680 |
|
|
man får väl se :P man får ju banan till slut ialfall :P
|
|
|
|
|
14:57 2009-07-14
| Jimmy
Moderator
| | Malmö | |
|
| posts 1222 |
|
|
Möjligtvis spelar PS3-ägare fortfarande Killzone 2 och Warhawk? Jag vet inte riktigt vilka liknande spel som fortfarande är i omlopp på 360:n. Gears of War 2?
|
 |
“Ingen rädder för Toby här…lalala” |
|
|
|
15:21 2009-07-14
| BubbelRegn
Veteran
| | | |
|
| posts 680 |
|
|
|
15:32 2009-07-15
| Supreme
Medlem
| | | |
|
| posts 30 |
|
|
Nu har 360 ägarna nått den magiska gränsen på 43 milj kills.
http://twitter.com/officialbf1943
Lite högre upp står det även att man håller på att lösa mic-problemen för PS3 ägarna =)
Nu återstår bara att fixa invitesystemet och lite småfix
|
|
|
|
|
15:34 2009-07-15
| BubbelRegn
Veteran
| | | |
|
| posts 680 |