| User | Post |
|
|
|

Systemprogramvara 3.21 har ju varit den senaste tidens snackis i PS3-världen, då den som bekant tar bort möjligheten att installera Linux på spelkonsolen. Nu rapporterar dock användare att uppdateringen verkar ta bort mer än så, då diverse problem tillstött efter att uppdateringen släppts.
Det är på det officiella amerikanska Playstation-forumet som många användare vittnar om problem med 3.21, från frysningar och blankskärm vid installation av uppdateringen och uppstart av konsolen, till problem att läsa skivor, logga in på PSN eller att få kontakt med kontroller.
Vissa besvär vid införandet av ny systemprogramvara är visserligen ingenting nytt, vi minns t.ex. problemen med 3.0 och Uncharted i höstas, men likväl så är det förstås inte bra att sådant här händer. Dock så skall det sägas att det hittills handlar om en extremt liten men högljudd minoritet i detta fall, där många av de problem som rapporterats är av arten “min nedladdning går mycket långsammare sedan uppdateringen”, något som ju mycket väl kan bero på andra faktorer och ju rimligen inte borde påverkas av borttagandet av Linux.
Att många är upprörda över Sonys metod att plötsligt ta bort funktionalitet från deras spelkonsol kan säkert också spela in i detta fall, då man gärna passar på att kasta lite extra skit när tillfälle ges.
Personligen så har jag inte haft några problem med min PS3, och jag har inte heller hört om någon på närmare håll som upplevt detta, men vi vill förstås veta om någon av er läsare stött på några konstigheter efter systemuppdatering 3.21 och i så fall vad, eller om allt rullar på som vanligt för er. Eller finns det till och med några av er som vill behålla Other OS-funktionaliteten och därför inte uppdaterat ännu?
Läs det ursprungliga blogginlägget
|
|
|
15:15 2010-04-08
| KBill
Trogen medlem
| | | |
|
| posts 328 |
|
|
Det är ju lite kul att användare börjar rapportera om fel förns nu. Samma dag som Geohot släppte sin 3.21 Custom Firmware. Hmm. Mysko. :P
|
|
|
|
|
16:23 2010-04-08
| Zupron
Trivs bra här
| | Malmö | |
|
| posts 99 |
|
|
Hade lite problem med att uppdatera trophies samt att komma åt psstore igår när jag gjorde min uppdatering till 3.21 men efter ca 20 minuter så fungerade allt som vanligt.
|
|
|
|
|
17:03 2010-04-08
| Neomaister
Trogen medlem
| | Sveriges Mittpunkt. =) | |
|
| posts 473 |
|
|
jag har faktiskt märkt av lite problem med att starta ps3:an med handkontrollen efter att uppdateringen är gjord.. istället för att starta ps3an så startar den bara sökning för att komma i kontakt med någonting, som om den inte är kopplad till den konsollen. som det blir när man precis har köpt en kontroll och startar utan att ha den kopplad med kabel till ps3:an..
Men då vet jag inte om det är på grund av uppdateringen eller på dosan..??
|
|
|
|
|
18:33 2010-04-08
| Nosfi
Ny medlem
| | | |
|
| posts 3 |
|
|
Har du provat att reseta dosan?
|
|
|
|
|
19:18 2010-04-08
| xdusty
Trivs bra här
| | Storuman | |
|
| posts 96 |
|
|
Jag tyvärr hade problem, min blu-ray läsare slutade att fungera. Har en 40gig och aldrig haft problem tidigare.
|
|
|
|
|
20:51 2010-04-08
| DisOrder
Veteran
| | Sverige | |
|
| posts 724 |
|
|
Jag kan inte heller starta ps3:et med dosan längre heller. Skumt men får väl testa och köra in sladden så den får kontakt igen eller nåt.
Men så fort ps3:et är på så funkar det ju så har nog inget med det att göra.
|
 |
I don’t need a life, I’m a gamer! I have lots of lives! |
|
|
|
21:16 2010-04-08
| Banditen
Inbiten veteran
| | Halmstad | |
|
| posts 1095 |
|
|
xdusty said:
Jag tyvärr hade problem, min blu-ray läsare slutade att fungera. Har en 40gig och aldrig haft problem tidigare.
fungerar den nu då?
|
 |
PSN: BANDITEN-SWEDEN |
|
|
|
21:52 2010-04-08
| xdusty
Trivs bra här
| | Storuman | |
|
| posts 96 |
|
|
Nej, beställde en 250gb slim istället… Håller på att överföra allt från den gamla till den nya med data transfer… Verkar vara låst på 68% men jag väntar ut det :).
Så nu har jag två stycken, en utan blu-ray då.. Men funkar ju fint att köra mediaserver och psn spel :)
|
|
|
|
|
8:50 2010-04-09
| vektur
Medlem
| | | |
|
| posts 14 |
|
|
Har haft frysningar i både god of war 3 och fifa 10 efter updaten, även random urkopplingar till psn… inget som hänt tidigare i större utsträckning. Vet inte om det beror på updateringen, men det har varit tätt med krux.
|
|
|
16:32 2010-04-09
| kirinja
Ny medlem
| | Täby | |
|
| posts 6 |
|
|
Har också haft frysningar i God of War 3. Har inte haft några problem tidigare, men efter 1.01 patchen i GoW3 och 3.21 så fryser det sig relativt ofta.
|
|
|
17:17 2010-04-09
| Banditen
Inbiten veteran
| | Halmstad | |
|
| posts 1095 |
|
|
detta har inget med uppdateringen att göra, men min läsare ballade ur exakt då jag satte in skivan MW2 första gången och efter det så blev den bara sämre och sämre och nu läser den inga blueray skivor längre men den läser, cd,dvd och ps2 spel.
|
 |
PSN: BANDITEN-SWEDEN |
|
|
|
9:09 2010-04-13
| freddyfisk
Ny medlem
| | mitt i smeten | |
|
| posts 5 |
|
|
BFBC2 hänger sig titt som tätt och rör jag PS knappen på dosan så tappar den kontakten och jag måste köra en reset på den. hade aldrig problem med detta innan update.
|
|
|
|