| User | Post |
|
21:45 2010-03-19
| Lyrian
Trivs bra här
| | | |
|
| posts 92 |
|
|
Kan tyckas lite komiskt att jag frågar det här men.. har inte fått något svar på andra ställen jag också postat. Dessutom vet jag att många här också har en Xbox 360 brevid sin PS3.
Så jag undrar om det går att koppla Usb-hörlurar/headset till Xbox:ens framsida och få ut ljud på det sättet? Nu tänker jag inte på spel som utnjuttjar headset funktioner med mic och allt utan jag vill helst bara veta om man får ut vilket ljud som helst som Xbox:en avger från spel och dylikt på det sättet.
Skulle vara jätte tacksam om något vet eller skulle vara vänlig att testa för mig.
|
|
|
|
|
21:47 2010-03-19
| Banditen
Inbiten veteran
| | Halmstad | |
|
| posts 1095 |
|
|
nej det går inte tyvärr likadant är det på ps3
|
 |
PSN: BANDITEN-SWEDEN |
|
|
|
|
|
Sorry, funkar enbart om du gör det via din tv eller förstärkare.
|
|
|
|
|
22:02 2010-03-19
| Lyrian
Trivs bra här
| | | |
|
| posts 92 |
|
|
Post edited 21:04 – 2010-03-19 by Lyrian
Oh tack för de snabba svaren, uppskattas verkligen. Då har jag en annan fråga. Eftersom Xbox 360 är så udda konstrurerad där bak (i alla fall elite versionen) då man inte kan ha hdmi-kabel samt AV kabeln i samtidigt eftersom den som följer med är så förbaskat tjock av någon anledning så den täcker över hdmi porten, så blir det omöjligt för mig att få ut ljud till min lite äldre förstärkare som saknar digital ingång och som bara kan köra via analog.
På PS3:an kan jag göra detta utan problem då portarna sitter en bit från varandra och AV uttaget på PS3 är mycket mindre.
Så har ni tips på någon kabel som jag kan använda till Xbox:en som inte är så himla tjock så jag kan båda köra via hdmi samt få ut ljudet via vanliga audio kablar eller någon annan lösning?
Edit: Och nej tyvärr kan jag inte få ut ljudet från min skärm heller då den endast har uttag för hdmi men inget ljuduttag.
|
|
|
|
|
|
|
|
22:17 2010-03-19
| Lyrian
Trivs bra här
| | | |
|
| posts 92 |
|
|
Ouch, den var dyr (kostar ju hälften av vad hela xbox:en gick på) och jag vill helst köra bilden via hdmi på min skärm. :/ Letar mer efter en kabel som fördelar sig via AV vit/röd/gul och inte kostar allt för mycket. Är verkligen hel korkat att den som följde med Xbox:en ska vara så himla tjock.
|
|
|
|
|
22:26 2010-03-19
| Lyrian
Trivs bra här
| | | |
|
| posts 92 |
|
|
Post edited 21:29 – 2010-03-19 by Lyrian
Tror mig hittat en lösning och får nog surt betala för en original HDMI kabel från Microsoft. http://www.webhallen.com/prod&…..p?id=79737
Förstår inte varför de måste krångla till det. Det är så himla simpelt gjort på PS3 samt lätt att ställa in i menyerna.
Edit: Ser ut som jag hittade ett gratis sätt att fixa mitt problem på efter lite googlande.
http://farm2.static.flickr.com…..bf7e_o.gif
|
|
|
|
|
2:22 2010-03-20
| Banditen
Inbiten veteran
| | Halmstad | |
|
| posts 1095 |
|
|
BS = Bull Shit sluta svamla om löjliga saker,, det är väl inga problem att få plats med både det ena och det andra,, get lost please!
|
 |
|
|
|
8:36 2010-03-20
| Lyrian
Trivs bra här
| | | |
|
| posts 92 |
|
|
Post edited 7:36 – 2010-03-20 by Lyrian
Banditen said:
BS = Bull Shit sluta svamla om löjliga saker,, det är väl inga problem att få plats med både det ena och det andra,, get lost please!
Förlåt? Var det där riktat mot mig för jag förstår inte alls vad du menar med bullshit? Om du tror dig att jag snackar skit så kan du ju testa själv om du kan ansluta original AV kabeln samtidigt som du försöker ansluta en hdmi kabel.
Vilket som så fixade jag det igår kväll med ett ingrepp som min bildlänk visar.
|
|
|
|
|
14:22 2010-03-20
| Banditen
Inbiten veteran
| | Halmstad | |
|
| posts 1095 |
|
|
sorry kanske tog i lite där men jag har både hdmi och av kabel i min och det är inga problem
|
 |
|
|
|
14:43 2010-03-20
| Lyrian
Trivs bra här
| | | |
|
| posts 92 |
|
|
Banditen said:
sorry kanske tog i lite där men jag har både hdmi och av kabel i min och det är inga problem
Du får gärna ta en bild på hur du har det för det är omöjligt på min Xbox (Xbox elite 120 GB) med en original AV kabeln som följer med samt en standard hdmi kabel, om man inte gör ett sånt kabeln ingrepp och inte vill köpa en dyr Microsoft Hdmi kabel för 500 kr.
Tycker fortfarande det är korkat att AV kabeln är extra tjock för det är bara luft i den nu när jag tog den itu.
|
|
|
|
|
14:44 2010-03-20
| mr_magoo10
Trogen medlem
| | karlskoga | |
|
| posts 256 |
|
|
Banditen said:
du har nog fått för lite öl idag :p
|
|
|
|
|
14:57 2010-03-21
| Moeski
Trivs bra här
| | Sthlm | |
|
| posts 85 |