| User | Post |
|
16:20 2009-02-05
| Linnéa
Trogen medlem
| | Umeå | |
|
| posts 495 |
|
|
Post edited 16:49 – 2009-02-05 by linneas_
Vet inte om det är nån här som har Xbox 360. Det är ju trots allt ett ps3-forum :P Men jag testar fråga iaf. Undrar vad det är för skillnad på alla olika Xbox 360? Den billigaste är vell Arcade? Hur mkt sämre är den än typ elite och pro å allt vad de heter?
Å nej jag ska inte byta ut mitt ps3 :P Men skulle vilja ha ett Xbox också, om man inte behöver den dyraste varianten så är de ju inte så dyra…
|
|
|
|
|
16:59 2009-02-05
| Toby Lee
Admin
| | | |
|
| posts 1557 |
|
|
(förlåt phormulaone, det blev fel när jag flyttade tråden, så ditt inlägg försvann) :(
Linneas_: Hmm, om du ska få ut något av den så vill du nog ha en med hårddisk i alla fall. Det vore segt att inte kunna hämta demoversioner av spel och sånt. Och Arcade-versionen har inte heller HDMI-port (tror jag inte, men jag kan ha fel), och har en trådansluten handkontroll som medföljer, så jag skulle skippa den om jag var dig.
|
|
|
|
|
17:03 2009-02-05
| Frippe
Veteran
| | Uppsala | |
|
| posts 706 |
|
|
Post edited 16:05 – 2009-02-05 by Frippe
Har ingen själv, men det enda som skiljer är väl hårddisk samt huruvida paketet inkluderar 1 månad LIVE Gold (eller vad det nu än heter då man kan spela online) och HDMI-kabel o dyl. Arcade-paketet har ingen hårddisk (och är ju den som är billigast). Tror dock att man får med ett 256Mb memory-stick för att kunna använda sig av nya gränssnittet.
Fördelen med hårddisk är väl att man dels 1. kan ladda ned demon, 2. kan installera spelen på hårddisken, vilket ska reducera vissa spels laddningstider samt att dvd-läsaren slipper att väsnas (den är avsevärt mer högljudd än PS3:an Blu-Ray spelare). Men ska man inte spela demon, eller installera spel på hårddisk eller göra något olagligt så är väl den billiga arcade att rekommendera :)
EDIT: Enligt GAME så får du med en trådlös handkontroll till Arcade-paketet:
http://www.game.se/acatalog/in…..75047.html
|
|
|
|
|
17:48 2009-02-05
| Linnéa
Trogen medlem
| | Umeå | |
|
| posts 495 |
|
|
Ok. Låter ju som att man behöver en med hårddisk då. Får se hur sugen jag är när jag har lite mer pengar :P
|
|
|
|
|
|
|
En Xbox 360 Pro räcker gott och väl, fast det är inte helt fel med en 120 GB så man kan lägga in ett flertal spel på hårddisken för att slippa höra sågverket till dvd-läsare.
Men maskinen är helt klart köpvärd! Finns många exklusiva spel som rockar ordentligt, t.ex. Braid och Dead Rising. :)
|
|
|
|
|
6:22 2009-02-06
| Banditen
Inbiten veteran
| | Halmstad | |
|
| posts 1095 |
|
|
Jag har ägt 4 eller 5 olika 360 maskiner, och hade även diverse spel till dem. För min del så fanns det fler och bättre roligare spel till 360 däribland en hel del mer småspel som man kan köpa via xbox live. Sammanfattar jag det från min synvinkel så känns det såhär om jag väljer maskin pga av spelutbudet. Xbox 360 har fler speltitlar som faktiskt är bra än vad PS3 har. PS3 har inte ännu kommit med något spel som har gett mig lika mycket nöje som jag har haft med spel till Xbox 360 (trist att behöva säga det). Men ska du ha din maskin till kanske huvudsakligen en kombo av spel,film,musik osv ja då faller 360n bort ganska snabbt, och det vet ju alla är pga att den är så frenetiskt ful.
Men givetvis ska du som de ovanför har sagt, din Xbox ska ha Hårdisk och hdmi. Arcade versionen kanske är bra om man är dumsnål så att säga, inte annars.
|
 |
PSN: BANDITEN-SWEDEN |
|
|
|
15:38 2009-02-06
| phomulaone
Veteran
| | Sundets Pärla | |
|
| posts 675 |
|
|
Toby Lee said:
(förlåt phormulaone, det blev fel när jag flyttade tråden, så ditt inlägg försvann) :(
Förnedringen är total när Toby tar bort en kommentar (som dessutom bestod av bara ett ord). :\
Ps. Det skall vara phomulaone och inget annat.
Det lustiga är att du egentligen har stavat rätt och jag fel! Var lite för ivrig när jag skulle registrera PS3'an.
|
|
|
|
|
14:34 2009-02-07
| Toggster80
Trivs bra här
| | Åland | |
|
| posts 75 |
|
|
Är oxå lite sugen på att skaffa en 360, som komplement. Trist när tjejen tagit tv:n med PS3:an, man vill ju inte be henne flytta på sig varje gång spelsuget faller in =)
Dessutom vill jag spela Fable 2, ettan var grym! (självklart äger man gamla xboxen)
Får se om det blir ett köp, blir nog en beggad isf…
|
|
|
|
|
14:39 2009-02-07
| Linnéa
Trogen medlem
| | Umeå | |
|
| posts 495 |
|
|
Är också mest för Fable 2 jag funderar på Xbox. Varför finns inget sånt spel till ps3? :(
|
|
|
|
|
3:15 2009-03-27
| Yazuka
Trogen medlem
| | Kristianstad | |
|
| posts 495 |
|
|
Sak skaffa 360 i framtiden. Det är RPGna som lockar. Blue Dragon, Lost Odessey, Tales of Vesperia och Star Ocean 4. The Last Remnant är väl också intressant. Men avvaktar och ser vad som sker med PS3 versionen.
|
 |
yazuka.net
rpgaiden.se |
|
|