| User | Post |
|
9:33 2009-06-02
| apekatt
Veteran
| | | |
|
| posts 941 |
|
|
http://www.youtube.com/watch?v…..SWERIJvve8
Är det bara jag som tycker det verkar lite suspekt? Sure, snyggt regisserat. Men kommer en konsument-device verkligen kunna tracka full body motion capture, facial recognition med mera, när inte ens kommersiella, dyra motion capture-studios fixar det ordentligt med utrustning värd miljoner? Det verkar lite… Shaky. :-)
Fast den här är än mer otäck.
http://www.youtube.com/watch?v…..xU_T7C4Ils
Nu ska man ju inte ta allt, eller något, som Peter Molyneux säger på direkt allvar.
Han är ju hyperboleman. Dock, såsom Milo framställs så verkar han/den ju klara Turingtestet. Diskutabelt.
|
|
|
|
|
13:45 2009-06-02
| Uncle
Medlem
| | | |
|
| posts 37 |
|
|
tycker med det, lär ju vara sjuka “inputlags” mm.. men är faktiskt inte så intresserad utav att ha den möjligheten.. köpte wii när det släptes och tyckte det va skit coolt första dagen sen trötnade jag totalt på det.. känns som om det kommer bli samma sak här..
Andra videon är dock roligast! som folk kommenterar – 360 kommer iaf vinna över alla pedofiler med det “spelet”
|
|
|
|
|
14:40 2009-06-02
| phomulaone
Veteran
| | Sundets Pärla | |
|
| posts 675 |
|
|
M$ vanliga hype. Jag ställer mig mycket skeptisk till detta.
Peter Molyneux…say no more!
|
|
|
|
|
|
|
Hoppsan, vi får se om Sony kan toppa detta…
|
|
|
|
|
15:14 2009-06-02
| KBill
Trogen medlem
| | | |
|
| posts 328 |
|
|
phomulaone said:
M$ vanliga hype. Jag ställer mig mycket skeptisk till detta.
Peter Molyneux…say no more!
Alltså det såg ju riktigt häftigt ut men som sagt. Peter Molyneux.. Killen kan ju hype'a sina projekt iaf :)
|
|
|
|
|
15:43 2009-06-02
| apekatt
Veteran
| | | |
|
| posts 941 |
|
|
Det är alltid nyttigt med en sund skepticism så snart Molyneux kommer i närheten av någonting. Vad som är rätt intressant är att han verkar ha samma polariserande effekt som Steve Jobs. Många köper allt han säger rakt av, som religion, och resten står skeptiska. :)
|
|
|
|
|
|
|
Interaktiviteten är ju inget speciellt egentligen, men om de börjar lägga ned lite mer möda på AI:n, så blir jag glad.
Sen såg det ju inte ut att vara så här. Det verkade rätt skriptat, hela alltihop.
Faaast bara det att de talar om AI:t som något viktigt innebär ju att de har fokus på det, och då kan man ju hoppas på framtiden.
Men då får de nog satsa på neurala nätverk och självlärande system om det ska bli nåt.
|
|
|
|